Better to be pissed off than pissed on .... :)
Verwijderd
zal wel met crontab te maken hebben?
waarschijnlijk info crontab of man crontab voor meer info
configs staan in /etc/crontab /etc/cron.daily etc.(als ik 't goed heb onthouden)
waarschijnlijk info crontab of man crontab voor meer info
configs staan in /etc/crontab /etc/cron.daily etc.(als ik 't goed heb onthouden)
cron deamon, progje voor tijds-geactiveerde zooi.
als je je backup wilt laten starten om 2 uur 's nachts dan kan je dat via een cron job laten doen.
vergelijkbaar met het at commando van windows.
waarom die alle recources opvreet weet ik niet (virus ?)
ik zou zeggen gooi 'm eruit dat ding
als je je backup wilt laten starten om 2 uur 's nachts dan kan je dat via een cron job laten doen.
Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !
ok thanx ppl.
ik rename 'm nu
S => K
maar ik moest het ff vragen, aangezien ik eerder ook wel eens de syslog uit heb gezet, maarja na een paar dagen werd ik toch gek van PAM meldingen. Dus heb ik de system logger maar weer aangezet.
nogmaals bedankt mensen.
ik rename 'm nu
maar ik moest het ff vragen, aangezien ik eerder ook wel eens de syslog uit heb gezet, maarja na een paar dagen werd ik toch gek van PAM meldingen. Dus heb ik de system logger maar weer aangezet.
nogmaals bedankt mensen.
Better to be pissed off than pissed on .... :)
Verwijderd
dat is dus niet waar....at doet het 1x en cron blijft 't doen. daarom heb je onder linux ook at en atd...kijk maar is in de man pages.Op dinsdag 29 januari 2002 10:17 schreef orca het volgende:
cron deamon, progje voor tijds-geactiveerde zooi.
crond eruit gooien? Kijk eerst dan wel ff wat er in /etc/crontab e.d. staat voordat je zoiets doet! Bij een aantal distributies worden er automatisch backups e.d. van bijv. /var/log, en wordt er ook meteen voor gezorgt dat logfiles niet continu blijven groeien etc.
Dat crond zoveel vreet, ligt meestal niet aan cron, maar aan de processen die cron aan het draaien is. Dus kijk ff in de crontab (man cron, man crontab om te zien hoe) wat er allemaal uitgevoerd kan worden op dat tijdstip, en als dat overbodig is, haal dat dan uit je crontab i.p.v. heel crond uit te schakelen
Dat crond zoveel vreet, ligt meestal niet aan cron, maar aan de processen die cron aan het draaien is. Dus kijk ff in de crontab (man cron, man crontab om te zien hoe) wat er allemaal uitgevoerd kan worden op dat tijdstip, en als dat overbodig is, haal dat dan uit je crontab i.p.v. heel crond uit te schakelen
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ja, check je /etc/crontab, en kijk wat erin staat, soms wel nuttige dingen. In Redhat heb je trouwens aparte files in /etc/cron of /etc/cron.d met daarin cron.daily, cron.hourly, cron.weekly, etc. Daarin staan daar zulk soort jobs.Op dinsdag 29 januari 2002 10:39 schreef Creepy het volgende:
crond eruit gooien? Kijk eerst dan wel ff wat er in /etc/crontab e.d. staat voordat je zoiets doet! Bij een aantal distributies worden er automatisch backups e.d. van bijv. /var/log, en wordt er ook meteen voor gezorgt dat logfiles niet continu blijven groeien etc.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Kans is groot dat hij je locate-db aan het bijwerken is. Bij redhat gebeurt dat automatisch 1x per dag.
Pagina: 1