brandsnelheid en kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
ik heb een aopen 12x brander en wil een zoot svcd's branden.

nu vroeg ik me af of ik ze het beste op 8x of op 12x kan branden.

heb ergens gelezen dat lagere snelheden de kwaliteit van de gebrande cd bevordert maar ergens anders las ik dat de max snelheid van een brander optimaal is en dat dat de beste cd's oplevert.

jullie enig id?

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:51

Wok

Dakloos...

Dat is geheel afhankelijk van de kwaliteit van de CD's die je gebruikt. Als je een 12x brander hebt, is het wel zo verstandig om CD's te gebruiken die ook gecertificeerd zijn om op 12x beschreven te worden.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

In het algemeen geeft (vreemd genoeg) hogere snelheid een beter resultaat, mits je medium het aankan. Maar als je de brander de hoogst mogelijke snelheid laat bepalen zit je volgens mij goed wat dat betreft.

Verwijderd

Maxen die zooi.. een nul is een nul en een een is een een

met andere woorden wat kan er fout gaan :?

als je een brander hebt die het kan en ook nog een cd die er voor geschikt dan is dat no problemo *D

Verwijderd

Gewoon TDK Reflax CD's bij de v&d voor nog een euro per stuk. Die zijn perfect te branden, ook op hoge snelheden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je zorgt dat je media goed zijn dan kun je gewoon max speed fikken.
Anders gewoon de speed aanhouden die op het cdtje staaat (dus 8x ofzo, als het 8x cds zijn).

De brander die je hebt is ervoor gebouwd om 12x te kunnen doen, dus kun je hem daar ook makkelijk op laten draaien, zeker met de huidige branders.
* TERW_DAN denkt terug aan zijn cdrw van HP die enkel op 1x het fatsoenlijk deed, 2x ging al niet :(

Verwijderd

Vroeger was het af en toe nog wel eens dat er tikken in de audio kwamen en andere foutjes op de cdtjes slopen, toen stonden de branders nog in de kinderschoenen,

nu lopen ze door de burnproof al niet meer vast (heeft die van jou volgens mij net niet) en halen ze heel hoge snelheden, alleen moet je dan dus wel de goede cdtjes hebben om op die snelheden te gaan branden. Aangezien de 32x branders al ff op de markt zijn, zijn er beina geen cdr's meer die niet geschikt zijn voor 12x (die is al zo oud :))

dus wat ik zou zeggen, trek ergens een cdtje vandaan, en fik op 12x

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
het is trouwens nog steeds zo dat je audio niet hoger dan 8x speed (ongeveer) kan branden. krijg je nog steeds "vreemde" bijverschijnselen.

data maakt geen drol uit, kan je zo hard branden als je zelf wilt.

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 10:21 schreef vinkie het volgende:
het is trouwens nog steeds zo dat je audio niet hoger dan 8x speed (ongeveer) kan branden. krijg je nog steeds "vreemde" bijverschijnselen.
Dit is helemaal afhankelijk in welk (merk) cdspeler je de CD afspeelt.
Bij el cheapo dan kan het zeker voorkomen maar bij kwaliteit spullen geen problemen ondervonden (net als mijn collega's). 24x speed is geeneens een probleem.
Het geldt dus voor de media waar je het op brandt en eveneens waar de CD mee wordt uitgelezen.
Pagina: 1