Toon posts:

[C++] Database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een tijdje overgestapt van VB naar C++. Dit lukt wel aardig. In VB gebruikte ik altijd MS Access als database. Ik hoor vaak van verschillende mensen dat er veel betere databases zijn.
Dus mijn vraag wat is hier de ervarig van C++ en een of andere database.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Tuurlijk zijn er betere databases dan access. Access voldoet goed als je single user app's maakt.
Eens je een database nodig hebt die zeer grote hoeveelheden gegevens moet gaan bijhouden en waar verschillende gebruikers tegelijk op werken, dan kan je SQL Server, Oracle, Informix of iets dergelijks gebruiken. Nadeel van die DBMS'en is wel dat ze niet echt goedkoop kunnen genoemd worden.
Je hebt wel nog MySQL, dat is gratis maar ik heb daar geen ervaring mee.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben idd met een prog bezig die door verschillende gebruikers teggelijk gebruikt wordt.

MySQL is toch alleen voor op een server. Het is namelijk voor een netwerkje, waar ze vaak op hetzelfde moment gegevens invoeren. Er is dan een op zich wel een server maar niet een internet server. Maar als er iemand hier het fijne van weet zou ik hier natuurlijk meer van horen.
En ook de eerste vraag geld nog (natuurlijk).

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 17:50
Je kunt als het goed is gewoon MySQL op die server installen en hem dan via de clients benaderen. Ik heb verder geen verstand van databases enzo, dus dat was het ;)

• koosch
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 08:01
Je zou PostgreSql eens kunnen proberen. Is iig gratis.

Verwijderd

MySQL werkt perfect met C :)
Met c++ kreeg ik 'm nog niet helemaal aan de gang, maar als ik 'm met gcc compile (C dus) werkt 't wel.. :)

http://www.cpp-home.com/tutorial.php?22_1

Installeer de server, ik weet niet op welk platform je werkt maar mysql is 'r ook voor windows, het kan volgens mij zelfs op DOS maar dat weet ik niet zeker.

www.mysql.com

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet voor een constante netwerk, dat wil zeggen dat soms er een aantal (willekeurige) computer bijelkaar worden gezet en zonder mijn bijzijn mijn prog wordt gedraaid.
Het mooiste is dat je geen extra installaties/instellingen qua server hoeft te doen.

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 10:39
Maar dat had je ook met een access database gehad... Dus dat moet niet boeien! ;)

Ik ben zelf vandaag ook ff aan het C++'en geweest. Ik zal ff kijken.

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:18

bloody

0.000 KB!!

* bloody gebruikt mysql++ voor het aanspreken van mysql vanuit C++ apps.

er zitten wel bugs in!! (kun je zelf met wat handigheid wel oplossen)

nope

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Op dinsdag 29 januari 2002 16:10 schreef MMB het volgende:
Het is niet voor een constante netwerk, dat wil zeggen dat soms er een aantal (willekeurige) computer bijelkaar worden gezet en zonder mijn bijzijn mijn prog wordt gedraaid.
Het mooiste is dat je geen extra installaties/instellingen qua server hoeft te doen.
Misschien is het dan makkelijker om er een web-applicatie van te maken?

https://fgheysels.github.io/

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 09:56
Gezien je overstap van VB naar C++ en het gegeven dat je dan van een gratis dbms gebruik wil maken, kan ik je PostgreSQL aanraden. Deze kan je eigenlijk alleen maar onder linux draaien, dus als dat niet mogelijk is, dan zou mysql wel een aardige keuze zijn omdat deze ook onder window's gedraaid kan worden.

Maar als je moet kiezen tussen postgres of mysql, zou ik in dit geval voor postgres kiezen.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet gevraagd om een gratis DB, maar ja waarom ook niet.

Maar zijn DB-systemen zoals FoxPro e.d. niet beter dan Ms Access. En andere DB's die je via een simpele connectie in een progje kunt openen, die geen ondersteunende server nodig hebben. Dat lijkt mij het handigst, dan hoef je alleen het progje te installeren en werken met die hap (en geen ingewikkelde dingen voor leken, zoals een MySQL-server op te zetten).
Pagina: 1