Computer hardware beveiligen tegen sloop\diefstal

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 18:38
Oke..

ff voortbordurend op dit topic:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/384163

Ze hebben dus nu aan ons gevraagd hoe we die werkstations beter kunnen beveiligen tegen diefstal\sloop\andere zaken die ervoor zorgen dat de gebruiker na hun niet meer van het werkstation gebruik kan maken.

Situatie in het kort: we zitten hier op een school. In sommige lokalen is het een sport om zoveel mogelijk geheugen te jatten, muisballen te rippen of in het uiterste geval: zie bovenstaande link...

Nu geen lullige oplossingen zoals "leerlingen inmekaar rossen" ofzoiets ajb...

Wie weet bijvoorbeeld waar ik een soortgelijk systeem kan krijgen wat ik wel eens zie bij mobiele telefonie winkels (telefoons die allemaal vastzitten aan een soort alarmsysteem)

Thnx!

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 21:57
Je zou een paat cameratjes kunnen plaatsen.

Dat schrikt over het algemeen wel af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 04-07 19:51

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Op dinsdag 29 januari 2002 13:08 schreef Ossi het volgende:

Dat zei Harry ook al vanmorgen (Tweakod3x en ik zijn collega's namelijk en we doen dit project samen.)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
De oplossing staat al in dat andere topic: camera's. Die beveiligingen als van mobiele telefoons zijn niet echt nuttig. Hoe wil je daar muisballen of toetsen mee beveiligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Op dinsdag 29 januari 2002 13:12 schreef polaris het volgende:
De oplossing staat al in dat andere topic: camera's. Die beveiligingen als van mobiele telefoons zijn niet echt nuttig. Hoe wil je daar muisballen of toetsen mee beveiligen?
Geen muisballen of toetsen. De computer die genoemd werd in het andere topic (zie link helemaal bovanaan) schijnt dus voor een onbepaalde tijd uit het lokaal verdwenen te zijn.

Mag ik overigens even herhalen dat ik :r op gasten die zich hiermee bezighouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Op dinsdag 29 januari 2002 13:35 schreef Tweakod3x het volgende:

[..]

Geen muisballen of toetsen. De computer die genoemd werd in het andere topic (zie link helemaal bovanaan) schijnt dus voor een onbepaalde tijd uit het lokaal verdwenen te zijn.

Mag ik overigens even herhalen dat ik Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/superkots.gif op gasten die zich hiermee bezighouden...
Kleine aanpassing.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Ontopic please :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36275

Hey, ik heb de processor na een maandje weer netjes terug geplaatst waar hij vandaan kwam, alleen maar ff getest. En die PC werdt toch niet meer gebruikt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Op de Hogeschool enschede zijn de muizen gewoon dichtgelijmd om het jatten van de balletjes te voorkomen....
Verder zijn er kasten waar een speciale schroef opzit, en daardoor zit een staalkabel van een centimeter dik, aan de muur..... en 30 andere pc's.. die neem je niet zomaar meer mee... Door die schroef kun je ook de kast niet meer openen :)

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20278

straks nemen ze die ook mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Laatst online: 04-07 14:09

markvt

Peppi Cola

bij mij op school zitten alle snoeren met een slot aan de pc vast.

De oplossing voor je klepjes aan de achterkant is die vast laten lassen. De meeste scholen hebben ook wel een afdeling waar ze lassen dus dat zal niet zo'n groot probleem zijn.

Voor je muisballen probleem van die low budget muizen voor ze nemen @ 2euro het stuk ofzo en dan het klepje vastlijmen.

