Toon posts:

Cisco 760 ISDN router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een Cisco 760 ISDN router en daarmee zijn we van plan om gebruikers toegang te geven tot het interne netwerk vanuit huis af. Ze moeten dan op de router inbellen en toegang krijgen tot hun bestanden.

Ik heb niet veel verstand van een router programmeren met behulp van een telnet sessie, maar ik heb het één en ander wel uit kunnen zoeken op de Cisco site. Ik heb handleidingen doorgespit en tot deze configuratie gekomen:

http://www.bosenpartners.nl/temp/router.txt

Maar ik krijg het niet voor elkaar om op de router in te bellen en toegang te krijgen op ons netwerk. Als ik inbel krijg ik een melding dat ik geen toegang heb. Op de domeincontroller (PDC) heb ik mezelf inbelrechten en administrator rechten gegeven. Zou iemand mij verder op weg kunnen helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Weet echt niemand hier een oplossing voor?

(even omhoog schoppen hoor... mag toch na 24 uur?)

Verwijderd

Topicstarter
als ik probeer in te bellen, dan zie ik als ik een telnet sessie naar de router open heb:

Call Requested
Call Rejected
Cause 113 Terminal Not Addressed
Line Deactivated

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Probeer anders eens een configuratie te maken met Cisco faststep (http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/nemnsw/fsstep/index.shtml), dit is een configuratieprogramma voor (o.a) de 700 series.

Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt maar ik vermoed dat het ongeveer het zelfde zal werken als Cisco configmaker.

Verwijderd

Kan je met dat apparaat ook "sh run" doen in telnet? Aan die info, dus wat er dan uit komt, zou ik meer hebben.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Is dit niet omdat het misgaat met het toewijzen van DHCP adressen aan je clients ??

Let wel op dat het met routing handig is om verschillende netwerken te nemen (ip adressen) 10.0.0.0 aan de ene 192.168.0.0 aan de andere kant ofzo !! als gebruikers thuis een netwerk hebben moet je daar ook aan denken wat voor adress die gebruiken want als je inbel ip 192.168.0.1 is en de gebruikers thuis heeft zelf een netwerk met 192.168.0.5 en 192.168.0.6 gaat dat niet werken omdat ie dan niet meer weet welk pakketje waarheen moet !
:?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 12:34 schreef MeatGrinder het volgende:
Probeer anders eens een configuratie te maken met Cisco faststep (http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/nemnsw/fsstep/index.shtml), dit is een configuratieprogramma voor (o.a) de 700 series.

Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt maar ik vermoed dat het ongeveer het zelfde zal werken als Cisco configmaker.
Ik heb die software gedownload, maar het heeft helemaal niets uitgehaald. Ik bel nu in vanaf een laptop zonder netwerk met een ISDN PCMCIA kaart. Het lijkt erop dat de router mij gelijk niet toelaat vanwege mijn nummer waarvanaf ik inbel. De melding is gelijk als ik met een ander (onbekende) gebruiker probeer in te loggen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 12:44 schreef sherlock het volgende:
Kan je met dat apparaat ook "sh run" doen in telnet? Aan die info, dus wat er dan uit komt, zou ik meer hebben.
Nee, dat ondersteunt hij niet...

Verwijderd

Ook gelet op hoofd en kleine letters bij het inloggen?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 16:31 schreef sherlock het volgende:
Ook gelet op hoofd en kleine letters bij het inloggen?
Ja, daar heb ik ook al op gelet. Vraag me nu sterk af wat ik nu fout doe:

Ik probeer vanaf een win95 machine een dailup verbinding te maken met die router die gewoon op zichzelf in een netwerk hangt. Wie het weet mag het zeggen!

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand iets van deze router af? misschien kan iemand mij een upload geven van zŽn router...
Pagina: 1