Wat is hier mijn bottleneck??

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Setup: Asus A7V266-E met 512MB DDR op 140MHz fsb Cas2.
Asus 8200 Deluxe 250 core, 555 mem.
XP1800+ op 1,610GHz.

Alles is lekker stabiel met standaard koeling op de kaart en een Zalman cooler op de CPU, maar dat moet hoger kunnen!

Maar wat is hier nou meer restrictief... het geheugen van de kaart? de core?? of de cpu??? )?

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

geef aub wat meer info plz...
Bijvoorbeeld waarvoor je je comp gebruikt enzo....

verder wat ik kan zien is je systeem aardig in ballance

Verwijderd

merk geheugen?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

De bottleneck in spellen neem ik aan? ;)

Je videokaart... zonder twijfel.. die is het namelijk bijna altijd vanaf CPU's van rond de 1GHz...

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik dacht dat het duidelijk was waar ik het voor gebruikte... ik push met mijn GeForce 3 de uitersten van Office.. DOH!! spelletjes natuurlijk!!

Mijn systeem geheugen is van Apacer (niet je van het, maarja).
En dat de CPU de bottleneck is kan wel, maar een hogere cpu clock is nog steeds een increase in perfromance... dus het is niet de enige factor..

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 30 januari 2002 19:56 schreef Tijgert het volgende:
Ik dacht dat het duidelijk was waar ik het voor gebruikte... ik push met mijn GeForce 3 de uitersten van Office.. DOH!! spelletjes natuurlijk!!
easy, easy :7

misschien wil je een }:O zo snel mogelijk draaien of videobewerken of Windows installeren in 5 minuten of ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

je cpu is in theorie de bottleneck, maar ik zou met zo'n system niet klagen eigenlijk :)

Verwijderd

Jij bent de bottlneck ;)

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
Op woensdag 30 januari 2002 20:05 schreef ByMeS_Dy het volgende:
je cpu is in theorie de bottleneck, maar ik zou met zo'n system niet klagen eigenlijk :)
'

tjah ik zou ook niet klagen :(

zit hier met een pIII 800@801 [ja zegt mobo monitor 5...]
die niet wil overklokken :r [ligt aan mobo bekent maar jah een nieuw mobo > heb een grotere kast nodig......]

conclusie >>>>>>> niet klagen :o

Verwijderd

Ik denk voorlopig je videokaart....
Maar dat hangt af van de bepaalde spellen.
In b.v. Halflife zal waarschijnlijk de cpu het laten afweten.
In b.v. Ghost recon (details op max & hoge resolutie) je video kaart....

Ik denk dat je opzich prima preformance hebt voor dit moment
en er dus verstandig aan doet om niet meer te oc?en en upgraden op dit moment...

Verwijderd

Wat wil je in godsnaam doen dan met dat dingetje? Er zijn niet eens spellen die de volle capaciteit nodig hebben voor een geforce III op een normale resolutie. Wat zeur je man. Er is niks snellers. Beetje verwend zeker?

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Eh.. ja, ik ben inderdaad verwend.. ik verwen mezelf te veel... ik vraag dit ook niet om op te scheppen over mijn systeempje of zo.. alles loopt lekker, ik wil alleen graag weten waar de bottleneck zit zodat ik mijn volgende upgrade wat gerichter kan kopen.

Met Ghost Recon op mijn ouwe GTS kon ik niet te veel moois aan zetten, dat trok hij niet gewoon.. maar ik denk dat mijn GF3 er ook niet direct zijn neus voor ophaalt en hard zal moeten stampen... dus als ik er een framepje extra uit kan persen is dat mooi meegenomen, is namelijk wel een bloedmooi spel... (Medal of Honor ook met alle eye candy, daar kan ik wel alles voluit zetten op 1280x1024).

Maar ik moet inderdaad meer tevreden zijn met wat ik heb en niet steeds proberen het stuk te maken (iets wat me met mijn XP1700+ wel lukte trouwens... dat stuk maken.. staat best stoer zo'n cpu als sleutelhanger!) >:)

Verwijderd

Ja, ik ken je uit ervaring zeggen dat je videokaart zeker weten de botteneck is voor het gene wat jij graag doet (en ik). Ik ben overgaan van asus a7v266 naar epox 8kha+ en tbird 1200 naar xp 1800, en met spelletjes merk ik hier dus geen ene fuck van. Behalve dus als ik mijn fbs verhoog dan maakt het dus weer wel uit, morgen ff modje doen, dan wil ik naar 170 Mhz gaan. Als jij dit ook zou doen, is de bandbreedte van de processor naar je videokaart naar je geheugen lekker breed en kunnen er veel meer bitjes door wat resulteerd in een dubbele performance, oftewel 2 x zoveel melk voor je geforce. En daar gaan we voor, niet om puntjes voor 3dmark, want dat is looooooossssss, wel mooi trouwens voor 1 keer.

Als je nu met die mega hoge fsb ook nog eens je geforce 3 ophypt, dus de core en ram ff lekker over zijn nek laat gaan, dan heb je een toppert van een game pc!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Je bottleneck is je harde schijf..

tenzij je een Raid-array van 4 15.000 RPM 71 gig u320 SCSI schijven hebt..

Verwijderd

Ik denk dat het de flopy is.
Koop een 2.2 p4 klok hem naar 3,radeon 8500
want die zooi van jou is allemaal te langzaam!!!!

Verwijderd

Tja, wil je iets wijzigen, kan het niet meer omdat 1 of andere moddermanneke deraan heeft lopen pielemeteuten. Nou zegg
Pagina: 1