CDROmspelers & diskettedrives verwijderen als die niet nodig zijn in de bewuste pc's of het afdekklepje voor je diskettedrive. CDRomspelers zijn niet nodig joh. :)

Of ze gewoon niet meer aan de pc's laten komen bij mij op school zijn er een hoop pc's kapot door broodincdromspeler etc. vandalen en dus moeten we al het praktijk thuis doen. MISSCHIEN OOK EEN OPLOSSING :7

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

33999

Alles wat geleid onder stroom zetten, muisje openen auw, kastje openen auw, metalen pci plaatje auw. Stelletje schorem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

geen muisballen erin maar van die knikkers

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

De muizen van de pc's afhalen leren ze maar met het tobo werken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Op dinsdag 29 januari 2002 13:52 schreef markvt het volgende:
De muizen van de pc's afhalen leren ze maar met het tobo werken :S
dan mollen ze het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Op dinsdag 29 januari 2002 13:45 schreef The_Ghost het volgende:
Op de Hogeschool enschede zijn de muizen gewoon dichtgelijmd om het jatten van de balletjes te voorkomen....
Hier ook.. Maar dan komen er vaak docenten bij ons met iets wat ooit een muis is geweest. Zonder kabel, dat wel, want die zit nog gewoon in de pc (al dan niet in 3 stukken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Heb dus nu een leverancier gevonden die beveiligingsspul verkoopt... (www.computersecurity.nl)

Als iemand meer van dit soort leveranciers weet hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44103

/offtopic
Zeg DGTL_Magician kan je mij vertellen hoe ik aan die smillie kom?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34497

we hebben hier van die Dell computers waar aan de achterkant een soort van oogje zit waar je een slotje op kunt doen. Dan kunnen ze de kast niet meer open krijgen. Als je alle kabeltjes ook door het slotje laat lopen ben je van dat probleem ook verlost en dan inderdaad ook een goede staalkabel erdoor waaraan een aantal pc's vast zit. Ik heb s geprobeers een stukje van die kabel af te halen dat te lang was ( heb t maar opgegeven, daar heb je echt goed gereedschap voor nodig)Bij de laatste inbraak op een vestiging van onze school zijn maar 3 pc's gestolen, de enige die niet aan de kabel lagen, de andere 200 ofzo stonden er nog :)
Koptelefoons moeten ze hier in het OLC aan de balie komen halen en ervoor tekenen, dus die komen weer heel terug, anders moeten ze betalen.
Verder softwarematig: zet Illusion erop en ze kunnen zieken wat ze willen :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Muisballetjesprobleem----> optische muizen ??

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34497

Op dinsdag 29 januari 2002 14:46 schreef HeatWave het volgende:
Muisballetjesprobleem----> optische muizen ??
ja dan jatten ze de batterijen eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Op dinsdag 29 januari 2002 14:51 schreef morrigan het volgende:

[..]

ja dan jatten ze de batterijen eruit
Optisch, niet draadloos. Die krijgen gewoon sap van de PS/2 of USB hoor.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Koop een optische muis met draad!
en wat wij hebben is een plexieglazen omhulsel ze kunnen hem alleen aan/uit doen verder niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

33999

Bij optical jatten ze de hele muis of ze proberen het "ledje" te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
Wat dacht je van laptops die vast zitten in een soort omhulsel en waarvan alleen het toetsenbord/muis gedeelte niet bedekt is. Kun je weinig meer aan slopen lijkt me Het is wel erg duur maar ja.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36275

Bij ons op school hebben we ook muizen met dichtgelijmde ballen, Heel irri. Ben je ff bezig, wil je muis niet meer, of begint hij ongelovelijk te haperen. Mousepads zijn ook nergens te vinden.
Hierdoor worden ze vanzelf opengewerkt, of bij de buurman weggejat. Lijt me geen slimme oplossing dus. Dan maar wat meer mensen erbij te controleren, of gewoon de leraar voor en na de les laten controleren, verder doen ze toch niks >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
gewoon elke computer die gesloopt word weghalen en niet meer terugzetten. zullen ze niet leuk vinden.

