maxtor d740x schijf werkt niet :(

Pagina: 1
Acties:

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:42

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
zoals geschreven in [topic=394107]
heb ik een nieuwe HD van maxtor gekocht.
de boel gepartitioneerd & geformatteerd. Dat ging nog goed.

Daarna heb ik de win2000 installatie gestart, die hing bij de melding "bezig met laden van bestanden (windows 2000 executive)". Na zoeken in nieuwsgroepen kwam ik erachter dat dit waarschijnlijk kwam door een oud bios/moederbord.
(abit bx6 r2.0). de "nieuwste" bios heb ik er al lang opzitten, dus daar kan ik ook niet veel aan veranderen.

zou het opgelost zijn met een promise controller?
hoe kan ik dit anders oplossen?

ik heb geprobeerd om met het udmaupdt tooltje van maxtor de udma mode te veranderen naar 2 (ata 33), maar deze tools herkend mijn HD niet...

zou ik een en ander ook kunnen oplossen door een ata 100 schijf ipv ata 133 te nemen?

nope

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

[topic=181180]

En er zijn er meer... effe zoeken.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
dat gaat hier niet op, want de schijf wordt wel herkend (60 gig).
alleen windowz struikelt erover.

nope

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
om normaal windows installatie te laten weten dat er zo'n promise ding aanhangt, moet een driver worden geladen via F6.
probleempje is alleen dat het systeem niet op de F6 toets reageert. (pas een paar schermen na de F6 melding loopt ie vast)

nope

• koelkast
  • Niet online
Je moet ff een paar keer op F6 drukken, en de promise diskette erin doen. Dan moet het lukken...

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-03 12:16
ik denk niet dat dit iets te maken heeft met je harddisk... eerder iets met een hardware-conflict.

Ik zou alles overbodige kaarten en dingen uit de PC halen en dan opnieuw de HD partitioneren en formatteren en dan Windows opnieuw installeren.

Tip: gebruik Maxtor MaxBlast voor partitioneren en formatteren.

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-03 18:59

wdv

Heb je bootvirusprotectie aan staan in het BIOS? Daar lopen installaties ook bij mij vaak op vast. Tijdens Windhoos installatie ff uitzetten en daarnaa weer aan lost het bij mij op.

Suc6
:)

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 11:53 schreef wdv het volgende:
Heb je bootvirusprotectie aan staan in het BIOS? Daar lopen installaties ook bij mij vaak op vast. Tijdens Windhoos installatie ff uitzetten en daarnaa weer aan lost het bij mij op.

Suc6
:)
staat uit. :'(

nope

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 07:26
Op dinsdag 29 januari 2002 09:42 schreef bloody het volgende:
zoals geschreven in [topic=394107]
heb ik een nieuwe HD van maxtor gekocht.
de boel gepartitioneerd & geformatteerd. Dat ging nog goed.

Daarna heb ik de win2000 installatie gestart, die hing bij de melding "bezig met laden van bestanden (windows 2000 executive)". Na zoeken in nieuwsgroepen kwam ik erachter dat dit waarschijnlijk kwam door een oud bios/moederbord.
(abit bx6 r2.0). de "nieuwste" bios heb ik er al lang opzitten, dus daar kan ik ook niet veel aan veranderen.

zou het opgelost zijn met een promise controller?
hoe kan ik dit anders oplossen?

ik heb geprobeerd om met het udmaupdt tooltje van maxtor de udma mode te veranderen naar 2 (ata 33), maar deze tools herkend mijn HD niet...

zou ik een en ander ook kunnen oplossen door een ata 100 schijf ipv ata 133 te nemen?
Hoi Ik heb hezelfde probleem met 40gb uitvoering ik kan er niet mee opstarten maar wel gebruiken als extra hd ik heb het geprobeerd met win2000/winxp en winme weet hier iemand wat voor

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-03 12:16
Op dinsdag 29 januari 2002 13:09 schreef snooze7555 het volgende:
Hoi Ik heb hezelfde probleem met 40gb uitvoering ik kan er niet mee opstarten maar wel gebruiken als extra hd ik heb het geprobeerd met win2000/winxp en winme weet hier iemand wat voor
Als je met opstarten hetzelfde bedoelt als booten:
Partitioneren en formatteren met Maxtor MaxBlast.

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
skop. 8-)

nope

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
yo! ik heb het opgelost!!

Je wilt niet weten hoe: de voltage van de cpu met 0.15 V omhoog geschroeft...

8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

nope

Pagina: 1