Toon posts:

van sygate naar winroute

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil van sygate naar winroute..
moet ik dan gewoon winroute installen en sygate weg halen op de server en op de clients en dan zou die het moeten doen of moet ik nog wat veranderen?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Hmmm... ik heb het ook gedaan, en bij mij hoefde er niets veranderd te worden. Mar wie ben ik :D
Iig, je merkt het natuurlijk snel genoeg. Installeer het gewoon en kijk of 'ie het doet. Zoja, mooi. Zo niet, ff kijken bij je TCP/IP instellingen... het is echt niet zo moeilijk :)

• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 15:22
in 1 woord 'WAAROM'

Verwijderd

Topicstarter
hey rava dat laatste vat ik niet helemaal maar dan gaat ik het zo wel ff chekken

• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 15:22
Ik had eerst Winroute en ben juist naar sygate overgegaan omdat ik daar betere verhalen over hoorde.
Dus ik ben wel benieuwd waarom je over wil stappen

Verwijderd

Spijt me dat IK dit ga zeggen Rava.. maar bemerk ook dat Sygate me incoming file transfers blokt... nouja.. dat denk ik tot nu toe.....

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
en bij mij doet winroute dat ook. Hoe stel je dat nou zo in dat het ook echt werkt? Ik ben best blij met mijn gedeelde internet verbinding, maar ik baal ervan dat mensen niet meer met me kunnen connecten via icq als ik op een pc achter winroute zit.

Verwijderd

Dat zou ICQ 2000 opgelost moeten hebben, dat je ook ACHTER een filewall/proxy aan file-transers wat moet kunnen doen.. ik ga dat strax ff testen... so w8 ff voor me ondervindingen :)

• valkenier
huhuh, ik draai al een tijdje icq2000a, maar vergeet het maar. Ik ben er nog niet helemaal achter of het uitmaakt of je icq moet instellen op use real ip, use internal ip of determine ip automatically. Misschien heeft dat invloed?
Ben benieuwd wat er uit de zoetermeerse variant komt.

• valkenier
Weird, nu heb ik alleen icq zo ingesteld dat hij mijn internal ip moet gebruiken, en plots werkt het allemaal en doet ook netmeeting het over winroute. Ik begrijp het niet , maar ben wel blij.

Verwijderd

Ik kan ICQ 2k niet testen.. not an allowed used :( maar de tip voor internal-ip ook maar eens geprobeert.. kijken of t succes heeft

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp het neit ..

ik had sygate na veel gekloot deed alles het ik naar winroute(schijnt beter te zijn) oke de server doet het..
client 1 doet het..
client 2 doet het niet!
terwijl die het met sygate wel doet dus wel goeie ip instellingen..
hij vraag met welke verbinding die moet inbellen!! :(
je moet niet in bellen stom ding je moet lannen!! ;)
wat moet ik doen weten jullie dat?

Verwijderd

ok denk toch dat t maar...:

1. ICQ (use local IP)
2. de rest werkend

...word :)

• valkenier
configuratiescherm, internet-opties, verbinding (of zoiets) Daar kun je dat instellen volgens mij. Ook icq moet je even vertellen dat het over een lan moet connecten

Verwijderd

Topicstarter
maar je hoeft niet in winroute te vertellen dat er 2 compu's aan hangen?

Verwijderd

sygate gewoon gebruiken.
draait hier ook en no problems.
op beide systemen ICQ draaien en werkt perfect.

• valkenier
Ik denk wel dat je winroute even moet configgen als je er meerdere pc's aanhangt. Maar das niet zo ingewikkeld. Als ik de gebruiksaanwijzing mag geloven, moet je voor iedere pc even de poorten mappen waarop icq luistert. Maar eerlijk gezegd is het me nog steeds niet helemaal duidelijk hoe winroute nu precies met icq-pakkets omgaat. In elk geval werkt het nu bij mij, met icq2000, waarvan de beta inmiddels trouwens voor iedereen beschikbaar is.
Pagina: 1