Toon posts:

Inloggen op windows 2000 server

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan men in windows 2000 server beperken dat iemand die werkt met windows 98 met in één pc tegelijkertijd kan inloggen per gebruikersnaam ?

Dus: de gebruikersnaam (vb jan.demosselman) mag maar in 1 (willekeurige) PC tegelijkertijd kunnen inloggen.
Als hij met dezelfde login op een andere pc probeert, zou dat niet mogen lukken (en eventueel de vermelding krijgen dat hij elders reeds is ingelogd).

Daar ben ik naar op zoek

Alvast bedankt !

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

je kan bij users vast wel ergens instellen max 1 connection..

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op dinsdag 29 januari 2002 11:54 schreef jempjemp het volgende:
Daar ben ik naar op zoek
Dat ga je niet vinden. Is ook onzin; waarom zou je dat überhaupt willen? Denk eens een paar stappen terug: Welk probleem wil je eigenlijk oplossen en is het daarvoor noodzakelijk om te voorkomen dat iemand twee keer ingelogd is?
Alvast bedankt !
Geen dank!

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yup, dat kan, door middel van de GPO's in de ADS.

Ik weet alleen zo 1-2-3 niet ff hoe de optie heet, moet je dus nog ff kijken, maar het kan wel degelijk.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wat bedoel je juist met de "GPO's in de ADS" ?

De reden waarom ik de login wil beperken tot 1 PC, is om veiligheidsredenen.

Kan iemand mij verder helpen ?
Alvast bedankt voor de reacties !

Jemp.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 16:25 schreef jempjemp het volgende:
Hallo,

Wat bedoel je juist met de "GPO's in de ADS" ?

De reden waarom ik de login wil beperken tot 1 PC, is om veiligheidsredenen.

Kan iemand mij verder helpen ?
Alvast bedankt voor de reacties !

Jemp.
GPO staat voor Group Policy Object. ADS staat voor Active Directory Structure\Services (kies maar een S)

Met GPO's kun je een werkstation beperken wat betreft systeem instellingen of desktop instellingen. Bijvoorbeeld alle icoontjes weghalen van de desktop of systeem instellingen doen die gelden voor die PC...

GPO's zijn dus kleine templates die worden gelegd over de registry van de PC waar ze van op toepassing zijn.

Diezelfde GPO's kun je leggen op Site's, Domain's of OU's. OU staat voor Organizational Units's. Deze kan je gebruiken om PC's of User Accounts die gemeenschappelijke instellingen hebben te bundelen. Bijvoorbeeld 100 PC's en 50 User accounts plaats je in 1 OU. Vervolgens definieer je 1 GPU op die OU en voila, iedereen heeft de zelfde beperkingen en restricties.

Let op: dit geld alleen als je een Active Directory heb ik je domain en dat je Windows 2000 Prof op de PC heb draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft dus in onze situatie niet veel zin aanpassingen te doen in de GPO's daar de client PC's onder windows 98 draaien ? :?

Bestaan er andere oplossingen ?

Alvast bedankt !

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Wildhagen en Taruka hebben je al precies verteld hoe je dat kunt bereiken. Of de clients nou win98 of win2000 draaien maakt daarvoor niets uit.

Je moet op je server een domein aanmaken (geen werkgroep dus) en daarbij Active Directory gaan gebruiken. Op een andere manier kun jij niet zo veel controle op je clients uitoefenen als jij wil. Makkelijk is het niet, maar het is wel precies wat je vroeg.

Voor veel info over AD: www.win2kwereld.nl en MS Technet.
Succes!

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Concrete,

Het domein en de active directory staan ingesteld.
Toch vraag ik iemand me te helpen om die Group Policy in te stellen.
Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe dat moet ?

Ontzettend hard bedankt !

Verwijderd

Ik snap de oplossing nog steeds niet kan iemand mij dit even stap voor stap uitleggen hoe ik dit precies moet doen met windows 2000.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kun je zelf ook gewoon goed zoeken en proberen. Dus niet overhaast. Dan kom je er vast wel uit ;)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Microsoft is namelijk heel liev naar de gebruikers toe, en heeft allemaal whitepapers gemaakt voor dit soort onderwerpen.
www.technet.com support.microsoft.com en zoals hierboven genoemd win2kwereld.

En anders kan 'n goed boek altijd nog uitkomst bieden.
Succes!

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.