Toon posts:

A7M266 hell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem gekocht:

Asus A7M266 (AMD 760 - VIA, 686b Southbridge)
512 MB DDR
Geforce II GTS 64 MB
Pinnacle DV Studio+
Terratec 24/96 geluidskaart
Netwerkkaart
..
..
..

Maar ik heb er veel problemen mee. Ik kan namelijk sommige bestanden niet uitpakken: ik krijg CRC fouten, terwijl ik weet dat er met de bestanden niets aan de hand is.

Na wat gesurf kwam ik erachter dat de VIA Southbridge deze mayhem veroorzaakt. Allereest heb ik de nieuwe VIA 4in1 drivers geinstalleerd (1.37a) en later overigens weer terug op de standaard WinXP drivers gezet (na een tip). Ik heb daarna mijn SBlive! er uit geflikkerd omdat deze kaart de PCI latency onnodig verziekt. Ik heb een andere kaart gekocht. Daarnaast heb ik een geheugen module er uit gehaald om te testen, de laatste 1006 beta BIOS geinstalleerd, de moederbord voltage hoger gezet (later weer terug toen het niet bleek te werken) en ik heb wat met PCI latency patches zitten ouwehoeren (ook weer verwijderd).

Kortom: ik weet het niet meer. Ik heb een moederbord die sommige applicaties en spellen niet kan installeren, ZIP bestanden niet kan uitpakken.... Volgens mij onderhand geen rocketscience meer :(

Als iemand me tips kan geven, of ervaringen hier mee heeft gehad, please let me know.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:28

EaS

Lijken me zeker weten geheugen problemen.

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
idd lijkt op een geheugen probleem, ik heb effe de search voor je gebruikt ;) bijna alle topics over dit boord mbt fouten hadden met het geheugen te maken. Heb je al een andere module getest ? zet effe op default settings in je bios. Welke CPU gebruik je ?

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Geheugen...!!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 18:40

Darth Punk

professionalized prutz0r

ik heb ook CRC fouten gehad....Ik mocht o.a. de Norton troep niet meer installeren van Micro$haft WindBlows (98SE).na een goeie format C:\ en windoos te hebben geinstalleerd, mocht ik van windhoos wel weer alles installeren dus ook de Norton troep. ->Het kan zijn dat de windhoos kernel verrot is??? :?

i want LART!

Verwijderd

Topicstarter
Oscar: wat betekend move AH>PMG?

Mijn proc is een een Athlon 1800XP.

Mijn geheugen is van Samsung en ik heb twee modules van 256 MB. Het is DDR geheugen.

Interessant: het kan dus mijn geheugen zijn. In mijn BIOS heb de instellingen op safe staan (3,2.5,2.5 of zoiets, sorry voor mijn newbieness).

Heeft iemand tips? Moet ik mijn geheugen terugsturen naar de fabrikant? Of zijn er nog opties? Ik heb mijn geheugen op lagere mHz laten draaien, nog steeds CRC fouten.

Mijn IRQ instellingen (nog een probleem, waarom gaat alles op IRQ 9 zitten? WinXP laat me dat niet veranderen in Device Manager!)

Afbeeldingslocatie: http://www.theclue.nl/irq.jpg

Verwijderd

Zelf heb ik ook een A7M266 systeem met 256 DDR en een 1GHz Athlon. Verder heb ik geen last van CRC erors maar wel als ik mijn AGP poort probeer (doe ik nu dus ook niet meer) te instaleren. Dan crasht het onmiddelijk.

Daarom moet ie nu in "PCI standaarrd PCI-to-PCI bridge" modus runnen in plaats van "AMD761 chipset naar AGP".

Is dit ook een geheugen probleem want ik vind t heel erug irritant dat ik mijn GF2 niet op 4x kan laten runnen.

Ik zit nu er zelfs over na te denken om een Epox 8HKA+ te kopen en die Asus te verkopen :'(

Verwijderd

Heb ook die ellende gehad .Merk GEHEUGEN erin en klaar

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:28

EaS

Daarom moet ie nu in "PCI standaarrd PCI-to-PCI bridge" modus runnen in plaats van "AMD761 chipset naar AGP".

Is dit ook een geheugen probleem want ik vind t heel erug irritant dat ik mijn GF2 niet op 4x kan laten runnen.
Welke windows draai je ? WindowsXP -> niet nodig om AGP mi niport te installeren (zit ingebakken).
Windows 9X/2K -> Wel nodig...zonder betekent zelfs vet performance verlies ! Wat eraan te doen ? WindowsXP

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 17:34 schreef EaS het volgende:

[..]

Welke windows draai je ? WindowsXP -> niet nodig om AGP mi niport te installeren (zit ingebakken).
Windows 9X/2K -> Wel nodig...zonder betekent zelfs vet performance verlies ! Wat eraan te doen ? WindowsXP
WinXP...en zelfs met die standaard XP driver hangt ie :(

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Op woensdag 30 januari 2002 17:34 schreef EaS het volgende:

[..]

Leg even verder uit... (waar vandaan te halen, waar te zien of het al is geinstalleerd).

Ik heb zelf ook een A7M266 en behalve met het installeren van mijn zipdrive heb ik geen grote problemen gehad.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
die A7M266 kijkt er nauw naar geheugen
heb er ook een paar gehad die niet met elk
type geheugen goed wilden werken

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Op vrijdag 01 februari 2002 02:51 schreef rtgo het volgende:

[..AGP miniport adapter..]

Leg even verder uit... (waar vandaan te halen, waar te zien of het al is geinstalleerd).
Wow, dat maakt echt veel uit (700 3D mark punten).

* rtgo kan nu gelukkig gaan slapen

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Samsung :r :r :r :r :r :r :r :r

Neem kingston mem en je bent weer en de 7e hemel :)
Pagina: 1