PHP Script laten draaien bij nieuwe mail

Pagina: 1
Acties:

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 20:28

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik wil graag een speciaal e-mail adres aanmaken op mijn eigen linux server met de mogelijkheid dat iedere keer dat daar een mail naar toe word gestuurd die mail word geparsed door een php script. Stel er komt een email binnen op test@amphora.nl dan moet het script test.php de inhoud van die mail analyseren en eventueel acties op ondernemen.
Hoe kan ik dit doen? Moet ik dan dieper in sendmail duiken of moet ik misschien een eigen deamon maken ofzo? Weet iemand een (simpele) oplossing of een link naar een tutorial ofzo?

Alvast bedankt.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Verwijderd

Eerder procmail denk ik
Maar daar hebben ze bij NOS meer verstand van dunkt me

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Zou een adje dit dan misschien naar NOS willen moven?

Verwijderd

je kan toch met fsockopen gaan werken en dan de email binnen zuigen en dan de content parsen? simpel lijkt me

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Dan moet je wel PHP-CGI ofzo hebben, in ieder geval niet de Apache module :)

'k heb ooit iets gebouwd om een smsje te sturen bij nieuwe mail. Dat staat hier: http://berflo.dhs.org/~dbos/bplog/comment.php?display=7 ik denk dat je daar wel wat info vandaan kunt halen..

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 15:22 schreef Breez-r het volgende:
je kan toch met fsockopen gaan werken en dan de email binnen zuigen en dan de content parsen? simpel lijkt me
Nee want dat php script moet dan 24 uur draaien en je mail monitoren. 't script moet juist gestart worden bij binnenkomst van nieuwe mail

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 15:27 schreef corani het volgende:
Dan moet je wel PHP-CGI ofzo hebben, in ieder geval niet de Apache module :)

'k heb ooit iets gebouwd om een smsje te sturen bij nieuwe mail. Dat staat hier: http://berflo.dhs.org/~dbos/bplog/comment.php?display=7 ik denk dat je daar wel wat info vandaan kunt halen..
Ik snap het nog niet helemaal maar ik denk dat dit wel iets is ja. (Sterker nog, mijn toepassing heeft ook met sms te maken) Thanks!

• goalgetter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-11-2025
Je kan mail gewoon rechtstreeks door een pipe naar een willekeurig script laten wijzen...

Moet je in de sendmail aliases iets doen als dit:
code:
1
bladiebladiebla : |"/path/naar/script"

waar bladiebladiebla dus het gewenste adres voorsteld. Ik neem aan dat dit eventueel ook gespecifeerd naar 1 domein etc. kan maar dat heb ik nooit geprobeerd, dus dat mag je zelf uitzoeken.

Verwijderd

Je kan er desnoods een simpele cron van maken die om de 5 minuten die mailbox checkt met behulp van een php script or whatsoevah als je realtime wilt hebben ga eerst maar is inventariseren wat je hebt en neem een kijkje bij postfix kan je makkelijk je eigen MTA in elkaar knutselen met een bash scriptje en wat regexpen als je wilt...
Pagina: 1