Toon posts:

Vloerstaande tweeweg, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuw stel speakers. Mijn voorkeur gaat uit naar 2- of 2.5-weg speakers. Dit omdat mijn kamer maar klein is (14m2), en verder denk ik dat in deze prijsklasse (max 500 Eur per stuk) er niet teveel
componenten in moeten zitten, want die kunnen dan haast niet van de kwaliteit zijn die ik zoek.

Tot nu toe heb ik op mijn lijst staan:
-B&W DM603 S2
-Chario Syntar 200T
-Dynaudio Audience 62
-Tannoy Definition D300
-Tannoy Saturn S6

Ik heb nu een Marantz cd-speler (CD 50) en een Harman-kardon (AVI 150) versterker, maar deze laatste zal na verloop van tijd vervangen worden, omdat hij onder de maat is voor de nieuw aan te kopen speakers.

Weten jullie nog andere speakers waar ik naar zou moeten luisteren of zouden jullie wel weten welke jullie zouden aanschaffen?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Zeker als je een kleine kamer hebt waar het spul moet staan, zou ik echt wel gaan luisteren. Misschien kun je wat regelen dat je thuis kunt luisteren?
Ik vond iig mijn Tannoy's tegenvallen toen ik nog klein behuisd was.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Misschien Quadral?

Ik heb zelf twee op statief: Ascent 450. Klinken geweldig, zien er erg goed uit. Een nadeel: je hebt een (extreem) zware versterker nodig, rendement is laag (vergeleken met de B&W's die ik ervoor had).

Deze hebben mij incl. statief ongeveer 1900 gulden gekost.

Ascent 450

• moefit
Er zijn er in deze Quadral serie overigens ook staande, maar wat geluid betreft is dit niet veel beter, wel duurder (en minder mooi als je het mij vraagt).

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee waar die te krijgen is?

• moefit
Ik heb ze gekocht bij Technica Nova in Breda, maar ik neem aan dat ze je bij Quadral wel kunnen vertellen waar ze te koop zijn.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Een vriend van mij heeft 2 vloerstaande Quadral boxen samen met een Denon versterker en CD-speler. Tja, kan alleen maar zeggen dat daar best wel :9 geluid uit komt - maar ja, daar was de prijs dan ook naar; hij heeft iets van 2000 gulden uitgegeven voor de boxen tezamen en iets van 1500 voor de versterker en CD-speler. Hij heeft ze gehaald bij een lokale Electroworld die een complete luisterruimte heeft (veel boxen, versterkers enzo).

Geef mij maar een Warsteiner.

• moefit
Je wilde toch ook max. EUR500 uitgeven per speaker.
EUR500 = 1100 gulden (per stuk), dus dan heb je nog over!

Verwijderd

tannoy r2/3

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op dinsdag 29 januari 2002 12:24 schreef ScorpionXX het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuw stel speakers. Mijn voorkeur gaat uit naar 2- of 2.5-weg speakers. Dit omdat mijn kamer maar klein is (14m2), en verder denk ik dat in deze prijsklasse (max 500 Eur per stuk) er niet teveel
componenten in moeten zitten, want die kunnen dan haast niet van de kwaliteit zijn die ik zoek.

Tot nu toe heb ik op mijn lijst staan:
-B&W DM603 S2
-Chario Syntar 200T
-Dynaudio Audience 62
-Tannoy Definition D300
-Tannoy Saturn S6

Ik heb nu een Marantz cd-speler (CD 50) en een Harman-kardon (AVI 150) versterker, maar deze laatste zal na verloop van tijd vervangen worden, omdat hij onder de maat is voor de nieuw aan te kopen speakers.

Weten jullie nog andere speakers waar ik naar zou moeten luisteren of zouden jullie wel weten welke jullie zouden aanschaffen?
Je hebt al een mooi lijste samengesteld, ik zou er alleen nog de 805 bijzetten. En dan rest er nog één ding dat je moet doen, luisteren :) (en dat is nog leuk ook).

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Nautilus 805 voor 500 euro per stuk? :P

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op dinsdag 29 januari 2002 16:43 schreef hervaz het volgende:
Nautilus 805 voor 500 euro per stuk? :P
Oeps, overheen gelezen :P. Dat wordt sparen dan :).

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

FFF

-Dynaudio Audience 62
-Kef
-B&W 603

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

FFF

Op dinsdag 29 januari 2002 13:00 schreef moefit het volgende:
Misschien Quadral?

Ik heb zelf twee op statief: Ascent 450. Klinken geweldig, zien er erg goed uit. Een nadeel: je hebt een (extreem) zware versterker nodig, rendement is laag (vergeleken met de B&W's die ik ervoor had).

Deze hebben mij incl. statief ongeveer 1900 gulden gekost.

Ascent 450
idd, ik heb zelf de quadral shogun staan :D

2000,- per set is de advies prijs, dus 900-950 euro ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, nu begint de luisterperiode. Vandaag zijn aan de beurt:
-Chario Syntar 200T
-Dynaudio Audience 62

Ik heb er zin in :)

Verwijderd

probeer eens een Spendor S3 :)
Pagina: 1