of gewoon een systeem maken dat je precies weet wanneer welke leerling achter welke pc zat, en molt ie de boel word het dokken en schorsen en de volgende keer van school trappen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Bij mij op school (ROC-Zadkine Rotterdam) hebben we allemaal Dell's :r waar er een oogje achterop de kast zit waar alle kabels van muis en keyboard en monitor doorheen gaan en dan een slot erdoor. Dat helpt redelijk, tenzij de kabels gewoon dorgeknipt worden. Maar ik vind het voornamelijk de verantwoordelijheid van de docent die les geeft. Voor en na de les moet het lokaal gewoon dicht, en tijdens de les is hij/zij verantwoordelijk voor de spullen in het lokal. Sim-pel. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

goh, en maar klagen dat de spullen niet in orde zijn van de PC. Fijne zulke mede-studenten die het slopen. Is de groep die klaagt ook de groep die sloopt..... immers nieuwe aanvoer van onderdelen deels gegarandeerd....
Andere oplossing voor bijv de muis: of geef iedereen bij binnekomst op de opleiding een muis kado. Kost bij grote aantallen mischien 10 euro (of minder).. en maak iedereen zelf verantwoordelijk voor zijn muis dus. Geen muis, helaas. Een aansluitpunt moet toch te maken zijn zondr dat iedereen achter bij de kast moet.
Kost in ieder geval veel minder dan al dat gerepareer wat ik hier allemaal lees.
PS: met toetsenborden en monitoren lkt dit niet zo goed, maar wellicht werkt het ook bewustzijnvormend voor dat spul......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
ik weet niet hoe groot de kasten zijn, maar je kan ze wegwerken in de bureaus waar ze op staan. arbeidsintensief werkje om omhulsels te maken (omhulsel zodat ze beschermd onder het bureau komen te hangen) kabels netjes wegwerken. muizen en toetsenborden blijft een probleem. muismatten zijn vast te lijmen aan het bureau (of gewoon van die sticker muismatten). je zit alleen met het feit dat als je een werkstation onder het bureau hangt met de aan/uit schakelaar. je kan ze evt gewoon elke dag aanzetten en s'middags weer uit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

of geef (lees niet: "laat kopen") iedere student een laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:36

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op dinsdag 29 januari 2002 17:10 schreef merkens het volgende:
of geef (lees niet: "laat kopen") iedere student een laptop
Tuurlijk, ik denk dat 20 gesloopte computers op een jaar nog een heel stuk goedkoper is als 100en laptops.
Zelf zou ik het natuurlijk niet erg vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36785

infra rood muizen.
achterkant ipv 6 schroeven, 4 schroeven en 2 popnagels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:19

Tacoos

i am i

hufterproof keyboards met trackball:
http://www.devlin.co.uk/kiosk_keyboards.html ;)
en vastschroeven in de tafel!

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42391

ik ben systeem beheerder op een school en heb de hoeken van de kast vast moeten solderen tegen diefstal.
het is wel zwaar kansloos als je er in moet zijn.
je komt je zelf iedere keer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46030

stokslagen voor wie betrapt wordt..en kauwgompies wegpeuteren onder de tafels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij wordt dit een enorme plaag op de scholen. Er zijn al heel wat topics over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Ik ben benieuwd of zoiets echt goed werkt.....
Hier zijn de muizen al dichtgelijmd, maar worden de kabels nu stuk gemaakt of verdwijnen er toetsen van het toetsenbord.... Zal eens voorstellen om die dingen te testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42476

Het hangt een beetje af van je budget voor het beveiligen. Ik heb zelf bij een computerzaak gewerkt waar ook complete pc's werden gejat. De oplossing was een beveiligingssysteem doormiddel van een kabel. Op het moment dat de kabel of werd doorgeknipt of werd losgemaakt ging het alarm. Verder werden de kasten met speciale schroeven dichtgemaakt zodat we ze wel konden openen, maar de "criminelen" er weinig mee konden in zo'n winkel.

Het idee van 4 camera's (in elke hoek 1) is opzich helemaal niet slecht. Dan moet je wel kiezen voor beveiligingscamera's omdat die bestand zijn tegen vandalisme. (webcams etc werkt niet) Je moet dan ook overal DUIDELIJK hangen dat ze worden gefilmt, anders heeft het nog weinig zin.

Wat betreft je muis en keyboard. Je kan je keyboard vastschroeven aan de tafel. Dan leren die leerlingen maar recht zitten voor een pc. Geen muismatten neerleggen, die worden toch gejat. En je muis idd met lijm dicht maken. Optisch heeft geen zin omdat je altijd van die klojo's hebt die er vrolijk met een pen in gaan zitten kloten. En dan zijn de vervangings kosten veel hoger.

