[CM] Conrad Case

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hallo,

Wat vinden jullie van deze Case, en is de Conrad-case enigzins te modden?

Deze case dus:
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/998/G1/998680G1.JPG

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ziet er erg blikkerig uit, volgens mij resoneert die als de pest.

• AMYC
  • Niet online
Das waar... :(
Dat was me niet eens opgevallen |:(

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 09:50 schreef Phuck het volgende:
Hallo,

Wat vinden jullie van deze Case, en is de Conrad-case enigzins te modden?

Deze case dus:
[afbeelding]
Ik heb ook zo'n soort kast, alleen dan zonder die rare gleuven in de voorkant. Als de schroeven achterin goed vast zitten is dit kastje superstil. Hij roeleert echt. Kunt er superveel in kwijt. En die wieltjes zijn gewoon super. Niks tillen als je hem even wil verplaatsen gewoon even rijden...

• AMYC
  • Niet online
Hmmm.... moeiluk, maar ik denk dat er dus meer voordelen dan nadelen aan deze case zijn...

Of heb ik dat mis ?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 11:14

bonzz.netninja

Niente baffi

en de prijs? is ie duur?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 09:54 schreef Phuck het volgende:
Hmmm.... moeiluk, maar ik denk dat er dus meer voordelen dan nadelen aan deze case zijn...

Of heb ik dat mis ?
Ik vind van wel... Je kunt trouwens ook nog met die 6 Ledjes die erin zitten om je apparatuur activiteiten te laten zien een leuk lichtorgeltje maken... Mmmmh... goed idee... waarom ben ik daar niet eerder op gekomen?? |:(

• AMYC
  • Niet online
Hij is aardig prijzig... maar dat is het probleem niet echt als ie goed is ;)

Hij kost ongeveer €150,- (!)

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

puur omdat de zijkantjes enigsinds glimmen betekend nog niet dat daarom het plaatstaal erg dun is. Dat kan je niet zien op de foto (.5 of 1 mm dikte = groot verschil). Dus phuck, je noemt jezelf een n00b, prima, als jij dat wil, maar weet wel, dat lang niet iedereen hier altijd de juiste oplossingen weten. Blijf dus een beetje na denken. ;)

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 09:57 schreef Phuck het volgende:
Hij is aardig prijzig... maar dat is het probleem niet echt als ie goed is ;)

Hij kost ongeveer €150,- (!)
Geloof me, dit is zo'n kast die je lang houd. Ik heb hem nu al bijna drie jaar ofzo... en hij roeleert nog steeds!!! Echt superkastje gewoon...

BTW het plaatstaal van de zijkanten is bij mij ongeveer 2 mm dik... Maar die deurtjes rulen...

• AMYC
  • Niet online
Haha, ik ben btw niet echt een n00b hoor.
Maar ik wil graag weten wat anderen van de kast vinden, misschien dat ik dingen over het hoofd zag...

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

tis zeker een strakke kast..

ik denk dat ie gewoon op de foto niet tot z'n recht komp

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• AMYC
  • Niet online
Lijkt mij best een handige kast toch ?
Wat vinden jullie ?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Mooi kast.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 10:03 schreef DeeJee het volgende:
Is dat deurtje nou van getint plexiglas?
Nee, is gewoon plastic. Kunt er niet doorheen kijken. Het is een servercase...

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

het is idd een wrede kast...

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 29 januari 2002 10:04 schreef nicoprevoo het volgende:

[..]

Nee, is gewoon plastic. Kunt er niet doorheen kijken. Het is een servercase...
Ja ik zag het een beetje te laat :)

Money for nothin' and your chicks for free

• AMYC
  • Niet online
Ik denk dat de prijs (€150,-) het grootste "nadeel" is... of niet ?

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 10:09 schreef Phuck het volgende:
Ik denk dat de prijs (€150,-) het grootste "nadeel" is... of niet ?
Tja, je moet iets over hebben voor zo'n case... ;)

Origineel is het een servercase. In de achterkant zitten ook allemaal extra gaatjes voor bijvoorbeeld een UTP ingang enzo. Stuk of 10. Extra luchtgaten zitten er ook. Deze zijn zo groot dat je er perfect een 80*80 fan erin kunt zetten, zonder gaten voor de schroeven te hoeven maken. ALs ik nu een digicam had, had ik wat foto's gemaakt...

