Internet zorgt voor een tweedeling in de samenleving!

Pagina: 1
Acties:

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Nou er is bij mij op school (Hogeschool Holland) anders niks van te merken.

Volgens het nieuws vinden vrouwen en ouderen internet te moeilijk.

Nou van die ouderen kan ik misschien een beetje berijpen, maar van die jonge vrouwen dus niet. ik vraag me af waar ze dit onderzoek dan gehouden hebben?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Klont
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Hm.. _als_ er al een tweedeling is dan komt ie niet alleen doordat ouderen het niet begrijpen, maar ook niet willen begrijpen.

Maar gelukkig zijn er ook uitzonderingen! Mijn oma bijvoorbeeld (bijna 80) wil dolgraag leren hoe het internet in elkaar steekt! :)

• Theeboon
  • Laatst online: 20-08 16:00

Theeboon

theebonen bestaan!

nou, mijn opa dus niet hè :)

"I sit in my room and imagine the future."

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:12
er ontstaat een tweedeling:
1) er zijn twee keer zoveel mannen als vrouwen on-line.
2) de hogere inkomens zijn veeeeel meer vertegenwoordigd dan de lagere inkomens.
Maar dit verdwijnt wel met het steeds goedkoper worden van een internetcomputer

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Maar willen we wel dat IEDEREEN op internet komt? (snelheid gaat dan omlaag enzo?)

Oh ja, mensen die zeggen dat computers/elektronica/internet NIET de toekomst hebben, die moeten ze maar mooi op een onbewoond eiland zetten ofzo. Dat negatieve gelul over computers, daar hebben we ook niks aan.

Verwijderd

ik heb er geen problemen mee dat niet iedereen op het internet zit... veel mensen die nu 'internet kennen' komen ook niet verder dan een browser... (en dan soms ook nog vrijwel alleen naar hotmail.com :( )
Maar waarom zorgt het wel of niet begrijpen van het internet voor een tweedeling? Zo erg is het toch niet dat mensen hotmail.com niet kennen? In ieder geval is het niet zo dat er een tweedeling door ontstaat.

Ik hoorde het laatst op de radio over die 2000 gulden belastingvrij computer kopen... de reaktie erop was dat computers ouderwets zijn en dat mobiel internet belangrijker zou worden dus dat de mensen meteen weer zouden achterlopen met een gewone computer+internet.

ze konden zich waarschijnlijk niet voorstellen dat sommige mensen nog nooit geinternet hadden :D
Pagina: 1