Toon posts:

Overclocken probleem Hdd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn Amd Athlon 850 overclock naar 970MHz dan geeft mijn bios bij het overschakelen naar Windows dat er een schijfprobleem is. Kent iemand dit probleem? Zo ja wat kun je hier tegen doen?

BVD

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 15:15

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

je hebt de fsb waarschijnlijk hoger gezet en dan gaat alles wat aan het moederbord hangt(alles dus) sneller lopen, het kan zijn dat je hdd dit niet aan kan, data flow uit het ritme of weet ik veel wat. Overclocken met de multiplier dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn FSb gewoon op 100 staan. Via de BIOS kan ik overclocken. Zet 'm op 114MHz en dan 970MHz. Maar opstarten homaar. De multiplier heb ik niet op mijn Soltek bordje of zit dat ding ergens verborgen??

BVD

Verwijderd

je multiplier staat op 8,5 dus kijk ff waar je die tegen komt :P
Lijkt mij dat ie gewoon bij fsb staat maarja.. je weet het maar nooit

Verwijderd

Topicstarter
Hij zit inderdaad bij de FSb. Ik heb mijn multiplier geprobeerd om op 9 a 9.5 te zetten maar bij het opstarten gaf het bios nog steeds 850 aan. Ik heb mijn cpu wel geunlocked

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 15:15

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op dinsdag 29 januari 2002 10:12 schreef SoltekAMD850 het volgende:
Hij zit inderdaad bij de FSb. Ik heb mijn multiplier geprobeerd om op 9 a 9.5 te zetten maar bij het opstarten gaf het bios nog steeds 850 aan. Ik heb mijn cpu wel geunlocked
weet je dat wel zeker? misschien potloods streepjes vervaagd ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Potlood strepen zitten goed.Maar nogsteeds dat hdd probleem. Heb al geprobeerd opnieuw windows te installeren maar nix.Nog steeds.of is dit een vaak voorkomend probleem bij de Soltek mobo's?

BVD

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op maandag 04 februari 2002 11:34 schreef SoltekAMD850 het volgende:
Potlood strepen zitten goed.Maar nogsteeds dat hdd probleem. Heb al geprobeerd opnieuw windows te installeren maar nix.Nog steeds.of is dit een vaak voorkomend probleem bij de Soltek mobo's?

BVD
je kan dus gewoon niet overklokken thats it, je HD of je IDE controller trekt het niet! Als het allemaal zo makkelijk was, was er ook geen bal meer aan dus kijk voor een nieuwe mobo of hd en anders klok je hem maar niet zo hoog.
Pagina: 1