Onstabiele netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44
Hi!

Ik heb hier 2 computers. Op de server loopt Sygate als proxy voor de 2e pc (@Home kabelinternet). Maar om de zoveel tijd werkt internet op de client een paar seconden niet, met als gevolg dat dan vaak alle verbindingen wegvallen op de client (msn, icq, irc)... Dat probleem zit op de client of op de server (daar wordt de verbinding nooit verbroken).
Ik dacht dat het aan de proxy (NAT) lag, heb toen Winroute even geïnstalleerd. Precies hetzelfde, dus ik heb Sygate weer erop gezet (makkelijker :P), maar deze foutmelding zag ik in de logs van Winroute staan: "[02/Jan/2002 19:06:34] services: N:10004 - select failed, Services stopped"
Ik heb Realtekkaarten in de pc. 2 oude 10 Mbit voor de onderlinge verbinding en een 100 Mbit voor de internetverbinding. De pc's gebruiken Win98 (server) en 95 (client).
Kent iemand dit probleem en weet hij/zij hoe ik het op kan lossen?

Alvast bedankt en groeten,
Sorce

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probeer het eens met WinProxy. Die gebruik ik en heb ik verder geen problemen mee...

• Sorcerer8472
Ik moet NAT gebruiken en dat ondesteunt Winproxy niet :(
Maar als 2 compleet verschillende proxies hetzelfde probleem hebben zal het toch niet daaraan liggen?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 13:43 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Ik moet NAT gebruiken en dat ondesteunt Winproxy niet :(
Maar als 2 compleet verschillende proxies hetzelfde probleem hebben zal het toch niet daaraan liggen?
Ow nee? Zal ff kijken, maar ik weet 99,9% zeker dat ik mijn winproxy op NAT heb staan...

Als het ff kan screenie maken :D

Als je blieft:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/osiris/GoT/NAT.jpg

• Sorcerer8472
Ow :) Weet ik dat ook alweer :)
Heb trouwens net wat protocollen weggegooid op beide computers (netbeui enzo). Nu staan alleen TCP/IP en IPX (games :)) nog aan... Hij loopt al een klein half uur probleemloos (heb een paar irc-channels opengezet).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1