mobo's usb-poorten niet installeerbaar meer!?

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
abit kt7a-raid, amd 1900+, win XP home

Mijn mobo heeft 4 usb poorten. 2 zitten 'vast'
en 2 via een kabeltje naar de achterzijde bij pci een slot uit op een 'afsluit metaaltje'

Op 1 van de vaste usb poorten werkte ik al met een hp 4200c scanner. Prima usb poortje(s) dus.

Ik wil mijn nieuwe canon s630 usb printer installeren, lukt niet. USB kabel rot? ff met parallel proberen dan maar.
Ja hoor de printer doet het en is ok.

Weer opstarten, uhhh? nieuwe hardware gevonden? USB?
en dat DRIE keer?

Nou ok, installen die hap, mobo cd erbij, XP cd erbij, noppes. In hardware nu 3 vraagtekens bij "usb controller"

De-installeren. Opstarten, annuleren van usb gevonden etc.
laatste 4in1 driver gedownload van via en abit.

noppes 4 usb poorten kwijt! (?) (Want scanner even losgekoppeld en printer op die poort aangesloten)

Wie o wie weet de oplossing?

PS: ja in bios usb enabled, wel/geen irq gegeven bij agp/usb irq toewijzen, PNP OS zowel yes als no gezet.

Win XP detecteert ze feilloos, hoewel, 3 x i.p.v. 4, maar installeren vanaf mobo-cd, driver locaties op c:\, dat lukt niet.

Wie oh wie heeft hier ervaring mee?
Komen die drivers niet van het mobo cdtje, maar van de xp cd?
Zouden de via drivers 4in1 van abit mOEten werken?

Bios settings:
Wat is aan te raden:
wel/geen usb irq toewijzen?
PNP OS op yes of no?

Bij voorbaat dank en groeten van

B

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Hmz, het lijkt me wel verstandig om een irq toe te wijzen in je bios aan de usb poorten...
Is wel gebruikelijk.

Wat het verstandigst is qua PNP O/S yes/no in de bios?
Ik heb 'em op no gezet, en levert geen problemen op, maar of het veel voordeel heeft?
Geen idee, heb de andere optie niet geprobeerd.

en trek liever eerst eens de losse usb poorten er vanaf, dan kun je beginnen met de 2 onboard usb slotjes.
De drivers daarvoor zou ik mee (proberen) te pikken of via windows update, of via een losse download (en dus de nieuwste versie ook) bij je mobo fabrikant weg, mag dit nog niet baten zou ik eens gaan spitten bij MS, eventueel in hun Support afdeling
En de vraagbaak, die is ook behoorlijk uitgebreid.
Suc6 :)

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Hoi,

de usb poorten zitten onboard op mijn mobo, zie sig.
4 poorten dus.

Irq toegewezen door bios.

OS is wel PNP want winXP...

Maar stond standaard wel op no, dus ik heb geprobeert, hielp niets, en terug gezet.

Groet,

B
Op dinsdag 29 januari 2002 11:02 schreef Sundead het volgende:
Hmz, het lijkt me wel verstandig om een irq toe te wijzen in je bios aan de usb poorten...
Is wel gebruikelijk.

Wat het verstandigst is qua PNP O/S yes/no in de bios?
Ik heb 'em op no gezet, en levert geen problemen op, maar of het veel voordeel heeft?
Geen idee, heb de andere optie niet geprobeerd.

en trek liever eerst eens de losse usb poorten er vanaf, dan kun je beginnen met de 2 onboard usb slotjes.
De drivers daarvoor zou ik mee (proberen) te pikken of via windows update, of via een losse download (en dus de nieuwste versie ook) bij je mobo fabrikant weg, mag dit nog niet baten zou ik eens gaan spitten bij MS, eventueel in hun Support afdeling
En de vraagbaak, die is ook behoorlijk uitgebreid.
Suc6 :)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)