Temperatuur XP 1900+

Pagina: 1
Acties:

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:17
Hey,

Ok, heb ik nu eindelijk mijn nieuwe XP terug en gelijk een a7v266e. Ik doodgelukkig natuurlijk!

Na alles in elkaar te hebben geknutseld, gauw effe XP installeren. Hmm, loop't vast bij 15% formatteren, nog eens geprobeerd, loopt vast bij 17%?
Dan maar eens w2k proberen, die doet het wel, maar geeft iets verder een registry-error!?

Na controle in de bios blijkt mijn temp 70°C te zijn, idle dus!
Ik heb hem toen effe op 100FSB gezet ipv 133, install lukte nu wel, waarschijnlijk omdat temp nu gezakt was naar 60. Hij draait nu ook maar op 1200mhz natuurlijk! :'(

Ik gebruik AS II en een koperen koeler van Justcooler:
http://www.justcooler.com.tw/english/products/cpu/radiator/RD-100C.jpg

Mijn kast staat altijd open, mb is 24°C.

Is dit nou gewoon een kut-koeler of wat??? :(

Verwijderd

misschien is hij niet goed geinstalleerd :?
kan hij wel een xp1900+ aan :?

• Fire69
Ik heb em er al eens afgedaan en opnieuw opgezet, zelfde resultaat.

't is wel maar een 4cm-fannetje, zal wel niet echt schitterend zijn zeker?

Verwijderd

nee, probeer eens met een 60mm of nog beter een 80mm fan, volgens mij is de standaard tegenwoordig 60mm ;)
tot welke snelheid is deze fan gespecificeerd?

• Erazzzer
  • Laatst online: 21-08 17:01

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Neem anders een CoolerMaster, die werkt wel.
Ik had eerst een Vulcano2, kast los en een proc van 70 graden.
Met de CM, kast dicht en 52 graden :)

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

4 cm is inderdaad een beetje klein, probeer het eens met een andere koeler.
Gewoon eentje kopen om te proberen.

Verwijderd

4 CM fannetjes hebben een heeele kleine airflow. Als het kan ff een 60mm fan erop zetten dus, dat zal al zeker de nodige graden schelen.

Lol, 4 posts tegelijk, net te laat dus, maar het advies lijkt me duidlijk!

• Sebastiaan|IA2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09-2025

Sebastiaan|IA2

uhhhhhh

mmm, hoorde gister iemand met ongeveer hetzelfde probleem. hoe heet mag zo'n XP dat wel niet worden ??

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 10:33 schreef Black_Hole het volgende:
mmm, hoorde gister iemand met ongeveer hetzelfde probleem. hoe heet mag zo'n XP dat wel niet worden ??
Tussen de 80 a 90 graden.

Verwijderd

Probeer een beter blok met een grotere fan. Bv een Alpha PAL8045T met Delta FFB-80HP fan. Maar dat maakt wel wat herrie. Als je daar niet van houd neem je een papst.

Kijk bij oc-shop voor die alpha.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ja, dat wil ik ook wel es weten, ik bedoel: wat is een veilige temp voor je proc dat hij lang en stabiel draait.... die van mij zit stressed rond de 65 degrees...

De meeste mensen deugen!

• Fire69
Op dinsdag 29 januari 2002 10:32 schreef joostkeijzer het volgende:
nee, probeer eens met een 60mm of nog beter een 80mm fan, volgens mij is de standaard tegenwoordig 60mm ;)
tot welke snelheid is deze fan gespecificeerd?
Probleem is dat de fan er in verwerkt is, dus een grote derop kan gewoon niet.

Misschien moet ik me maar gewoon een swiftech kopen! :9~

• Fire69
Op dinsdag 29 januari 2002 10:35 schreef warp het volgende:

[..]

Tussen de 80 a 90 graden.
Tuurlijk, als de mijne al flipt bij pakweg 75, mag hij echt wel 80 a 90 worden. (Voor hij doorfikt bedoel jij zeker!)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

gewoon een coolermaster erop met 6cm fan, dat koelt echt wel stukken beter dan een 4cm, mijn amd tunderbird proc mag maximaal 90c worden, amd xp zal wel ff lager liggen.
tevens heb je ook een mobo wat nou niet echt precies is met de temps van je proc, dus de kans is er dat de temp nog hoger is dan die 70c die die aangeeft. ik heb nu een alpha pal 8045 koelblok met y-tech fan mijn tb1400 word nu 49 stressed *D

Verwijderd

ik zag net op deze site http://www.justcooler.com.tw/english/eindex.htm dat de koeler die jij hebt maar tot 1.5Ghz kan terwijl jij een 1.6Ghz cpu hebt

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Mag de proc nu 80 graden worden, of moet hij daar echt onder blijven :?

De meeste mensen deugen!

• Fire69
Op dinsdag 29 januari 2002 10:39 schreef joostkeijzer het volgende:
ik zag net op deze site http://www.justcooler.com.tw/english/eindex.htm dat de koeler die jij hebt maar tot 1.5Ghz kan terwijl jij een 1.6Ghz cpu hebt
Ja, was me ook al opgevallen, maar volgens mij zal hij toch nog te warm worden moest ik hem bv. op 1500 laten draaien.

Trouwens, wat ik nog vergeten te zeggen was, ik heb die koperblok wel gelapt, dus zou hij toch weer iets hogere temps moeten aankunnen.

Maar iig bedankt voor de reacties allemaal, ik ga denk ik maar gewoon een Alpha'tje of Swiftech halen of zo!