Verwijderd

Hij is best wel kewl maar eh ..... kun je hem ook krijgen met rubberen wieltje want die kunstoffen maken met te veel herrie :)

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 10:12 schreef thargor het volgende:
Hij is best wel kewl maar eh ..... kun je hem ook krijgen met rubberen wieltje want die kunstoffen maken met te veel herrie :)
Die mag je uitleggen. Ik merk namelijk niks van herrie. Maar je kunt ze gewoon vervangen. Ze worden er los bijgeleverd. Dus als je rubberen wilt gewoon even kopen ergens...

• AMYC
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 10:11 schreef nicoprevoo het volgende:

[..]

Tja, je moet iets over hebben voor zo'n case... ;)

Origineel is het een servercase. In de achterkant zitten ook allemaal extra gaatjes voor bijvoorbeeld een UTP ingang enzo. Stuk of 10. Extra luchtgaten zitten er ook. Deze zijn zo groot dat je er perfect een 80*80 fan erin kunt zetten, zonder gaten voor de schroeven te hoeven maken. ALs ik nu een digicam had, had ik wat foto's gemaakt...
Das wel handig met die fans enzo, kewl!

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 10:17 schreef Phuck het volgende:

[..]

Das wel handig met die fans enzo, kewl!
Inderdaad scheelt het heel wat dremel werk enzo. In principe heb je ook geen fanguards nodig. Maar voor de airflow ga ik binnenkort toch dat geperforeert staal er gedeeltelijk uit halen en vervangen door fanguards. Lijkt mij wat beter.

• AMYC
  • Niet online
Heb ik nog een vraagje:

Als ik een raampje erin zou maken, is dan dat deurtje nog wel stevig?

[Idee is niet echt origineel maarja]

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 20:29

Wizardtm

>>> H20 <<<

Deze kast ziet er echt wel goed uit :P

Goeie tip maareh misschien kan iemand die deze kast al heeft mijn volgende vragen nog beantwoorden:
- zie ik het goed dat je motherboard niet strak op de bodem hangt maar iets verhoogd in de kast hangt ?
- als je het deurtje aan de voorkant weg laat en je schuift je drives en afdekplaatjes e.d. naar voren wordt de kast dan weer aan de voorkant strak ?? (ik HAAT :( :( :( die deurtjes namelijk en vaak worden de kasten lelijk als je het deurtje zomaar weg laat :'( :'( :'(

Anders zou het wel een heeeeel mooi kastje zijn voor mijn waterkoeling :9 :9

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 10:21 schreef Phuck het volgende:
Heb ik nog een vraagje:

Als ik een raampje erin zou maken, is dan dat deurtje nog wel stevig?

[Idee is niet echt origineel maarja]
Bij mij loopt het deurtje een beetje bol. Dus echt makkelijk zal het niet zijn. Maar zolang je het deurtje rondom een beetje heel laat, dus de buitenrand gewoon verbonden is het stevig...
Deze kast ziet er echt wel goed uit
Goeie tip maareh misschien kan iemand die deze kast al heeft mijn volgende vragen nog beantwoorden:
- zie ik het goed dat je motherboard niet strak op de bodem hangt maar iets verhoogd in de kast hangt ?
Dat zie je inderdaad goed... Bij mij hangt het mobo ongeveer 5 cm boven de bodem
- als je het deurtje aan de voorkant weg laat en je schuift je drives en afdekplaatjes e.d. naar voren wordt de kast dan weer aan de voorkant strak ?? (ik HAAT die deurtjes namelijk en vaak worden de kasten lelijk als je het deurtje zomaar weg laat
Nee, de voorkant loopt een beetje bol
Anders zou het wel een heeeeel mooi kastje zijn voor mijn waterkoeling
Zekers >:)

• AMYC
  • Niet online
Hij is iig groot genoeg voor een heel waterkoelings systeem...