Zorg er voor de rest voor dat ze, zover mogelijk, niet bij de kabels kunnen. Door er een metalen houder omheen te maken bijvoorbeeld.

Alle extra's die overbodig zijn moet je gewoon verwijderen. CDrom speler enzo. Als je die pc ooit eens moet updaten moet je dat via het netwerk doen. Dat scheelt ten eerste een hoop tijd en zorgt ervoor dat je niet steeds je cdspeler opnieuw moeten inbouwen.

Nog even iets anders. Er bestaan ook sensoren die reageren als een kast van hoek veranderd (als zo'n klojo er dus aanzit). Misschien een idee? dat dan een alarm afgaat? De eerste paar keer zal je waarschijnlijk overlast hebben, maar als je strenge gevolgen koppelt aan het laten afgaan van zo'n pc zijn ze snel klaar met kloten.

;)..ik hoop dat je d'r wat aan hebt. Wees creatief, dat zijn hun ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38336

Volgens mij moet de schoolleiding om te beginnen de ballen hebben om de misbaksels die zich met dit soort gezeik bezig houden definitief te verwijderen, en dan meteen ook alle scholen in de omgeving met naam en toenaam van ze op de hoogte te stellen. Dit soort psychisch gestoorde randdebielen heeft binnen een school eenvoudigweg niets te zoeken, en het vreet nog eens een onevenredig deel van je energie, die je beter kunt besteden aan normale leerlingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29661

Toevallig heb ik enige tijd terug een anti-diefstal kaart getest. Zodra je de kast verplaatst of openmaakt gaat er een 100 dB signaal af. Denk niet dat iemand er dan nog mee vandoorgaat :+

Dus kijk eens op http://www.pcsafeguard.nl, wellicht dat je er wat aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Lockplate met oog, en alle kabels door het zelfde hangslot doen, evt met knoop voor de ps/2 en USB dingen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:28

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hej DGTL_Magician, jullie hebben ook her en der de muisballen vastgezet door 't dekseltje vast te smelten, dat is toch een goeie optie?
Ik miste vandaag ook weer een muisknop.....

offtopic:
Er is wel het één en ander verandert op de FP na een half jaar stage.... De beveiliging van het netwerk word steeds beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44703

Op een leerinstelling waar ik wel eens kom,hebben ze een paar cameras hangen en op een centrale server geinst.
Diefstal en vandalisme is met 90% teruggelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41820

op software-gebied :

bij ons op school zijn alle computers verbonden men een centrale server waarop ALLES staat, accounts van zo'n slordige 1000 leerlingen, alle software, het enige dat op de pc's staat waar de leerlingen mee werken is een Win2k Pro ofzo, en verder helemaal niks.

Als je dus bijvoorbeeld een progamma zodanig naar de kl**en helpt, dan pest je alleen jezelf , want de volgende die inlogt, met zijn account heeft weer al zijn eigen instellingen terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 15:09
Bij ons in Amsterdam hebben ze nu op 4 plekken in noord van die informatiepalen neergezet met een touch-screen, is dit geen oplossing, je toetsenbord en muis kunnen niet meer gestolen of kapot gemaakt worden, zorg dat alleen de touch monitoren toegankelijk zijn (de comp kasten achter slot en grendel) Is volgens mij een behoorlijk aardige beveiliging.

En camera's natuurlijk >:)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19003

Ik ben werkzaam op een AZC (asielzoekerscentrum) en daar hebben we een computerlokaal met daarin 10 nieuwe computers incl muis, muismat, headset,printers enz enz.
Daar verdwijnt niets en gaat zelden iets kapot, de beheerder is een asielzoeker die krijgt 0,45 eurocent per uur (voorheen 1 piek).

Wat ik hiermee wil zeggen is dat de nederlandse schooljeugd minder fatsoen heeft dan een vluchteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32780

Ik heb zelf de pcsafeguard gekocht. Hij werkt zelfs in een macintosh. En ik ben erg tevreden.

