[ASP/JS] Cookies lezen

Pagina: 1
Acties:

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Topicstarter
Ik had deze vraag al gesteld in Webdesign maar misschien is deze forum een betere plek.

Ik wil een cookie die gezet is met ASP, uitlezen met Javascript, volgens mij moet dit mogenlijk zijn.

Maar na een paar scriptjes geprobeerd te hebben die ik heb gevonden op internet lukt het nog steeds niet, ik krijg altijd 'null' terug als waarde.

weinig tot niks..

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 11:04

Basszje

Reisvaap!]

Waarom wil je dat :?

Kan je niet veel beter gewoon in ASP de waarde ophalen en deze dan gewoon schrijven naar waar je hem wilt hebben :?
( kan ook binnen javascript functie oid )

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 10:47 schreef BaSSzje het volgende:
Waarom wil je dat :?

Kan je niet veel beter gewoon in ASP de waarde ophalen en deze dan gewoon schrijven naar waar je hem wilt hebben :?
( kan ook binnen javascript functie oid )
Omdat ik in een bestaande .html pagina de waarde moet kunnen uitlezen, de pagina veranderen in .asp is geen optie omdat het al een bestaande pagina is, nu kan ik wel een nieuwe asp pagina aanmaken en de html pagina laten doorlinken naar de asp, maar het lijkt mij makkelijker om het gewoon in javascript af te vangen.

weinig tot niks..

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Asp schrijft cookies op een iets andere manier weg als JS, beste kan je ff in JS cookie afdrukken en deze zelf ff parsen.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

Zoals raptorix al zegt, JS en ASP cookies zijn niet hetzelfde en dus niet zo best uitwisselbaar.
Misschien kun je een javascriptje includen in de html pagina, alleen 'm dan .asp noemen en via contenttype zeggen dat de .asp pagina een text/javascript is. En daar vervolgens in js-variabelen de waardes zetten waar het om gaat, en daar mee werken in de html pagina?
(ok beetje brak omschreven maar ik hoop dat je me snapt)

Exact expert nodig?

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 11:35 schreef CrazyD_at_work het volgende:
Zoals raptorix al zegt, JS en ASP cookies zijn niet hetzelfde en dus niet zo best uitwisselbaar.
Misschien kun je een javascriptje includen in de html pagina, alleen 'm dan .asp noemen en via contenttype zeggen dat de .asp pagina een text/javascript is. En daar vervolgens in js-variabelen de waardes zetten waar het om gaat, en daar mee werken in de html pagina?
(ok beetje brak omschreven maar ik hoop dat je me snapt)
Ik begrijp wat je bedoelt, ik ga er even aan werken.

weinig tot niks..

Pagina: 1