Toon posts:

2 ccfl's op 1 convertor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Ik heb hier 2 CCFL's blauw en rood maar 1 heb slechts 1 convertor van 12v naar de nodige hoogspanning voor de CCFL .
Op zichzelf verbruikt die CCFL niet veel en komt de invertor nauwelijks warm .
Graag had ik eens geweten of het mogelijk is om er 2 aan te sluiten op 1 invertor zelf heb ik het nog nie durven proberen :(

Greetzz
K3NNY

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
nee dat kan niet..

Verwijderd

Het kan wel , kweet iemand die het doet , moet je em wel van sinkjes voorzien dacht ik , maar ik weet niet hoe ie et doet ...

Verwijderd

Topicstarter
en kan ik weten waarom ??

thx

Verwijderd

Topicstarter
Real
kun je dat eens vragen ik denk dat hij dat sinkje verzekers op die stabilisator zet of op den transfo denk eerder op den transfo maar dat is geen probleem omdat te gaan koelen ..
anyway vraaget eens als je wilt

thx
3vil_k3nny

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
ik had er eerst ook 1, nu heb ik het zo gedaan. op 1 invertor deden ze het niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Nice gedaan maar ik zin nog bezig met de case mod tsjek it at http://users.skynet.be/tweaked maar de pics zijn nie zo goe met een aiptek cam van den lidl :'( maar ja zolang je ziet wat het is héhé

btw wa deden ze als je er 2 aansloot ??

greetzz
k3nny

Verwijderd

Het kan wel, maar het is niet zo goed. Je spanning vh voedinkje zou bijv flink kunnen zakken ofzo. Die voeding transformeert van 12V DC naar 800V AC (top-top), hou daar rekening mee!!

Maar het is wel vet :P (in de auto)

Verwijderd

Topicstarter
thx kzal da even tsjekken dan maar ik denk dat de ene meer gevoed zal zijn dan de andere ?? kweet het nie is maar sugestie anyway zal het even tsjekken ...

THX m8

greetzz
k3nny

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Kan wel alleen je hebt waarschijnlijk gewoon niet optimaal rendement van je CCFL's
Waarom niet .. nou :

Zo'n inverter is niet meer dan een schakelende voeding .. een hele simpelle zelfs.
Eigenschap van een (schakelende) voeding is dat zodra je ze belast ( een ccfl aansluit b.v. ) de spanning iets inzakt.
Maar aangezien deze voeding ontworpen is voor 1 zo'n CCFL is dit ingecalculeerd.

Maar sluit je er 2 aan belast je de voeding zwaarder dan de bedoeling, de spanning kan op dat moment echt vet inzakken tot misschien wel 50 % van de waarde die hij eigenlijk zou moeten zijn.
Plus door de grotere belasting gaat er een groter stroom lopen door de componenten van de voeding welke hier niet voor ontworpen zijn en dus WARM worden en waarschijnlijk snel het zullen begeven.

Lang verhaal kort , zonder modificatie aan de inverter ( voeding ) zal dit niet of slecht en niet lang werken.
Modificeren betekent rekenen en vervangen ( verzwaren ) van componenten.
Dus wil je absoluut ruimte besparen .. dan is modificeren een optie .. maar moet je wel verstand van zaken hebben ( en als je dat had gehad dan had je hoogstwaarschijnlijk deze vraag niet gesteld no offense ment )
Maar doe je het om een paar euro's uit te sparen dan zou ik zeggen doe het niet want anders riskeer je je ene inverter en moet je er uiteindelijk nog 2 kopen ben je in totaal het geld van 3 inverters kwijt ..

Sucses met klussen

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geporbeerd met 2 ccfls en al resultaat dat de ene op lichte en de andere slechts op de helft en als ik de spanning opdreef tot 14.8v dan branden ze alle 2 >:) maar ja 14.8 volt vanuit een pc voeding weer modificeren nee laat maar dus zal ik kiezen voor een 2de convertor zal beter zijn toch bedankt voor de uitleg ...

greetzz
k3nny

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Voor Fl 12,50 heb je (bij de Radiobeurs-Dordrecht) een losse invertor dus waarom lastig doen :?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Je zou de CCFL's eens in serie kunnen zetten ipv parallel. Als ze dan starten, dan blijven ze ook branden.

Verwijderd

ff tipje voor iedereen :P
Die converter transformeert idd van 12V naar 800V en dat wist ik niet, dus ik had dat ding aanstaan en pakte dat printje vast |:( . Doet best pijn ;)
Zet hem dus uit als je eraan gaat klooien (lame van mij he)

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Oh ja, en in de FAQ staat dat greetz onderaan een post niet worden gewaardeerd :)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op dinsdag 29 januari 2002 16:04 schreef LeonM het volgende:
Oh ja, en in de FAQ staat dat greetz onderaan een post niet worden gewaardeerd :)
Gebruikersnaam: 3vil_k3nny
Voornaam: 3vil_k3nny
Achternaam: heernaert
E-mail adres:
Aantal posts: 8
Gem. aantal posts/dag: 8
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

AHA .. Duidelijk gevalletje van eerst posten en dan pas den FAQ lezen !!

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

is dat echt waar dat ik geen greetz onderaan mag zetten??
ff veranderen dan he

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Op donderdag 31 januari 2002 00:29 schreef erkske het volgende:
is dat echt waar dat ik geen greetz onderaan mag zetten??
ff veranderen dan he
Als je nou ff de faq leest dan zie je dat je niet greetz onderaan je post mag zetten, omdat ze daar al een signature voor hebben. Dus je mag het gerust in je sig zetten.

"Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg)."

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 15:42 schreef erkske het volgende:
ff tipje voor iedereen :P
Die converter transformeert idd van 12V naar 800V en dat wist ik niet, dus ik had dat ding aanstaan en pakte dat printje vast |:( . Doet best pijn ;)
Zet hem dus uit als je eraan gaat klooien (lame van mij he)
Ik had het ook hoor :)

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 12:39

YpS

Op dinsdag 29 januari 2002 14:50 schreef 3vil_k3nny het volgende:
ik heb het geporbeerd met 2 ccfls en al resultaat dat de ene op lichte en de andere slechts op de helft en als ik de spanning opdreef tot 14.8v dan branden ze alle 2 >:) maar ja 14.8 volt vanuit een pc voeding weer modificeren nee laat maar dus zal ik kiezen voor een 2de convertor zal beter zijn toch bedankt voor de uitleg ...

greetzz
k3nny
laat da greetzz
k3nny maar weg hoor :7
Pagina: 1