• AMYC
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 10:23 schreef nicoprevoo het volgende:

[..]

Bij mij loopt het deurtje een beetje bol. Dus echt makkelijk zal het niet zijn. Maar zolang je het deurtje rondom een beetje heel laat, dus de buitenrand gewoon verbonden is het stevig...
Okee, thanx voor de reply
Denk dat ik hem ga kopen :D

Of weet iemand van jullie een andere grote kast met ongeveer de zelfde specs. ?

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 10:25 schreef Phuck het volgende:

[..]

Okee, thanx voor de reply
Denk dat ik hem ga kopen :D
Toen ik hem bij die computerzaak zag waar ik hem gekocht heb was ik ook meteen verliefd!!!

• AMYC
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 10:26 schreef nicoprevoo het volgende:

[..]

Toen ik hem bij die computerzaak zag waar ik hem gekocht heb was ik ook meteen verliefd!!!
Wat heb jij er voor betaald dan?
Want ik vind het echt een lekker kasje.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 10:28 schreef Phuck het volgende:

[..]

Wat heb jij er voor betaald dan?
Want ik vind het echt een lekker kasje.
Iets van 300 piek ofzo... weet het niet meer zeker...

• AMYC
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 10:30 schreef nicoprevoo het volgende:

[..]

Iets van 300 piek ofzo... weet het niet meer zeker...
Dat valt best mee [is mijn mening]

• Wizardtm

Wizardtm

>>> H20 <<<

Nog 1 allerlaatste vraag voordat ik de bestelling bij conrad ga doen (of iemand moet weten waar deze kast in a'dam / p'end of omstreken in een computer zaak te koop is)

Wat is (aan de voorkant) de hoogte onder het deurtje ? Passen daar bijv. 2 ventilatoren van 12cm ?

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 10:33 schreef Wizardtm het volgende:
Nog 1 allerlaatste vraag voordat ik de bestelling bij conrad ga doen (of iemand moet weten waar deze kast in a'dam / p'end of omstreken in een computer zaak te koop is)

Wat is (aan de voorkant) de hoogte onder het deurtje ? Passen daar bijv. 2 ventilatoren van 12cm ?
Niet 2, wel eentje. Als het goed is zit er binnenin de kast in het metaal een geporforeert rondje van 120 mm en daarnaast een rondje van 80 mm. Je kunt dus een 80*80 en 120*120 naast elkaar zetten. Door die gleuven onderin hoef je ook niet te dremelen in je voorfront ;)

• AMYC
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 10:36 schreef nicoprevoo het volgende:

[..]

Niet 2, wel eentje. Als het goed is zit er binnenin de kast in het metaal een geporforeert rondje van 120 mm en daarnaast een rondje van 80 mm. Je kunt dus een 80*80 en 120*120 naast elkaar zetten. Door die gleuven onderin hoef je ook niet te dremelen in je voorfront ;)
Beterz, ik denk dat die kast binnenkort ook de meine wordt :)

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 10:37 schreef Phuck het volgende:

[..]

Beterz, ik denk dat die kast binnenkort ook de meine wordt :)
Laat wat weten als je hem hebt...

• AMYC
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 10:53 schreef nicoprevoo het volgende:

[..]

Laat wat weten als je hem hebt...
I will !

Verwijderd

Voor mensen die em zouden willen kopen . Een Yeong Yang cube is maar een goede 50€ duurder , heeft meer ruimte en een betere airflow ....

• Wizardtm

Wizardtm

>>> H20 <<<

Ik denk dat ik 'm ook ga kopen (de conrad kast !).... jammer alleen dat ik er niet achter kan komen welk merk e.d. |:( |:( |:( het is anders had ik nog ff de plaatselijk computershops kunnen bellen :(

Moet strakkies alleen nog ff een plekkie vinden om mijn radiatortje te kunnen plaatsen maargoed in zo'n grote kast moet dat geen probleem zijn ;)

Als ie strakkies helemaal gemod is en voorzien is van waterkoeling post ik wel de plaatjes... (kan alleen wel ff duren !!)

