[VB] Raport in Visual Basic in Centimeters indelen

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Hoe kan ik een raport in cm indelen in plaats van pixels.

Is makkelijker omdat anders elke printer een andere print maakt

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

Kijk even of je raportje een ScaleMode property heeft. De meeste gewone VB controls hebben dat, en daar kun je (o.a.) Centimeters opgeven.

Exact expert nodig?

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Binnen 20 sec gevonden met google:
The ScaleMode accepts values defined in Table 21.3. As long as you add the CONSTANT.TXT file to your application's Property window, you can use the named constants in place of the numeric values if you want to change the scale measurement.

Table 21.3. The ScaleMode values.

Value | Named Constant |Description

[...]

7 | CENTIMETERS | Measured in centimeters
Bron: http://members.tripod.com/acha_ean/vb_12_lession/vel21.htm

zelf voortaan ff iets beter zoeken aub

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• BSeB
Mijn normale forms hebben idd hebben idd de genoemde funtie maar de raportjes hebben die functie niet in de properties lijst staan.

Waar kan ik dit dan instellen

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 29 januari 2002 13:10 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Waar kan ik dit dan instellen
Niet :?
Kijk eens in de helpfile van het reportengine wat je gebruikt. Sowieso, welke reportengine gebruik je? (of gebruik je die ingebouwde report-dinges ;))

Exact expert nodig?

• BSeB
Jepz, ik gebruik de ingebouwde report van vb, en dat is best wel makkleijk, idd, maar ik dnek dat ik het maar is in pixels ga proberen is namelijk denk ik toch wat precieser bij nader inzien als cm, omdat ik hiermee, precies de hoogtes kan bepalen en geen gekl**t heb met tiende en 100ste mm.

Maar toch bedankt voor de meite, maar ik dnek dat het gewoon niet kan bij de standaard functie van vb.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 12:08 schreef Tsjipmanz het volgende:
Binnen 20 sec gevonden met google:
[..]

Bron: http://members.tripod.com/acha_ean/vb_12_lession/vel21.htm

zelf voortaan ff iets beter zoeken aub
Och, Tsjipmanz is weer aan het zeiken! Lees het dan niet als je toch alleen maar zeikt! Deze persoon heeft een probleem en zoekt hier het antwoord, misschien weet hij niet met google om te gaan...

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op dinsdag 29 januari 2002 15:27 schreef lavapies het volgende:

[..]

Och, Tsjipmanz is weer aan het zeiken! Lees het dan niet als je toch alleen maar zeikt! Deze persoon heeft een probleem en zoekt hier het antwoord, misschien weet hij niet met google om te gaan...
Als je mijn antwoord zou lezen zou je misschien erachter komen dat ik wel degelijk een poging doe op te helpen. De bedoeling van dit forum is echter dat mensen voordat ze een vraag stellen laten zien dat ze eerst zelf hebben gezocht om een antwoord. Als ze er dan niet uitkomen, kunnen ze het alsnog vragen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 15:30 schreef Tsjipmanz het volgende:

[..]

Als je mijn antwoord zou lezen zou je misschien erachter komen dat ik wel degelijk een poging doe op te helpen. De bedoeling van dit forum is echter dat mensen voordat ze een vraag stellen laten zien dat ze eerst zelf hebben gezocht om een antwoord. Als ze er dan niet uitkomen, kunnen ze het alsnog vragen.
En dat heeft deze persoon dan ook gedaan, en omdat hij er zelf niet uitkwam heeft hij het hier gepost. Ik denk namelijk niet dat hij iets zou vragen hier waar hij het antwoord al op weet...

• BSeB
Mensen ik heb dit topic niet geopend om te kankeren. Als iemadn wil zeggen dat ik beter moet zoeken, dan is dat zijn zaak, maar ik weet waar ik het over heb, dus als die persoon gewoon slim was geweest had hij hetzelfde als mij geprobeerd en dan had hij gezien dat hij der niet uitkomt met zijn CODE!!!!!!

Dus misschine moet hij dan zelf eerts maar is leren te zoeken voordat hij hier wat neerzet of quote, verder kan ik er niks zinnigs over zeggen. Alleen dat ik het geprobeerd heb in cm te done maar het niet gelukt is.

Misschien dat iemand het hier wel weet, dan is het misschine handig om het toch te posten zodat anderen hier later profijt van hebben.

En anders SLOTJE :)

Verwijderd

Is er niet iets als PixelsPerInch waardoor je kan bepalen hoeveel Pixels er in een inch passen en dus in een CM aangezien één inch 2,54 cm is. 't Is maar een idee misschien wel vaud.
Pagina: 1