Toon posts:

Welke centerspeaker?

Pagina: 1
Acties:
  • 916 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een Kenwood KR-V999D reciever en ga daar een paar B&W 603 S2 speakers bij kopen. Nou wil ik graag van iemand weten welke centerspeaker ik daar het beste bij kan kopen.

Ik luister naar alle soorten muziek en ik ga voor de zuivere hoge tonen en niet voor de bass.

Kan iemand mij tevens vertellen welke speakerkabels ik moet kopen en aan welke prijsklasse ik dan moet denken?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-12 10:03

JT

VETAK y0

Surrounbd moet je NIET gebruiken voor muziek. Koop een center uit de 600 S3 serie, die sluit het best aan bij je speakers.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Centerspeakers zijn bedoelt voor films, om de spraak goed weer te geven, zodat het lijkt dat het direct uit het beeld komt.
Voor muziek heb je in de meeste gevallen, maar 2 speakers nodig, behalve bij DVD-audio en SACD.

Ik zie dat jij dus 2 frontspeakers(B&W's) gebruikt met een centerspeaker, dat kan wel of dat nou echt goed kan klinken, dat betwijfel ik, omdat je dan altijd de stemmen in midden hebt zitten. Maar dat is mijn mening.

Voor goeie centerspeakers, kan je het beste bij hetzelfde merk blijven. Dat past het beste bij elkaar, anders moet je gewoon uitproberen wat past. Of kijk op het internet naar soortgelijke systemen, daar kan je meestal wel van op aan dat dat wel klinkt. Op de
Photo Gallery van AudioReview.com staan wel voorbeelden.

Suc6 :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Voor luidsprekerkabels kan je het beste doodgewoon tweelingsnoer nemen. De invloed van de kabels is zo gering dat je het geld voor dure beter in je zak kunt houden.

Een centerspeaker wordt doorgaans alleen voor spraak gebruikt en is ook niet zo kritisch. Als je hem op de TV zet, neem dan een magnetisch afgeschermde, dat voorkomt kleurfouten.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
center: MS 905C
snoer, gewoon normaal 4mm2 of 2mm2. Is meer dan voldoende, laat je geen snoer aanlullen van 20 piek de meter dat is gewoon zonde.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:01

Jag

Op dinsdag 29 januari 2002 13:45 schreef polaris het volgende:
Voor luidsprekerkabels kan je het beste doodgewoon tweelingsnoer nemen. De invloed van de kabels is zo gering dat je het geld voor dure beter in je zak kunt houden.

Een centerspeaker wordt doorgaans alleen voor spraak gebruikt en is ook niet zo kritisch. Als je hem op de TV zet, neem dan een magnetisch afgeschermde, dat voorkomt kleurfouten.
Met je eerste opmerking ben ik het wel eens (tot ik overtuigd ben van het tegendeel), alleen om nou te concluderen dat de center speaker alleen maar spraak doet en dus niet zo nauw komt :P. Stemmen zijn eigenlijk best lastig weer te geven, en er zijn dan ook genoeg slechte center speakers op de markt. Zo hoorde ik laatst een center speaker waarbij de hoge tonen spreidng horizontaal maar iets van 20 graden was. En ook hebben sommige centers nogal last van kastresonanties.
Ik vind JvS' center wel mooi, en kost ook niet veel. Dat is een center speaker van Chario.

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de replies :)

maar eh is het verstandig om bij hetzelfde centerspeaker merk te blijven?

heb net ff JvS zijn specs bekeken en die Chario vergeleken op

http://www.home-entertainment.co.uk/grouptest_read.asp?GroupID=544&ArticleID=548

daar staat namelijk ook die van B&W in (CC6 S2) en ze komen allebei net zo goed uit de test :)

• tbusquet
Iemand ervaring met de LCR60 S3 center ? Hoor slechte verhalen m.b.t. intergratie en helderheid. Ben benieuwd hoe de S3 het doet.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JvS
  • Laatst online: 14:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 29 januari 2002 15:21 schreef KerStens het volgende:
thx voor de replies :)

maar eh is het verstandig om bij hetzelfde centerspeaker merk te blijven?

heb net ff JvS zijn specs bekeken en die Chario vergeleken op

http://www.home-entertainment.co.uk/grouptest_read.asp?GroupID=544&ArticleID=548

daar staat namelijk ook die van B&W in (CC6 S2) en ze komen allebei net zo goed uit de test :)
Meestal komt die B&W veel beter uit een test, maar ik heb zelf de CC6 S1 thuisgehad, en ik vond het eigenlijk niet echt wat :o. Ik heb 'm dan ook weer verkocht en de huidige aangeschaft :). Hij is een stuk goedkoper dan de B&W en ik vind hem mooier :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
mooi daar is dit forum voor....praktijk ervaring,

maar eh heb je een grote kamer, tapijt, laminaat of tegels?

of gaat dat niet zoveel uitmaken? Mijn kamer is +/- 25 m2 en er licht tapijt.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
De center zou ik ook iig niet gebruiken voor Muziek, dan krijg je een soort nep dolby surround, het is leuk om dit eens te proberen, maar het hele geluidsbeeld wordt vern*kt.

Zelf heb ik een CC6S2, deze was best prijzig in verhouding met me 602S2's, maar ik vind hem voor films prima, heldere en directe stemmen. Dus als je alles van B&W wilt hebben zou ik eens gaan luisteren naar de CC6S2 en de duurdere LCR6S2.

Verwijderd

ga daar een paar B&W 603 S2 speakers bij kopen. Nou wil ik graag van iemand weten welke centerspeaker ik daar het beste bij kan kopen.
wil je toch ff op volgende wijzen:

je koopt best een center VAN b&w uit dezelfde serie of reeks.
waarom?
stel dat in een film iemand van links naar rechts loopt, en dus logischerwijs dit hoort op boxen (en stel ook dat ie spreekt liefst)
dan hoor je links bv. tom cruise, midden demi moore (om ff te overdryven), en rechts terug tom cruise....als je ander merk koopt. Geen enkele box klinkt namelijk hetzelfde

mischien vergezocht en moeilijk te horen, maar in theorie niet zo'n gekke bedenking...

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-12 12:12
Op dinsdag 29 januari 2002 13:45 schreef polaris het volgende:

Voor de doodgewone luisteraar ben ik het volledig eens met beide stellingen

PowerStation

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:01

Jag

Op dinsdag 29 januari 2002 21:39 schreef Snookie het volgende:

[..]

wil je toch ff op volgende wijzen:

je koopt best een center VAN b&w uit dezelfde serie of reeks.
waarom?
stel dat in een film iemand van links naar rechts loopt, en dus logischerwijs dit hoort op boxen (en stel ook dat ie spreekt liefst)
dan hoor je links bv. tom cruise, midden demi moore (om ff te overdryven), en rechts terug tom cruise....als je ander merk koopt. Geen enkele box klinkt namelijk hetzelfde

mischien vergezocht en moeilijk te horen, maar in theorie niet zo'n gekke bedenking...
Alsof een B&W center hetzelfde klinkt als een B&W front speaker :P. Dit verhaal klinkt wel logisch, maar dat valt nog best tegen in praktijk.

• tbusquet
Iemand een link naar de Chario Hyper Dialogue ?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb de Piega S4 C gehoord en wat klinkt dat goed zeg..
De rest van Piega ben ik trouwens ook zeer over te spreken!
Ben bezig met een spaarpotje speciaal voor een set Piega's.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Pagina: 1