Trapezium vervorming beeldbuis zelf af/bijstellen?

Pagina: 1
Acties:

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Vraagje:

Heb pas een breedbeeld gekocht JVC av-28X10.
(bijna)perfect apperaat daar niet van....

Maar het viel me in de winkel al op dat als je hem gewoon op
de 4:3 instelling ging zetten (dus dat je aan de linker en rechter kant v/h beeld 2 zwarte stroken krijgt),dat het beeld onder ietsiepietsie breder was dan het beeld boven.

Een soort overdreven taps toelopende vervorming zeg maar...
Maarja het was het laatste model,en met wat zeuren kreeg ik toch nog wat korting.. :7
Dus feitelijk mag ik nu niet zeuren ,maar ik doe het toch. ;)

Dacht dat ik me er niet echt aan zou ergeren,maar helaas wel dus. |:(
Als je teletext activeerd valt het ook een beetje op.
Breedbeeld ziet er verder goed uit omdat er dan geen zwarte stroken te zien zijn.

Weet wel dat ik vroeger eens in zo'n oude kleuren TV aan van die potmeters heb lopen draaien en dat je dan het beeld ook kon veranderen,maar het lijkt me geen goed idee om met dit ding maar in het wilde weg te gaan zitten pieren.

Is hier een of andere techneut die mij kan vertellen of zoiets (simpel) te verhelpen is. :?

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Muttley
  • Laatst online: 30-04-2025
Heb je dit bij breedbeeldinstelling wel goed bekeken? Alleen als het hierbij ook is zou je soms simpel het weg kunnen regelen, maar dit kan alleen als je weet waar en hoe.
Ik zou hem bij de importeur inleveren met die klacht. Zolang de klacht niet op de bon staat heb je immers garantie.

An 11 is a 10 that swallows

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Nee,niet dat het opvalt tenminste.
Maar dan heb je ook geen referentie omdat die zwarte balkjes aan de zijkant v/h beeld niet te zien zijn.
Maar als je dan in breedbeeld de teletext bekijkt,dan valt het weer wel iets op omdat daar vaste stilstaande lijnen in voorkomen.

En inleveren bij de importeur?
Ja de klacht staat niet op de bon,maar als ik dat bakbeest moet gaan opsturen dan komt de vervoersprijs er 3 dubbel bovenop ,als wat ik er op af heb lopen dingen. ;)

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Muttley
  • Laatst online: 30-04-2025
Tja, blijkbaar is hij ontregeld. Het is niet zomaar aan te geven welke regelaar je moet hebben (als die er al in zit) zonder een schema. Verder loop je natuurlijk het risico dat je hem nog verder verstoord. Niet moeilijk doen, gewoon inleveren bij de importeur (de leverancier niet als tussenschakel gebruiken) en garantie claimen.

An 11 is a 10 that swallows

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Ik zal eens bij JVC Nederland op hun page gaan kijken,misschien wordt ik wat wijzer van die garantie bepalingen.

Alleen als die zeggen dat ik de TV maar naar de dealer moet brengen waar ik TV van heb gekocht(omdat die een eigen technische dienst schijnen te hebben), dan wordt het misschien een akelige situatie... :?

Verwijderd

Je kan hem ook net voor het einde van de garantie terug gaan naar de winkel.Ze weten immers je gezicht toch niet meer en dan zeggen dat ie niet goed funtioneerd.De kosten zijn dan voor de winkel zelf :)

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Hell en verdoemenis... :( :'(

------------------------------------------------------------
Let op: Het is niet mogelijk reparaties af te geven bij of te versturen aan JVC Nederland B.V. zelf.
------------------------------------------------------------
:r :r

Verder leuke page en een schrale troost dat de TV "de beste koop" predikaat heeft gekregen...

Hoe ironisch. >:)

Om maar gelijk even door te drammen hier,
en bij JVC, heb ik hun Technische Dienst even gebeld. (8>
En volgens hun is dat normaal en valt er nix aan te veranderen.
Waarop ik weer reageerde dat ik ook andere JVC's had gezien die dat dus niet hadden,werd mij uitgelegd dat elke breedbeeld TV het wel iets heeft.
Alleen de een wat meer dan de andere... :?

Uitgeluld?

Pagina: 1