Toon posts:

Printen in IE uitschakelen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die weet hoe ik Printen kan uitschakelen in Internet Exployer? Ik doe namelijk het systeembeheer op een school en als leerlingen iets leuks op Internet zien gaan ze meteen printen, met als gevolg dat er soms wel 20 pagina's uit komen rollen terwijl ze maar 1 leuk plaatje willen hebben.

We werken trouwens met Novell, maar hier onder kan dit niet in de NDS uitgeschakeld worden. En het lijkt me ook niet handig om alles werkstations te voorzien van een policy om printen tegen te gaan, want dan kan het personeel namelijk ook niet meer printen

Als er iemand een oplossing heeft heel graag

Mvg Marcel

Verwijderd

Je kan toch ook op die specifieke WS een policy draaien, hoe logt men in ? Allemaal met 1 account of ieder afzonderlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen logt met zijn eigen gegevens in.

Ik heb trouwens ook begrepen dat je via Policy Package daar ook een externe policy kon instaleren.

Maar hoe werkt dit

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Welk OS gebruik je? WinNT? Win98?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Met een Win2k server & Win2k werkstations is dat heel gemakkelijk met Active Directory... Gewoon elke leerling een accountje geven, in containers, groepen, etc... smijten, en rechten per groep ofzo instellen, is ideaal in een schoolomgeving :)
Wel een dure aangelegenheid natuurlijk aan MS licenties en misschien ook hardware...
Voor win98 bestaat ook zo'n policy tooltje als ik me niet vergis, maar de naam ben ik vergeten, 't staat standaard op de cd denk ik, poledit, winpol ofzoiets... dunno :) Moet je zelf es uitdokteren hoe dat nuweer ineenzit...

Verwijderd

Topicstarter
We werken hier met Windows98.
Ik ben nu bezig met Poledit maar daar kan ik ook niks vinden over Printen in Internet Exployer.

Ik heb ook een apparte policy gekregen van collega van mij maar daar is ook niks over printen te vinden.

Maybe some other solution.

Verwijderd

Iets in die aard misschien? http://www.wown.com/j_helmig/nofilesh.htm *D

OK, nee, bij nader insziens is dat iets anders... maar moet met Poledit wel tevinden zijn hoor...

Verwijderd

Nu valt het me tebinnen, eigenlijk heb je zelfs geen Win2k workstations nodig, gewoon win98 volstaat met een Win2k als printserver... naargelang de account die je gebruikt kan je op de netwerkprinter printen of niet... Doe het hier thuis zo ook (zusjes mogen ook niet printen :P) dus why not op school...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gewoon rechten op de printers zetten, zie hetprobleem niet zo?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ze moeten wel in andere programma's kunnen printen en niet in Internet Exployer, tis dus een beetje ingewikkeld.

Groetjes Marcel

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Zero Administration-kit voor IE downloaden?

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:09

Blauw

De Schreeuw

Op dinsdag 29 januari 2002 11:15 schreef i2Paq het volgende:
Zero Administration-kit voor IE downloaden?
Daar kon ik dus net ff niet opkomen |:( Dat is de oplossing inderdaad :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel :) ik zal ff kijken

Verwijderd

Topicstarter
Alleen jammer dat ik geen Windows netwerk heb draaien, tis Novell.

In ieder geval bedankt. :)
Pagina: 1