Verwijderd

haal vandaag nog een andere kooler een Thermaltake v7 of een ander strak ding (het liefst met een 80x80 fan erop)

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 15:49

Pegasus81

Group: Infinity

Ik weet niet precies hoe warm een xp mag worden, maar de mijn geunlockte Athlon XP1800+@1600Mhz (1900+ dus) wordt stressed iets van 52 graden.. valt alles mee. Dit met een standaard Spire 5T208B1H3T.

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Verwijderd

Amd zegt dit over de max temp (pdf formaat). Kijk op pagina 35.

Er staat max 90 C. Ik zou proberen je cpu in ieder geval onder 60 te houden. Daarboven is echt niet goed.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

volgens mij heb je idd een teringkoeler, ik denk dat je beter zo eentje kan hebben waar zo'n 60mm koeler bovenop zit, en gewoon lucht erdoorjaagt, werkt al beter als dat vage ding gok ik

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 10:38 schreef Fire69 het volgende:
Tuurlijk, als de mijne al flipt bij pakweg 75, mag hij echt wel 80 a 90 worden. (Voor hij doorfikt bedoel jij zeker!)
Staat toch echt op de AMD site (URL zie post muaddib).

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 11:04 schreef warp het volgende:

[..]

Staat toch echt op de AMD site (URL zie post muaddib).
Ik geloof dat ze bedoelen dat ie bij 90 graden definitief ermee kapt. Zoals ik al zei: onder de 60 is ok. Het liefst zo laag mogelijk. (Met VapoChill -5 is iets te veel van het goede. }) )

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Op dinsdag 29 januari 2002 10:36 schreef muaddib het volgende:
Probeer een beter blok met een grotere fan. Bv een Alpha PAL8045T met Delta FFB-80HP fan. Maar dat maakt wel wat herrie. Als je daar niet van houd neem je een papst.

Kijk bij oc-shop voor die alpha.
Ik denk niet dat 'wat herrie' representatief is voor de hoeveelheid geluid die die Delta produceert. Je moet eigenlijk vantevoren luisteren of je daar wel mee kunt leven.
Neem anders een Papst 8412NGL erop. Die komt qua geluid niet boven de gemiddelde voeding uit, en koelt mijn XP1800+@1507MHz op m'n ASUS A7V266-e stressed tot zo'n 53 graden.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 11:20 schreef DiMension het volgende:

[..]

Ik denk niet dat 'wat herrie' representatief is voor de hoeveelheid geluid die die Delta produceert. Je moet eigenlijk vantevoren luisteren of je daar wel mee kunt leven.
Neem anders een Papst 8412NGL erop. Die komt qua geluid niet boven de gemiddelde voeding uit, en koelt mijn XP1800+@1507MHz op m'n ASUS A7V266-e stressed tot zo'n 53 graden.
Wij zijn het eens. Alleen vind ik dat cfm belangrijker zijn dan de hoeveelheid geluid en jij andersom. Dat kan.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 17:33

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik denk dat als je toch ook nog een btje cooling performance wil hebbuh je beter voor pal8045 + papst 8412NG kan gaan deze doet mijn XP 1600+ @ 1637MHz op 41 graadjes full load houden. Dit is met een Vcore van 1,85 en zonder casefans. Herrie is iets van <32DBa. Nou ik hoor hem niet icm me aopen voeding :(

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:37

flexje

got-father

waarom hou je je kast open??? is alleen maar slecht voor je airflow toch? zo komt er warme lucht van buiten in je kast en dat blijft hangen :?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Fire69
Op dinsdag 29 januari 2002 15:11 schreef LoW.R1D3R het volgende:
waarom hou je je kast open??? is alleen maar slecht voor je airflow toch? zo komt er warme lucht van buiten in je kast en dat blijft hangen :?
Warme lucht van buiten? Wil jij nou zeggen dat de lucht in je kast koud wordt als hij binnengezogen wordt of zo?

Door de slechte circulatie in de HQ08 stijgt mijn temp nog eens 15°C extra als mijn kast gesloten is!

Verwijderd

Het openmaken van de kast kan de temperatuur dramatisch doen dalen. Maar het is wel lelijk, gevaarlijk en onpraktisch op LANs.

• Fire69
Op dinsdag 29 januari 2002 15:16 schreef muaddib het volgende:
Het openmaken van de kast kan de temperatuur dramatisch doen dalen. Maar het is wel lelijk, gevaarlijk en onpraktisch op LANs.
Lelijk kan aan gewerkt worden, gevaarlijk zie ik niet echt in, en naar LAN's ga ik niet want geemen is niet aan mij besteed => problem solved!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:37

flexje

got-father

wil je zeggen dat jij een betere airflow hebt met je kast open?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Op dinsdag 29 januari 2002 10:38 schreef charrel het volgende:
gewoon een coolermaster erop met 6cm fan, dat koelt echt wel stukken beter dan een 4cm, mijn amd tunderbird proc mag maximaal 90c worden, amd xp zal wel ff lager liggen.
tevens heb je ook een mobo wat nou niet echt precies is met de temps van je proc, dus de kans is er dat de temp nog hoger is dan die 70c die die aangeeft. ik heb nu een alpha pal 8045 koelblok met y-tech fan mijn tb1400 word nu 49 stressed *D
oei, die tb 1.4 van mij werd 100 graden toen k m'n pompje vergeten aan te zetten was :(
ach, temp loopt heel langzaam op, daarom overleefde hij het. beesje loopt nog steeds als een zonnetje :)

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

hoi,

mijn Xp1900+ met 512mb in een open kast, nu nog open voor 1 kant is op dit moment 58 graden.
Hij draait op 1614Mhz, klopt dat? Ik heb een coolermaster HHC-01
http://www.coolermaster.com.hk/en/products/cooler/hhc-001.html

Deze draait op 6887rpm. Op dit moment is ie amper belast trouwens.

Is dat ok ?
Pagina: 1