Je kan ze bestellen bij http://www.pcsafeguard.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 08:25

Greetzel

yes you can

Oplossing tegen gejatte beeldschermen: zet ze IN het bureau, glazen plaat (of dik plexiglas) als bureaublad, bureau op slot/ dichtlassen.
Resultaat: alle scholiertjes verrekte nek >:) en beeldschermen blijven waar ze horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-07 20:26

JeroenT

hoi!

Op woensdag 30 januari 2002 23:00 schreef MightyMark het volgende:
Ik ben werkzaam op een AZC (asielzoekerscentrum) en daar hebben we een computerlokaal met daarin 10 nieuwe computers incl muis, muismat, headset,printers enz enz.
Daar verdwijnt niets en gaat zelden iets kapot, de beheerder is een asielzoeker die krijgt 0,45 eurocent per uur (voorheen 1 piek).

Wat ik hiermee wil zeggen is dat de nederlandse schooljeugd minder fatsoen heeft dan een vluchteling.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-07 20:26

JeroenT

hoi!

Ik zou me anders ook wel "goed" gedragen in hun situatie ;)

tjah je gaat op vakantie toch ook nie meteen de eerste de beste kiosk mollen ofzow? :D

en alsof er alleen maar nederlandse studenten zijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 11:36
Bij ons op school hebben ze dat muisballen probleem opgelost door optische muizen te gebruiken, en door de klepjes dicht te lijmen.. (wel lastig om schoon te maken/te repareren) Verder is veel beveiligd met sloten, en (bijna) niks open te maken of te ontleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37450

bij ons patrouilleren er altijd, en het is eik 1 open zaal. dus dat gaat best wel opvallen als je zo'n kast open wil gaan schroeven, muizen zijn wel ooit gejat, maar dat is dan ook alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 31 januari 2002 16:58 schreef Klubbheads het volgende:

[..]

tjah je gaat op vakantie toch ook nie meteen de eerste de beste kiosk mollen ofzow? :D

wat bedoel je met " in hun situatie "

en wat heeft een kiosk nu weer te maken met computerhardware?

dus als ik het goed lees dan zijn het volgens jou de buitenlandse studenten die de rotzooi jatten en vernielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30200

Op het MBO waar ik gezeten heb hadden ze alle computers die in een lokaal stonden bij elkaar staan, in een kast. Op elke computer stond een nummer en datzelfde nummer stond ook op de monitor. Bij de werkplekken stonden dus alleen maar een monitor, toetsenbord en een muis. Het viel dus gewoon op als je de computers ging verneuken (Niet dat dat veel gebeurde op het MBO). Misschien is dit een oplossing, een nadeel is wel dat je veel verlengkabels nodig hebt.

Wat betreft het stelen van de muisballen, gewoon die kleppies dichtlijmen.

Je kan misschien ook zorgen dat er een registratie systeem komt waarin in opgenomen staat wie er gebruik heeft gemaakt van een PC op welke tijd. Als er dan iets is aan een PC kun je de laatste gebruiker aanspreken. Dit zal gecontroleerd moeten worden door een docent, dit betekend dus dat er altijd een docent in de computerzalen moet zijn. Andere mogelijkheid is iedereen een username en password geven waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn en aan de hand van logfiles kijken wie er gebruik heeft gemaakt van de PC of de PC in de buurt als er een PC gemo(l)d is.

Verder zou ik alle applicaties vanaf een server laten draaien, daar is dan ook niets aan te vern 8-) ken en op de workstations gewoon een dichtgespijkerde versie van Windows installeren.

En zoals eerder gezegd is het plaatsen van camera's ook wel effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00b | IA
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

Op donderdag 31 januari 2002 12:14 schreef kicker-id het volgende:
Ik heb zelf de pcsafeguard gekocht. Hij werkt zelfs in een macintosh. En ik ben erg tevreden.

