Verwijderd
Nee het is een "niet corresponderende tijd op verschillende machines verhaal".Op dinsdag 29 januari 2002 08:19 schreef OProg het volgende:
Dit is weer zo'n "welkom in de wondere wereld van Topix" verhaal
Heel eenvoudig: Je doet op GoT een post (via WebServer 'X'), dan besluit je de typo's eruit te f1x0r3n en doet dit wederom via een webserver (zeg even 'Y'). Nu denkt 'Y' dat het 3 minuten eerder is dan 'X'. Wat inhoudt dat de tijd van de webserver waarmee je edit in de DB terecht komt. Die tijd klopt niet en voila: rare, niet corresponderende tijden.
Volgens mij draait er 2x daags een cronjobje om de tijden van de verschillende machines weer te laten corresponderen, maar dat heeft schijnbaar even niet geholpen.
Bericht hierboven
CMOS batterijtje op mobo beetje leegOp dinsdag 29 januari 2002 08:36 schreef Floris Diemel het volgende:
[..]
Nee het is een "niet corresponderende tijd op verschillende machines verhaal".
Heel eenvoudig: Je doet op GoT een post (via WebServer 'X'), dan besluit je de typo's eruit te f1x0r3n en doet dit wederom via een webserver (zeg even 'Y'). Nu denkt 'Y' dat het 3 minuten eerder is dan 'X'. Wat inhoudt dat de tijd van de webserver waarmee je edit in de DB terecht komt. Die tijd klopt niet en voila: rare, niet corresponderende tijden.
Volgens mij draait er 2x daags een cronjobje om de tijden van de verschillende machines weer te laten corresponderen, maar dat heeft schijnbaar even niet geholpen.
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 10:26 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Maar misschien dat hij net dat cronjobje te pakken heeft gehad waarbij de tijd aangepast werd ofzo!?
Op die fietsOp dinsdag 29 januari 2002 08:36 schreef Floris Diemel het volgende:
[..]
Nee het is een "niet corresponderende tijd op verschillende machines verhaal".
...
Weer eens wat anders dus
Pin me er niet op vast, maar volgens mij is het webserverdeel van GoT niet helemaal waar we 'moeite' mee hebben, maar juist het database deelOp dinsdag 29 januari 2002 10:09 schreef Twynn het volgende:
Hmm.. Ik meen me te herinneren dat GoT slechts op 1 webserver draaide?? (Mede omdat topix niet geschikt zou zijn voor load-balancing?!)
(toch?)
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hmm.. Zou kunnen, maar ik meen me te herinneren dat topix ook niet geload-balanced kon worden..Op dinsdag 29 januari 2002 11:12 schreef JvS het volgende:
Pin me er niet op vast, maar volgens mij is het webserverdeel van GoT niet helemaal waar we 'moeite' mee hebben, maar juist het database deel.
Maar ik begrijp dat je het over de performance hebt? Dan zou de database goed het probleem kunnen zijn ja
Maargoed, welke webserver draait GoT nog meer op behalve achelois (opvolger van arshia)?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 10:24 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mjah, als er iemand na je post, komt die melding er ook.. (ook al is het binnen 5 minuten).Op dinsdag 29 januari 2002 17:01 schreef OiSyN het volgende:
ja dat kon ik ook wel in de faq lezen, maar volgens mij klopt dat voor geen meter, aangezien ik vaak zat een post binnen 5 minuten edit en dan staat het er toch nog
Voor een dubbele edit weet ik eigenlijk niet hoe het zit!
Verwijderd
Dubbele edit kan wel.Op dinsdag 29 januari 2002 17:07 schreef Twynn het volgende:
[..]
Mjah, als er iemand na je post, komt die melding er ook.. (ook al is het binnen 5 minuten).
Voor een dubbele edit weet ik eigenlijk niet hoe het zit!
[edit 1]
ff testen.
[edit 2]
Gelukt
[edit 3]
Zei het toch
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 10:21 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
Verwijderd
Lijkt me logisch want de post na de jouwe kan best wel eens niet meer op jouw post slaan omdat deze gewijzigd is...Op woensdag 30 januari 2002 11:01 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Kan niet, als er ondertussen al gereplied is. Zie ook dit draadje in SA. Ik reply, en edit vervolgens. Maar, er had al iemand gereplied. Dus komt het erbij te staan, ook al is de tijd < 5 minuten