Toon posts:

wie heeft er een Quad Pentium Pro?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb altijd al zo'n ding willen hebben (voor BeOS :) ) maar nog nooit een gezien, of iemand gesproken die er een had.

Heeft iemand hier zo'n apparaat en zou die eens een nudie willen posten?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die topicstarter hier heeft een ALR Revolution 6x6 met zes Pentium Pro CPU's :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 11:24 schreef BalusC het volgende:
Die topicstarter hier heeft een ALR Revolution 6x6 met zes Pentium Pro CPU's :9~
tering wat een gaaf ding! heb niet alle posts doorgelezen dus weet niet of 'ie een voeding heeft kunnen vinden die zwaar genoeg is.

edit:

ja dus... het werkt... maar 15K gulden is een hoop centjes voor een computer...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Ben al blij dat ik een enkele Pentium Pro 200MHZ heb ;)
Had ik er maar 4 in 1 systeem :9

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
van de week nog natte dromen gehad over dat tyan quad xeon moederbordje met 4 van die 2MB monstertjes :9~ :9~ :9~

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
ja die xeons zijn leuk, maar voor een hobbyist natuurlijk veel te duur. die ALR is te gek, maar woest veel te duur natuurlijk.

een quad-ppro moet redelijk betaalbaar zijn. cpu's zijn niet al te duur als je een bordje kunt vinden. vroeg me af of er tweakers zijn die zo'n ding hebben :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
had abit ook niet het BP6 bordje met dual Celeron? Misschien ook wel leuk, maar Quad is en blijft stoer natuurlijk..
Wat kan er allemaal in een 4-way SMP opstelling eigenlijk??
de Xeon en de Alpha weet ik, en nu dus de Pentium Pro ook,
maar wat nog meer?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij kunnen/konden de HP PA-RISC en de MIPS ook in >2 CPU's. Mooi voorbeeld is natuurlijk ook de PowerPC, kijk maar eens bij IBM.

Dual is leuk, Quad is extreem leuk.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 29 januari 2002 11:57 schreef axis het volgende:
had abit ook niet het BP6 bordje met dual Celeron?
Dat blijkt heel duidelijk uit mijn sigje :o

Dat is inderdaad ook een goedkope multiprocessor oplossing. Ik denk dat een Quad bordje niet erg goedkoop gaat worden, want het neigt een verzamelaarsbordje te worden, waarvoor de gek wel het tienvoudige van de oorspronklijke prijs wil neertellen.. Daarnaast zullen er vast ook wel gekken zijn die denken dat een oud bordje toch geen f*ck kost en er dan een geeltje (lees: €10 ofzo :o ) voor vraagt.. Je moet er dan alleen wel op tijd bij zijn! :7

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 29 januari 2002 12:05 schreef BalusC het volgende:
Dat blijkt heel duidelijk uit mijn sigje :o
Yup.. BP6 rulez nog steeds!!

Maar inderdaad.. Quad machines (of nog leuker octa-setups) zijn gewoon niet goedkoop.. 't is vaak een collectors-item, en zeldzaam..

check dit bijv. http://www.tweakers.net/aanbod/34244

Verwijderd

Volgens mij gaat een Normaale XP1600 of een TB 1400 sneller dan `n ding met 6 P Pro`s
Of mag je de proccesor krach optellen ofzo :?

Verwijderd

Ik krijg volgende week een Dual Pentium I (max 200 mhz) mobo :)

Tis voor mijn servertje, onder een gem. load van ca 2 trekt ie het niet meer (nu PI 166 MMX). Dit is mijn eerste dual mobo, ff kijken hoe dit gaat :) Dan misschien nog wel verder ;) (dual Athlon / quad PPro :D )

Verwijderd

Topicstarter
dual Pentium is leuk maar ik heb lang, lang geleden eens begrepen dat een dual Pentium niet erg efficient is. de "HX" chipset waar de pentiums aan hangen deelt geloof ik memory cycles erg inefficient.

anyway, kijk eens of je een dual-ppro bordje te pakken kan krijgen bij abgcomputer ofzo. die kunnen nog aardig meekomen als http / sql server...

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 11:42 schreef axis het volgende:
van de week nog natte dromen gehad over dat tyan quad xeon moederbordje met 4 van die 2MB monstertjes :9~ :9~ :9~
is het zo erg? :)
Pagina: 1