Toon posts:

[cooling] Swiftkill

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand de swiftkill?
http://www.overclocking.be/?page=shop/flypage&product_id=699&category_id=2535d41fb7247525b653007af98e562c

Ik kan namelijk niet veel informatie over dit dingetje vinden en ik ben benieuwd of ie nou echt goed is. Ik lees namelijk erg vaak dat de prestatie van een hsf erg achteruit gaat wanneer je een fanadapter gebruikt.
Ik wil een stille pc maar toch een goede performance :)

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik had begrepen dat dit beestje in combo met een 80mm fan een stuk minder herrie maakt dan een "normale" 60mm. alleen wordt je cooler erg hoor dus moet je wel een grote kast hebben en een erg goede spacer :)

Verwijderd

Dat ligt geheel aan wat voor fan je er nu op hebt, en welke je er op wilt hebben. Als je er een 20dB fannetje op 7V op zet IPV je delta zal het idd achteruitgaan met je temps. Maar als je er nou een redelijke krachtige fan bij koopt, en die op 7/12V laat draaien zal je vast iets lager uitkomen. Dit moet je gewoon proberen, het zal per fan verschllen.

Mede denk ik omdat de doorgang kleiner is dan de fan zelf is, dus is er meer kracht nodig om dezelfde cfm's door de adapter heen te krijgen. Het zal ook wel komen omdat de lucht niet rechtstreeks op de kern gericht wordt, zoals dat met een gewone fan wel het redelijk geval is.

Verwijderd

FAN-adapters zijn goedkoper bij www.wallabie.com als j'em toch in België moet hebben :) Hebben ze ook kewle(wel dure) Blue Anodized Alu adapters ...

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb de swiftkill fanadapter maar ik ben er niet tevreden over...

ik moest een fan gebruiken die veel meer lawaai maakte en veel meer lucht verplaatste wilde ik hetzelfe resultaat halen dan met mijn oude 60mm fan :(

Verwijderd

Topicstarter
Oh.. geen swiftkill dus dan..

Ik heb nu een delta FFB 60HP op 7volt. Mijn temps zijn goed, (39C idle 44C stressed athlonxp1800+@2000+). Hij is best wel stil zo deze delta. Alleen het leek me gewoon handig als ik meer cfm's ha met hetzelfde geluid (80mm klinkt zoiezo veel lekkerder dan 60mm). Het was dus bedoeld voor de warme zomerdagen :)

Waarom ik bij loveno wilde bestellen is omdat ze daar de rheostat verkopen en ik zo maar 1 keer verzendkosten hoef te betalen. verder vind ik loveno een zoiezo een vrij prijzige zaak, dus weet misschien waar ik ergens een rheostat kan kopen die goedkoper is dan 73euro. (en niet die van de oc-shop met maar 1 knop). Maken wil ik niet, ik wil gewoon de rheostat of een lookalike, met draaiknoppen en ulta bright blue leds.
Pagina: 1