Toon posts:

CASEMA Brief aan abbo's

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg daarnet een brief van casema binnen. Om de snelheid te verbeteren hebben ze een aantal punten bedacht.

"De snelheid wordt ook beinvloed door een kleine groep klanten die grote hoeveelheden data downloaden. Door het inzetten van nieuwe meetinstrumenten kunnen we dit overmatig gebruik tijdig signaleren en tegengaan"

Maar er was toch geen datalimiet ?

Internet is downloaden, heb je een snelle verbinding, dan download je veel..heb je een langzamere dan doe je er wat langer over.

Maar een datalimiet voor mensen die met 3kb/s iets naar binnenhalen is echt triest

Die eikels begrijpen het gewoon niet :(

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
Datalimiet? Merk ik niks van. Ik haal vaak toch wel ruim 180-200Mb de dag binnen, en haal zeker wel de 1,2Gb de week

Verwijderd

Nou dan lijkt het me duidelijk wie er de oorzaak is... >:) >:) :D

• Ceaser
>:)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat kan je nou in godesnaam binnenhalen op zo'n dag??? 200MB per dag??? Ik kan me d'r dus helemaal niks bij voorstellen, maar dat komt misschien omdat ik zo'n sukkelige ISDN-er ben?

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Ik ben ook zo'n "sukkelige isdn'er" maar ik heb me al wel 3 weken geleden opgegeven voor een casema-abo. (In delft is er nog niets anders voor mensen met isdn) Ik hoop toch wel dat ik gvd binnenkort is aangesloten wordt. En dan geen gezeik met zo'n abo-stop want ik was er toch al veel eerder bij.
klote

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Zeur niet !
Jullie HEBBEN tenminste kabel!
Ik moet er nog minstens tot DECEMBER op wachten...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Eerst keer hier op tweakers (weet nog net hoe ik ut moet spellen)... maar ik heb nu 2 wekies kabel en ut RULEZZZZzzz!! gewoon "gratis" en ok.. niet ALTIJD snel, maar ik haal toch 13 kb/sec ofsow :)

• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 15:22
haha ZoetermeerMaster

ten eerste het is niet gratis (60 piek per maand) en ten 2de is de maximale d/l snelheid niet sneller dan 14kb/s dus die 13 zal wel meevallen

Verwijderd

ook een fijne welkomst groet Rava :)
maar ok.. niet gratis. maar is toch altijd beter dan een telefoonrekening van 3500 piek in 6 maanden toch?? Zou jij nog van de kabel af willen dan?

• Rava
ZM ik ben blij dat ik mezelf kan beheersen en zal het dus nooit zo uit de klauwen laten lopen (beetje me salaris uitgeven aan alleenmaar telefoontikken)
Die kabel daar wil ik inderdaad niet meer vanaf, btw ik heb ook Casema in Zoetermeer en het is echt mogelijk om 760 MB per dag te d/l (ik heb het maar 1 x geprobeerd om te testen wat het max is en om te testen of er een data limiet is. Ik heb trouwens nog geen brief ontvangen maar misschien heeft dat te maken dat ik bij Wanadoo zit?? oke ik weet dat dat bijna hetzelfde is als Casema maar toch.

Verwijderd

OK.. ok... ik wist me niet te beheersen toen.. is nu wel anders. maarja de Wanadoo-parts van Casema hoor ik beter verhalen over dan de Casema-parts zelf.. maar hoorde dat ze van plan zijn voor die delen meer servers neer te zetten (richting verdubbeling)... maar we zien wel hoe het loopt.. Zoetermeer vind ik goed geregeld.. en denk dat het toch allemaal wel (langzaam) verbeterd.. voor iedereen.

Mijn idee... Ik denk niet dat Nederland nog zonder Internet-via-de-kabel kan wanneer het er eenmaal ligt en alles goed functioneert...

Verwijderd

Rava, heb je bewijs.....ik geloof het namelijk niet!

• Ceaser
maximale downloadsnelheid van Casema:115200/10/1024=11,25Kbyte/s
dat * 60 * 60 * 24 = 972000Kbytes op een dag.
Dit is theoretisch

Nu de casema manier:
115200/10/1024/5=2.25
dat * 60 * 60 * 24 = 194400Kbytes op een dag

Verwijderd

Flipje en de rest.. wat sowiezo scheelt... hoe ligt je kabelnetwerkje? wat voor kabel? hoeveel splitters etc... Toen ik
via me ouder kabelnetwerk thuis (Splitter-oude kabel van 5m-Splitter-oude kabel van 12 meter-Rot contactdoos-goede kabel van 2 meter), dat loopt niet goed.. TRAGE verbinding.. leg ik dan een hoogwaardige kabel, met metalen Coax-stekkers erop, neer dan is me snelheid sowiezo veel hoger.. Vaag?? ja ergens zou t weinig uit moeten maken, maar ruis is ruis.. toch??

• Rava
oke flipje zal proberen een screenshot te plaatsen maar moet nog effe uitvogelen hoe dat werkt...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rava/1dag.jpg

BTW dit was puur een test en niets anders
(sorry dat het plaatje zo groot is uitgevallen html is iets wat ik nog moet leren dus zou een Mod of Admin het plaatje misschien wat kleiner kunne maken? b.v.d

Verwijderd

Nu wil ik nie lullig zijn op me eerste tweakers dag (wat een gedoe eerst de "a" of eerst die "e")...

maar Ceaser, what about compression??