Je kan ze bestellen bij http://www.pcsafeguard.nl
zo'n kaart zou ik ook wel willen hebben. ik hoop dat ze bij ons op school ook van die kaartje in de computer gaan doen. hehe :P

p.s die kaart helpt toch niet bij ons op school zou iedereen juist expres de kast verplaatsen zodat het alarm afgaat. |:(

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43186

je kan ook gewoon 380 volt op je pc zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29488

Zet um in een brandkast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

Bij ons op school hebben ze de muizen met lijm dichtgelijmd zodat de balletjes niet gejat kunnen worden en zijn de pc-kasten gewoon dicht genagels met pop-nagels, ook worden de stations elke dag met een ghost-broadcast opnieuw ingericht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 01 februari 2002 02:09 schreef MightyMark het volgende:
dus als ik het goed lees dan zijn het volgens jou de buitenlandse studenten die de rotzooi jatten en vernielen?
offtopic:
ben ik het niet mee eens, ik ken genoeg nederlandse studenten die het "leuk" vinden om het te vernielen, uiteraard zijn er ook een paar niet nederlandse studenten die dat doen, maar het is uiteraard niet zo dat alle nederlandse studenten "liefertjes" zijn.

misschien is het een oplossing om een soort lijst bij te houden van wie welke pc gebruikt. Zodra er iets defect is, dan weet je wie de dader is. (en kan je bij die persoon thuis de computer vernielen >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42476

Teneerste:
Op vrijdag 01 februari 2002 02:09 schreef MightyMark het volgende:
Blablabla
[..]
WTF heeft een azielzoekerscentrum nou weer met het beveiligen van hardware te maken? :?

En tentweede:

Ik had het hierboven al gehoord. Het achter slot en grendel zetten van je pc werkt prima :). Je moet dan aan zo'n bureau waar die pc zit een houten kast maken waar je die pc instopt. Met aan de voorkant een opening met klepje die op slot kan. En dan met een echt slot, niet zo'n plastic geval. Dat werkt prima.

Je kan btw ook het beeldscherm achter glas zetten. Kost alleen wat eurotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 01 februari 2002 19:21 schreef MainFrame het volgende:

WTF heeft een azielzoekerscentrum nou weer met het beveiligen van hardware te maken? :?
Als je goed gelezen had dan had je gezien dat er op het AZC waar ik werk een computerlokaal is waar ze kunnen leren (nederlands e.d).
Daar is nooit is kapot of gejat je kan het dus vergelijken met een schoollokaal met als verschil dat er op school blijkt het veel gejat en/of gesloopt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 01 februari 2002 17:11 schreef erkens het volgende:

[..]

offtopic:
ben ik het niet mee eens, ik ken genoeg nederlandse studenten die het "leuk" vinden om het te vernielen, uiteraard zijn er ook een paar niet nederlandse studenten die dat doen, maar het is uiteraard niet zo dat alle nederlandse studenten "liefertjes" zijn.
lees eens goed wat ik er heb neergezet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30829

Wat zou er gebeuren als de scholen draadloze muizen aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13843

Zorgen dat je weet wie op welk tijdstip achter de computer zit.

Zorgen dat leerlingen verantwoordlijk zijn voor de PC's. Dus als de volgende aankomt en merkt dat het geheugen gehad is uit die machine. Dan moet de des betreffende leerling naar de meester :) en dat doorgeven.

Kijken wie er het laatste achter zat en klaar. Die persoon schrappen van alle vakken waarvoor hij een PC nodig heeft of op de des betreffende vakken de gebruiker gewoon onvoelde geven. Sim-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 10:15

madwoody

Connection reset by ME

Op mijn school hadden ze gewoon geregeld dat iedereen gewoon zijn eigen muis moest meenemen (die ook op de boekenlijst stond). Aan de voorkant bij het 5,1/2 inch slot hadden ze dan een aansluiting gemaakt zodat je niet achter de pc hoefde te kruipen. Er is denk ik niemand die zijn eigen muis gaat slopen.

Wat het openmaken van de kasten betreft:
Ik heb een serverkast en daar zit een knop in die wordt ingedrukt als de kast dicht is. Als de kast open wordt gemaakt wordt die knop dus niet meer ingedrukt en kun je een eventueel alarm systeem laten afgaan. Ik heb geen flauw idee welke kasten dit nog meer hebben.

