Toon posts:

welke full duplex hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb nu een half duplex hubje.. maar ik wil graag upgraden naar full duplex. Nu zat ik te kijken welke goedkope hub/switch daarvoor geschikt zou kunnen zijn. Maar ik zie nergens echt goed staan dat een hub full duplex is bij webwinkels. Terwijl ik dat toch wel zeker wil weten als ik 'm koop. Vandaar mijn vraag welke full duplex hub van rond de 70 euro ofzo raden jullie me aan? Met de search kwam ik er niet uit. Liefst verkrijgbaar bij een webwinkel.

Moet dus zeker full duplex 10 MBiT aankunnen en 5 a 8 ports zijn..

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

De meeste switches die je tegenwoordig koopt zijn gewoon full-duplex.

ik heb zelf een Unex 8x 100Mbit switch, ben ik erg blij mee :)

Verwijderd

Topicstarter
ja de meeste.. maar zul je net zien dat ik de verkeerde bestel ;)

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

Misschien kun je hun een meel sturen?
Met een vraag... en die mag je dan zelf formuleren. :D

*ding* Einde bericht *dong*

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Bij Informatique hebben ze een aantal Sitecom producten waar je wel mee vooruit zou kunnen denk ik.. Maar zowel op de Informatique als de Sitecom site lees ik niks over full duplex, je zou het hen inderdaad in een e-mail kunnen vragen..

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je je ouwe hub voor een prikke kwijt mot, dan hou ik me aanbevolen >:)

Ik zat te denken aan een paar euro ofzo :P

Verwijderd

hubs zijn niet fullduplex.
switches wel, maar of het je echt gaat opleveren, ik vraag het me af.

ik pomp nog steeds met mijn 100Mbit hubje in 3 minuten een film naar mijn laptop, en mijn server, die met een switch aan de film server vastzit, gaat niet veel sneller.

Verwijderd

Topicstarter
hehe.. tuurlijk gaat me dat opleveren ;) Kan ik 1 MB/s up en down tegelijk doen. Nu in totaal maar 1080 KB/s ofzo. Ik ga wel de goedkoopste switch kopen dus.

Netwerk Switch 8 Poort 10 /100 Dual
Dual Switch, 10/100mbit (art.14056)
€ 69.00 incl. BTW

bij funprice.nl

• Osiris
  • Niet online
Paas mij die ouwe van je >:) Waar woon je?

Verwijderd

Topicstarter
hehe.. ouwe is niet van mij geloof ik..

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 13:40 schreef lothar het volgende:
hehe.. ouwe is niet van mij geloof ik..
Nou en? >:) >:) >:)

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 13:25 schreef lothar het volgende:
hehe.. tuurlijk gaat me dat opleveren ;) Kan ik 1 MB/s up en down tegelijk doen. Nu in totaal maar 1080 KB/s ofzo. Ik ga wel de goedkoopste switch kopen dus.

Netwerk Switch 8 Poort 10 /100 Dual
Dual Switch, 10/100mbit (art.14056)
€ 69.00 incl. BTW

bij funprice.nl
theoretisch ja maar dat ga je echt niet halen hoor

Verwijderd

van Osiris_NL:
Welke servers mis ik nog???

Ik heb nu: Web-, FTP-, Mail-, IRC- en DNS-servers.
Telnet & DHCP :+

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 13:47 schreef oudakker het volgende:

[..]

Telnet & DHCP :+
DHCP zit in je OS en Telnet is geen server maar een client waarmee je met elke server kunt verbinden... :D (toch :? :? :? )

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 13:55 schreef Osiris_NL het volgende:

[..]

DHCP zit in je OS en Telnet is geen server maar een client waarmee je met elke server kunt verbinden... :D (toch :? :? :? )
DHCP heeft niks (direkt) met je OS te maken.
Strikt genomen is DHCP een protocol, in dit geval voor de uitgifte van IP-adressen.
Je desktop is de client en die moe ergens een ip-adres vandaan krijgen... Juist ja, van de server.
Dit kan een dedicated server zijn al dan wel of niet gecombineerd met andere (DNS etc.) servers.

Als een telnet-client wil connecten moet ie dit toch wel ergens naar toe kunnen doen... De server dus...
Maar een server met alleen telnet erop heb je natuurlijk niks aan.

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 14:27 schreef oudakker het volgende:

[..]

DHCP heeft niks (direkt) met je OS te maken.
Strikt genomen is DHCP een protocol, in dit geval voor de uitgifte van IP-adressen.
Je desktop is de client en die moe ergens een ip-adres vandaan krijgen... Juist ja, van de server.
Dit kan een dedicated server zijn al dan wel of niet gecombineerd met andere (DNS etc.) servers.

Als een telnet-client wil connecten moet ie dit toch wel ergens naar toe kunnen doen... De server dus...
Maar een server met alleen telnet erop heb je natuurlijk niks aan.
Dan is eigenlijk toch elke server een telnet server? Met telnet kun je met elke server connencten, toch?

We gaan wel errug OT btw :D

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op dinsdag 29 januari 2002 14:57 schreef Osiris_NL het volgende:

[..]

Dan is eigenlijk toch elke server een telnet server? Met telnet kun je met elke server connencten, toch?

We gaan wel errug OT btw :D
Alleen als die server ook daadwerkelijk een telnet-service draait, en dat is nooit zeker. Windows NT Server heeft dat niet standaard, maar die systemen zijn toch wel servers (auw, deze uitspraak doet mij als UNIX-minaar pijn).
Anders kun je ook elke server wel een database-server (of roept U maar) noemen, omdat het mogelijk is om er een database-service op te draaien.

Feitelijk kun je m.b.v. telnet de meeste services benaderen door de juiste poort te kiezen (de standaard-poort voor "echte" telnet-sessie is 23). Zo wordt veelvuldig een telnet naar poort 25 (smtp-service) gedaan om het functioneren van de mail-server te testen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1