Toon posts:

win2k netwerk wachtwoord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
situatie nu: 2x win2k prof. pc's verbonden met hub, netwerkkaarten van 3com etc. de hardware is allemaal in orde. pc 2 internet via pc1, pc 1 print via pc 2
Het feitelijke probleem is als volgt, zodra ik de pc's opstart, komen ze (logisch) gewoon in windows etc. maar zodra ik op pc1 probeer te printen, of op pc 2 probeer te internetten lukt dit niet.
ga ik dan naar my network places->pc's near me dan zie ik de 2 pc's gewoon. probeer ik dan toegang te krijgen tot de andere pc dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012302095 scherm te zien. pc1->2 is helemaal geen wachtwoord, alleen op ok drukken. pc2->1 moet ik het administrator password invoeren.
zodra ik dat gedaan heb doet alles het, en blijft het werken tot ik overnieuw opstart, dan begint het verhaal opnieuw.

HOE KOM IK HIERVANAF? ik wil geen password op beide pc's alles moet gewoon werken vanaf opstarten.

en nee, het is geen optie om de pc's aan te laten.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

oplossing1: op share Ctw een user maken die _precies_ gelijk is aan de user die inlogt op de andere pc ;)

oplossing2: netwerkverbinding maken en het vinkje 'opnieuw verbinden bij aanmelden' aanvinken :)
verder ga ik er dan wel vanuit dat je netwerk verder normaal loopt, dat er shares zijn aangemaakt en dat de user's erop mogen...

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik dat vinkje zetten voor die 2e mogelijkheid?

Verwijderd

Topicstarter
alles is verder in orde. pingen, shares, etc.

Verwijderd

mapping aanmaken en dat vinkje zetten!!! (duidelijker kan het echt niet hoor)

oh nee toch wel

<foolproof dummy mode>
start >> run >> cmd

tik in: net use K: \\server\sharenaam paswoord /user:usernaam /persistent:yes
</foolproof dummy mode>

hopelijk heb je een engelse versie anders zal je zien dat dat foolproof ook nog tegenvalt :)

Verwijderd

Topicstarter
het probleem met je 'foolproof' oplossing is dat er geen password is voor de andere, ik laat de vakjes leeg en druk op ok. jou cmd opdracht vraagt echter om een wachtwoord, dat er dus niet is.
system error 1326, bad username or password

wat nu?

Verwijderd

Topicstarter
of ik krijg 'the credentials supplied conflict with an existing set of credentials'.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Guest account aanzetten

Verwijderd

Topicstarter
en waar vind ik dat?
het zou handig zijn als je dat er meteen bij vermeld.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Start, Settings, Administrative Tools, Computer Management, Local Users and Groups, Users.

Als het goed is staat er een rood rondje voor Guest. Dubbbelklik op Guest, lijkt me duidelijk...

Maar dit had je zelf ook kunnen bedenken, gemakzuchtig mannetje!

Verwijderd

Topicstarter
was net aan het typen, heb het gevonden via windows help.

even kijken of het werkt!

Verwijderd

mij foolproof werkt wel... alleen bij geen paswoord moet je er "" zetten

Verwijderd

Topicstarter
ik heb precies ingevoerd wat je zegt maar het lukt me toch niet. ik blijf dat scherm houden.

Verwijderd

[topic=152460/1/25] staat het in, gast account dus aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
die staat nu dus aan op beide pc's maar noppes nakkes nada resultaat. en ja ik heb gereboot...

Verwijderd

het is ms dus <clickety click>
Pagina: 1