hoi,
Het is allemaal wel leuk wat hier wordt verteld, maar waar ik in het algemeen tegen aanloop bij klanten waar ik storage oplossingen moet installeren van bijv. Compaq (MA800/MA12000) en HP e.d. is dat de klanten gaan voor de oplossing met, naast de beste prijs/prestatieverhouding, VOORAL de service mogelijkheden. Aangezien je dit vooral krijgt bij oplossingen van compaq of hp ( en natuurlijk andere A leveranciers) is de keuze snel gemaakt. Tenzij de data die op de SAN staat niet erg belangrijk is, maar dan zou ik nogeneens aan een SAN omgeving denken. Compaq zelf (voormalig Digital) is natuurlijk al heel lang bezig in dit segment, dus hebben ook een brede ervaring met troubleshooting e.d..........
Een TB is in principe mooi, maar wat als dat te weinig is??? Is de El-Cheapo oplossing in staat om de opslagcapaciteit online, zonder downtime, uit te breiden. Wat voor support contract heb je met dit systeem??? Dit zijn allemaal afwegingen die je moet maken.....
In eerste instantie moet je niet van een bepaald merk uitgaan.....je moet eerst de behoefte van het bedrijf aankaarten en daarna op basis van die behoeften een leverancier kiezen met de beste voorwaarden......dit kan Compaq zijn maar dit kan ook HP of EMC zijn...........
Vaak hebben deze leveranciers ook speciale Customer Labs waarbij potentiele klanten een kijkje kunnen nemen van wat deze systemen allemaal kunnen, en, misschien nog belangrijker, wat ze niet kunnen!!!