• Ceaser
Jarno: ieuwsgroepjes leegplukken, warez downloaden, napster.

Ik heb net trouwens even naar de post gekeken en daar zag ik hem ook liggen, de brief.

Eerst heel geslijm wat de voordelen van de kabelverbinding wel niet zijn en toen stond er dat ze wel wat capaciteit te kort kwamen :r :r :r
:r
:(

• Ceaser
Compression kent casema jammergenoeg niet :(

Verwijderd

Ziet Ceaser bij ze externe toegaing, server typen geen compressie inschakelen??

• Ceaser
toch de waarheid

Het meeste wat ik ooit heb binnengehaal was 380Mb

• Ceaser
Ziet ZoetermeerMaster compression = 0% soms niet.
ZoetermeerMaster moet ook maar eens bij details kijken:
compression : none

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Ikke heb 100 MB (UT demo en Kwak 3 demo) op één dag gedowned (ja, met een 56k modempje)

Kabel ?? wat is dat?? dat heeft de eneco hier komende :( 2 :( !! jaar nog niet.

Maar ja, het is dan ook maar Zuid Holland hier... (Goeree-Overflakkee Rulezzz, nee nog net geen Zeeland)

• Unknown
  • Niet online
Wat kan je nou in godesnaam binnenhalen op zo'n dag??? 200MB per dag??? Ik kan me d'r dus helemaal niks bij voorstellen, maar dat komt misschien omdat ik zo'n sukkelige ISDN-er ben?
nou bv een DivX film (600-1gig) isotje (linux freeware natuurlijk 650mb

Nieuw mp3 cdtje 50-100 mb en ga zo maar door
Gelukkig hebben we hier chello

Verwijderd

ok Ceaser, :) me eertje fout h alweer gemaakt hehe. nouja uuh.. toch heb ik liever kabel dan me oude 56k modempje wat ze in dat gehucht (met respect) waar WEL een treinstation is trouwens(in the middle of nowhere)...

nee ok. misschien geen compression, maar toch.. ik klaag niet over me snelheid en de kosten (ben blij juist). En ja. k gisteren in Rijswijk geweest en daar loopt dat stomme netwerklampje echt vaak te knipperen.. dat "oude" Casema zuigt best wel ja!

• Ceaser
:)

Verwijderd

Het probleem van Casema is simpel, ze zijn gewoon te arrogant.

Er zijn al zeer lange tijd problemen met overcapaciteit, nieuwsservers die niet werken en surfen dat onmogelijk wordt gemaakt door een transparante proxy.

Op klachten via email wordt niet gereageert en de helpdesk zijn een stelletje idioten die alleen kunnen vragen "zijn u instellingen wel goed?"

En het ergste is nou nog dat de klachten op de gebruikers worden afgeschoven. Nadat Casema heeft verzuimd hun kabelinternet adequaat te onderhouden en ze onbepert abbonee's hebben aangesloten (tot meer dan 2x de specs van de fabrikant) hebben ze besloten de reden aan de gebruiken te geven. Omdat die 24 uur per dag online zijn, wat een onevenredige belasting zou betekenen (daar adverteren ze alleen zelf mee, dus dit is een belachelijk argument).

Redenen waarvoor je (kabel)internet neemt:

1. surfen - onmogelijk door time-outs en pagina's laden duurt regelmatig meer dan 5 minuten.

2. Usenet - de newsserver overlijd regelmatig, berichten verdwijnen in het grote zwarte gat van de newsserver en berichten komen niet aan in andere nieuwsgroepen. Ook zijn er regelmatig downloadproblemen en zijn de binaries meestal incompleet.

3. Downloads - zijn met casema zeer lastig af te maken en gaan meestal zeer traag (<1 a 2 kb/s). Ook is er vaak een enorm packet-loss waardoor je onnodig dataverkeer veroorzaakt en je downloads corrupt worden.

4. Chatten (misschien) - je data komt meestal zo traag binnen dat zelfs chatten onmogelijk wordt, zelfs ICQ kan de verbinding niet levend houden.

5. On-Line Gaming - hoef je zelfs niet aan te denken, tenzij je graag tussen 2:00 en 6:00 speelt als de rest van de casema'ers slaapt. Ping onder de 400 is zeldzaam en boven de >2000 is bijna de regel.

6. 24 per dag online, surfen wanneer je wilt - dit is de enige reden om Casema te houden. Al is het maar om de KPN niet te veel te spekken.

Downloaden en 24 uur per dag online is de enige reden om casema te houden. De rest werkt toch niet.

Zolang Casema een monopoly heeft op kabelinternet in veel gebieden in Nederland zal deze ellende blijven bestaan. Pas als MxStream, Eneco, ISDN-Flat Rate en Cistrion in deze gebieden komen zal Casema tot inkeer komen. Alleen dan is het al te laat, want wie blijft er nou bij een bedrijf wat je al 3 jaar een belachelijke service heeft geleverd ?

• Aaargh!
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Datalimiet? Merk ik niks van. Ik haal vaak toch wel ruim 180-200Mb de dag binnen, en haal zeker wel de 1,2Gb de week
1,2 gb per week ???
ik word al pissed als ik daar een half uur op moet wachten.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Pagina: 1