• AMYC
  • Niet online
Hmm... 'k zal eens ff checken.
Thanx!

• AMYC
  • Niet online
Koel, footoos :9~

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 11:12 schreef Wizardtm het volgende:
Ik denk dat ik 'm ook ga kopen (de conrad kast !).... jammer alleen dat ik er niet achter kan komen welk merk e.d. |:( |:( |:( het is anders had ik nog ff de plaatselijk computershops kunnen bellen :(

Moet strakkies alleen nog ff een plekkie vinden om mijn radiatortje te kunnen plaatsen maargoed in zo'n grote kast moet dat geen probleem zijn ;)

Als ie strakkies helemaal gemod is en voorzien is van waterkoeling post ik wel de plaatjes... (kan alleen wel ff duren !!)
Merk is inderdaad niet te bekennen ergens... Heb de hele kast al onderste boven er voor gehad, maar niets te vinden!!!

• AMYC
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 11:14 schreef nicoprevoo het volgende:

[..]

Merk is inderdaad niet te bekennen ergens... Heb de hele kast al onderste boven er voor gehad, maar niets te vinden!!!
Dat geeft toch niets, tis en blijft een koele kast :)

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Op dinsdag 29 januari 2002 09:58 schreef nicoprevoo het volgende:
[..]
BTW het plaatstaal van de zijkanten is bij mij ongeveer 2 mm dik... Maar die deurtjes rulen...
Eeh weet jij wel hoe dik 2 mm is? Jouw kastdeurtjes zijn dus echt geen 2 mm dik hoor, anders kun je die kast geeneens meer optillen, zo zwaar isie dan! ;)
Denk eerder zoals hiervoor is gemeld dat het 0,5 of 1 mm is, en 1 mm is al vrij dik hoor!
En door 2 mm heendremelen is ook een helse klus dan is modden niet echt een optie meer!

Oerbrood!

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 11:21 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Eeh weet jij wel hoe dik 2 mm is? Jouw kastdeurtjes zijn dus echt geen 2 mm dik hoor, anders kun je die kast geeneens meer optillen, zo zwaar isie dan! ;)
Denk eerder zoals hiervoor is gemeld dat het 0,5 of 1 mm is, en 1 mm is al vrij dik hoor!
En door 2 mm heendremelen is ook een helse klus dan is modden niet echt een optie meer!
Je hebt inderdaad gelijk. Heb het even nagemeten, het is 1 mm dik. Ik had daarstraks even met het blote oog gemeten.

• AMYC
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 11:07 schreef real_raichu70 het volgende:
Voor mensen die em zouden willen kopen . Een Yeong Yang cube is maar een goede 50€ duurder , heeft meer ruimte en een betere airflow ....
Ehm... ik heb net gezocht op die case, maar is ie ook in NL te bestellen?

Dit is ook een leuke case, net zoals die Conrad Case.

• AMYC
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 11:22 schreef nicoprevoo het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad gelijk. Heb het even nagemeten, het is 1 mm dik. Ik had daarstraks even met het blote oog gemeten.
Haha, 1mm is dik genoeg toch? [en stil?]

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Ja hoor 1 mm ik dik zat! Zeker niks mis mee, dan rammelt ie niet zo en is ook nog prima te modden!

Oerbrood!

• AMYC
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 11:26 schreef Chevalric het volgende:
Ja hoor 1 mm ik dik zat! Zeker niks mis mee, dan rammelt ie niet zo en is ook nog prima te modden!
Mooi, wordt het toch maar de Conrad-Case !

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Ik heb die kast ook :7 Mijn server kastje. Alleen ik heb hem voor 122€ (inc verzendkosten) bij gistron besteld.

http://www.gistron.com
Serverkast 1010, 300W €111,18.

Ben er zelf erg tevreden mee. Echt vette serverkast :), of voor je workstation alleen is ie wel hoog! Let daar ff op :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:28
Als je toch bij Conrad besteld: waarom koop je niet 2 19" racks??? :)
Daar past oook veel in hoor, en zijn errug vet!
Pagina: 1