Websiteviewer....

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 16:29
Naar aanleiding van enkele opmerkingen die in een ander topic gemaakt werden, vroeg ik me het volgende af:

Bestaat er niet zoiets als een programma/website, waar je een bepaalde URL in kunt voeren, en die dan de weergave voor verschillende browsers laat zien. Dus dat je in een programma kunt kijken of je website ook in Netscape versie 4 en bijvoorbeeld op een MAC nog worden weergegeven zoals je bedoeld hebt.

Nu heb ik niet zo veel program-skills, maar het moet toch mogelijk zijn om zoiets te maken? Dat je bepaalde (HTML)-commando's die nog niet in een bepaalde versie voorkwamen, uitschakelt, en dus laat zien wat er overblijft.

Bestaat het, zou het kunnen bestaan, of is dit wishfull thinking??

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Verwijderd

Zoiets bestaat niet en daar is een goede reden voor: het ontwikkelen van 1 browser kost al bizar veel tijd. Het ontwikkelen van een programma dat meerdere browsers emuleert is een taak waar niemand aan zou willen beginnen.

Als het alleen zou gaan om de platte HTML render engine is er misschien nog wel iets voor te zeggen, maar zodra je verder dan dat kijkt en bijvoorbeeld css en javascript in de vergelijking betrekt zal het al gauw huilen met de pet op worden.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28
coelho:
Flauw... :)
Klopt.
Sorry, kon het niet laten. :)

Voor de rest sluit ik me volledig bij Blues aan.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 16:29
Ik blijf het vervelend vinden om voor een beetje fatsoenlijke sitecheck meteen 3 browsers te moeten installeren (en vervolgens nóg moeten afwachten wat er op een MAC gebeurt...)

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Willem
coelho:
Ik blijf het vervelend vinden om voor een beetje fatsoenlijke sitecheck meteen 3 browsers te moeten installeren (en vervolgens nóg moeten afwachten wat er op een MAC gebeurt...)
Tja, is dat niet het lot van een webdesigner?

Een autofabrikant zal toch ook wel bijvoorbeeld de vering moeten aanpassen voor de verschillende wegdekken, in plaats van enkel plat asfalt uitgaan.

:)

PS, als je een site op Mac-compatibility wilt controleren mag je dat wat mij betreft hier wèl even vragen. Wil 'em best even op m'n Mac bekijken voor je.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 13:55 schreef coelho het volgende:
Je vergeet Unix, Linux, OS2, BeOS en GEOS :D

• Willem
Blues:
Je vergeet Unix, Linux, OS2, BeOS en GEOS :D
Jep, checken hoe je website eruit ziet met Lynx ;)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op dinsdag 29 januari 2002 15:14 schreef willem169 het volgende:

[..]

Jep, checken hoe je website eruit ziet met Lynx ;)
lynx is geen platform en heb je ook voor DOS :P

"You're only as good, as what you did last week."

Pagina: 1