Ey!! Macarena \o/
(Menuutje Invoegen - UserForm, in de Visal Basic Editor)
Dan op het UserForm ook een knop aanmaken die de verschillende velden samensmeed tot een adres.
Semi-Code:
1
2
3
4
5
6
| Sub CmdButton_OK_Click() Adres = txt_Rij & txt_Kol Unload UserForm End Sub |
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"
De twee pulldown-menu's moeten dus alle variable gebruiken die ik uit het scannen van de header gehaald heb. Welk commando gebruik ik om die pulldown te krijgen. geen idee waar ik zoeken moet, imputbox krijgt z'n eigen pop-up, ik wil er dus 1 hebben
Ey!! Macarena \o/
SIZE does matter.
Nu is het de bedoeling dat de lege naam-regels opschuiven
Voorbeeld: (aangeleverd)
1
2
| [naam1] [naam2] [naam3] bedrijf persoon |
Voorbeeld: (einde macro)
1
2
| [naam1] [naam2] [naam3]
bedrijf persoon |
Nu is kolom naam2 leeg aangeleverd, en de waarde in naam1 moet dan in naam2 komen.
De macro opzich werkt prima die dit regelt. Nu komt er voor de volgende vragen een pop-up omhoog met de vragen:
- beginkolom-letter
- eindkolom-letter
- aantal records
Nu zou ik die graag in 1 pop-up willen hebben, dat je via pulldown de header-naam kan opgeven voor deze marco.
dan krijg je dus iets van:
1
2
3
4
5
6
| ________________________________________ | | | begin: [selecteer kolom] \/ | | einde: [selecteer kolom] \/ | | records: _____ ex. | |________________________________________| |
ipv 3 wazige pop-ups
Ey!! Macarena \o/
Dan krijg je dus iets als
1
2
3
4
| For a = 1 to 26 letter = chr(97+a) ComboBox1.addItem letter Next a |
chr(97) is volgens mij de ASCII waarde voor a.
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
In dat scherm, wil ik waar selecteer kolom staat uit een variable is ik gezet heb de lijst met veldnamen weer geven.
Ipv dat je de kolom-letter moet invullen, gewoon dropdown/pulldown, weet ik veel wat de juiste benaming is. Het gaat hier om een multeple-choise vraag, met antwoorden: de veldnamen in in regel 1 staan.
Ey!! Macarena \o/
Dan kan je deze form gewoon laden tijdens het openen van je excel-sheet.
Mocht je niet weten wat ik bedoel, dan kan ik ook ff een voorbeeldje opsturen (of online zetten!)
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Als dat zo heet, ja.. een schermpje met 2 pulldown's en een invulveldOp dinsdag 29 januari 2002 14:59 schreef BtM909 het volgende:
eehmm, dan maak je toch gewoon een form waarin je die 2 pull down menu's in maakt en een invul-veld?
Die waardes moeten in de macro zitten. Omdat ik daaruit werk.Dan kan je deze form gewoon laden tijdens het openen van je excel-sheet.
GaarneMocht je niet weten wat ik bedoel, dan kan ik ook ff een voorbeeldje opsturen (of online zetten!)
Ey!! Macarena \o/
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Sub ShowFormulier()
Load UserForm
UserForm.ComboBox.Clear
InputBlad.Range("A1").Select
For Each myCell In Range(Selection, Selection.End(xlToRight))
UserForm.ComboBox.AddItem CStr(myCell.Value)
Next myCell
UserForm.Show
End Sub |
Dit scrippie pakt dus alle gevulde cellen op de eerste rij van InputBlad. De waarden hiervan voegt ie toe aan de ComboBox op UserForm.
Dit moet je toch in de goede richting helpen
SIZE does matter.
Ey!! Macarena \o/
Bij mij wel hoor, ga naar VB via Extra, Macro's VB-editor.Op dinsdag 29 januari 2002 15:13 schreef RaZ het volgende:
Thanx, ik ga hier ff mee stoeien. Het vage is dat zowel in de help als VB & Excell niets te vinden is over combobox.
Dan help, inhoudsopgave en index
Zowel bij index als bij zoeken vind 'ie wat, en bij inhoud zal ook wel wat staan, moet je ff zoeken
Maargoed, al om al, ken ik nix vinden in die help. Zou je die ff kunnen mailen anders?
Ey!! Macarena \o/
Ook niet bij Inhoud - Microsoft Froms naslag voor objectmodellen - Besturingselementen - Combobox?Op dinsdag 29 januari 2002 15:32 schreef RaZ het volgende:
Nou snap ik er helemaal nix meer vanDie code werk niet bij mij. Ik 100% n00b op dit gebied, enig basic wat ik ken stamde uit de jare '80, MS-Dos' GWBasic. Line-nummers en goto's.
Maargoed, al om al, ken ik nix vinden in die help. Zou je die ff kunnen mailen anders?

Ik ga zo m'n monitor een kopstoot geven
Ey!! Macarena \o/
Bij Excel 97 kun je zoeken (geen Antw wizard)Op dinsdag 29 januari 2002 15:43 schreef RaZ het volgende:
Wijs hem ff aan aub, want met zoeken kan je niet op commando's zoeken
[afbeelding]
Ik ga zo m'n monitor een kopstoot geven![]()
Ey!! Macarena \o/