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:28

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Op zaterdag 02 februari 2002 13:44 schreef madwoody het volgende:
[..]
Wat het openmaken van de kasten betreft:
Ik heb een serverkast en daar zit een knop in die wordt ingedrukt als de kast dicht is. Als de kast open wordt gemaakt wordt die knop dus niet meer ingedrukt en kun je een eventueel alarm systeem laten afgaan. Ik heb geen flauw idee welke kasten dit nog meer hebben.
Fujitsu Siemens heeft dit ook. Gewoon een klein schakelaartje, kap eraf? Schakelaar gaat open... koppel dit aan het netwerk of een ander systeem.
[edit]
Het zit o.a. in de ScenicS !klik! maar een omschrijving over de toepassing kan ik zo snel niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15768

da's algemeen bekend, ze gedrgen zich 9 van de 10 keer goed in eht AZC, maar erbuiten is af en toe nog de vraag voor bepaalde gasten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15768

Op donderdag 31 januari 2002 16:58 schreef Klubbheads het volgende:

[..]

jah joh!! asielzoekers zijn ook echt op vakantie!! dumb ass you are!! dat zijn vluchtelingen die niet in hun land meer kunnen leven: VAKANTIE VIEREN IS TOCH WAT ANDERS |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 02 februari 2002 14:11 schreef The_YellowDog het volgende:

[..]

da's algemeen bekend, ze gedrgen zich 9 van de 10 keer goed in eht AZC, maar erbuiten is af en toe nog de vraag voor bepaalde gasten...
ik weet het maar ik ben er alleen maar voor de veiligheid op het centrum en daarbuiten is een zaak van de politie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46637

Op mijn school kennen, ze deze problemen ook (kwa hardware vernielingen dan :) )

Maar alles draait met citrix, dus kwa software is er niks te vernielen, telnetten en andere verdachtte dingen worden gelogd. Bij het vermoeden van verdachtte activiteiten, wordt je sessie meebekeken en afgesloten, herhaling ? -> account disabled en ga het maar bij systeembeheer uitleggen ;)

Maar best of all, er wordt beroep gedaan op studenten met fatsoen en die moeten buitensporige - eigenlijk geen - studenten erop aanspreken en dit rapporteren.

Klinkt laag, een medestudent verlinken, maar je wil zelf ook goed materiaal hebben, collegegeld is al hoog. En als er dan zo'n klaploper loopt te vernielen, dan is dat wel anders. >:)

En nou, moet je geen klappen zelf uitdelen want ik meen dat er geruchten gaan dat er studiepunten worden uitgedeeld aan studenten die de klojo's aangeven. Reken maar dat DAT systeem echt werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op zaterdag 02 februari 2002 22:29 schreef DragonLord het volgende:
En nou, moet je geen klappen zelf uitdelen want ik meen dat er geruchten gaan dat er studiepunten worden uitgedeeld aan studenten die de klojo's aangeven. Reken maar dat DAT systeem echt werkt :+
Als dat echt waar is is je school werkelijk dieptriest bezig. Hang dan maar liever camera's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46637

Ach ja, je moet wat als je alle hoop kwijt bent. En het is zeker niet triest, camera's kunnen evenals computers gesaboteerd worden.
Medestudenten saboteer je niet 123.

Dat soort vernielers ben je liever kwijt dan rijk, mocht je er extra studiepunten om krijgen dan is dat mooi meegenomen.
Ik heb trouwens niet gezegd dat dat zo is, maar het geeft wel aan hoe serieus het management van je opleiding er mee bezig is.

En dat doen we dagelijks toch ook ? Als je buurman lekker met vakantie is, dan bel jij toch ook de politie, dat je buurman je dan beloont met een kratje bier of wat anders, is dat dan ook triest? Moet je maar toestaan dat een ander het materiaal kan en mag vernielen? NEE! :(

Oppakken die zooi en bij hun er een bal uitdraaien, weten ze ook eens hoe een balloze muis zich voelt *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 03-07 07:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wij hadden geen echte problemen, maar was wel een havo/vwo school. Oplossing Hardware: PC-lokalen (3 stuks) altijd opslot, alleen voor lessen. PC's in mediatheek, maximaal met 2 erachter, en van allebei de leerlingkaart innemen en inbliepen. Verder persoonlijke inlog. Dus echt gesloopt werd er niet. Koptelefoons bij de balie, ook inbliepen.

