Toon posts:

Knipperend LAN lampje op ADSL modem (Alcatel)

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon geen topic van mijn probleem vinden dus bij deze:

Ik heb sinds kort een Mxstream verbinding met ethernet modem (Alcatel).
Provider = HCCnet.
Mijn PC draait op windows XP (pro) en mijn ethernetkaart staat ingesteld op:
10 Mb/s + half duplex.
Verder heb ik alle overige settings ingesteld m.b.v. de Mxstream helpdesk.

Het probleem is dat het LAN lampje om de 2 seconden dooft (2 seconden aan, 1 seconde uit) en tegelijk gaan ook de send + receive lampjes uit. Gevolg: geen constante data-stroom en de grafiek lijkt op een zaagtand.
Het vreemde is dat ik wel ca. 52 Kb/s haal. :?
Een kennis met dezelfde modem heeft dit (probleem?) niet. Wie herkend dit?

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

jappo

eens een prutser altijd ....

Dit komt omdat de netwerkkaart in de modem niet full duplex is (hij kan niet verzenden en ontvangen tegelijk) de buffer in de modem zelf zorgt ervoor dat je daar niet zo veel last van hebt.

is wel jammer ik had graag gebruik gemaakt van de volledige BB maar dat kan niet met de alcatel home. |:(

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
Ook niet na de z.g.n. Alcatel tweak?

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom heeft dan die vriend van hem hetzelfde probleem niet?

Volgens mij heb ik het trouwens ook. Even gaan de TX en RX ledjes aan, dan gaat het LAN ledje ook aan, dan gaan ze alledrie uit. Tussendoor knippert het LAN ledje ook af en toe in zijn eentje..

Expanding the inexpandable

• jappo
  • Laatst online: 23:05

jappo

eens een prutser altijd ....

Op dinsdag 29 januari 2002 08:27 schreef Sneaky_tweaky het volgende:
Bedankt!
Ook niet na de z.g.n. Alcatel tweak?
ook na de tweak is de netwerkkaart niet full duplex en dus blijft het lampje knipperen
Op dinsdag 29 januari 2002 08:31 schreef Expander het volgende:
Waarom heeft dan die vriend van hem hetzelfde probleem niet?
dat is een goed vraag (naar mijn weten onmogelijk)

er schijnt een nieuwe modem revisie te zijn waarbij het lan lampje altijd brand (is nogsteeds niet full duplex) :(
Volgens mij heb ik het trouwens ook. Even gaan de TX en RX ledjes aan, dan gaat het LAN ledje ook aan, dan gaan ze alledrie uit. Tussendoor knippert het LAN ledje ook af en toe in zijn eentje..
de computer kijkt eens in de zoveel tijd wat de status van de modem is

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

Verwijderd

Topicstarter
Tja, de snelheid tussen modem en PC is natuurlijk ook veel sneller dan de ADSL verbinding. |:(

• FunkyTrip
  • Laatst online: 14-08 21:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Hoe zit het dan met een USB modem. Heeft deze wel 'full duplex'? (dl-en +uppen tegelijk)

Kan dit de reden zijn waarom ik veel lag ondervind bij online spellen met een ethernet modem en niet met een USB modem? Omdat ie niet kan downen en uppen tegelijk?

Dit dus.

• FunkyTrip
  • Laatst online: 14-08 21:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

effe een *bump* want ik wil graag een antwoord op mijn vraag (anders moet ik zelf een nieuw topic aanmaken...) ;)

Dit dus.

Pagina: 1