Oplossing Software: Goeie keyword vanger bij de proxyserver voor dingen als p*rn enzo, en het programma 'deepfreeze' heette het geloof ik. Je format de PC, installed Windows en meuk, en daarna dat progje eroverheen. Je kunt daarna kloten en slopen wat je wilt, maar zodra je de PC reset (automatisch progje) is de hdd weer schoon. Ideaal, ook tegen MP3 verzamelaars op de PC's.

De school waar ik eerst op zat had dat niet, en daar was ineens een muisballenhype zodra er PC's in de studieruimte (zonder toezicht) waren... Echt te triest. Ook een stroopwafel in een diskdrive (op zich best zonde van de stroopwafel).

En hier op de TU delft, faculteit Werktuigbouw is er ook weer zo'n lul geweest om een voeding op 110 volt te zetten. Of er wordt een netwerkkabel gejat. Of een ander kutgeintje. En dat zijn dan studenten. F*cking triest. Oplossing? De rest van de studenten worden pissed, vanwege het permanente PC tekort. Dus niemand wil slopen, omdat je dan zelf een pc minder hebt. En de helpdesk werkt TRAAG met dat soort dingen (leasebakken van Compraq), dus dat wil je echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-06 00:06

Speedpete

was barman

Hmm.. bij mij op de HIO ligt het niveau wat anders.

PC's staan los, alles hangt gewoon eraan, muizen kunnen open, evenals de kasten, cd-rom, zip, flop en asus-panel open en bloot. Resultaat: er wordt nooit iets gejat of gemold. De enkele keer dat er wat gebeurd staat het op het nieuws.

Het enige dat het bij ons zwaar te voorduren krijgt zijn de muismatten. De tux-knuffel die in een pc-lokaal hing was het doel van veel terroristische aanslagen. Nam 'n stage heb ik hum niet meer gezien, waarschijnlijk overleden... :P

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/Speedpete/hio/hio032s.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/Speedpete/hio/hio033s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/Speedpete/hio/hio034s.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/Speedpete/hio/hio036s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/Speedpete/hio/hio038s.jpg

(en ja, dat is een bout)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43215

Dat schrikt over het algemeen wel af.
Op dinsdag 29 januari 2002 13:46 schreef kwaaaK het volgende:

[..]

straks nemen ze die ook mee
LOL, das luxe, heb je EN een pc, EN een cameratje *D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:45

RammY

Dát!

Bij ons op school lijmen ze de ronde kleppies van de muis dich met bizonkit... Da helpt wel. Je kunt ook een hangslotje op je pc drukken... alles is mogelijk

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Op dinsdag 29 januari 2002 13:45 schreef The_Ghost het volgende:
Verder zijn er kasten waar een speciale schroef opzit, en daardoor zit een staalkabel van een centimeter dik, aan de muur..... en 30 andere pc's.. die neem je niet zomaar meer mee... Door die schroef kun je ook de kast niet meer openen :)
Bij ons nemen ze de gehele muis mee ;) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij ons op school zitten de muizen dichtgeplakt. Maar dat al 2 jaar. Resultaat: de muis gaat schokken, en men gaat proberen het stof los te 'rammelen' (lees: tegen de muren en de tafel smijten, met rondvliegend plastic als gevolg) |:(

wordt je dus ook niet vrolijk van :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47744

Da's lame, computers rippen en geheugen eruit halen. Oké spieken is wel eens cool om je geheugen op te frissen maar om dan gelijk dan die plaatjes eruit te halen. Da's lame :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47835

Zorg dat de monitor op de kast staat, ik neem aan dat het dells zijn of soortgelijk? Dan kan er geen geheugen of erger gejat worden.

Bind de draadjes van het toetsenbord, de muis en de kabell van de monitor goed bij elkaar, dan kunnen ze die niet zo makkelijk meenemen.

Lijm de onderkant van de muis (dat draaiding) vast met superlijm, dan krijgen ze hem nooit open en kunnen ze de ball er niet uit halen :)
Pagina: 1