Ik speel de laaste tijd alleen nog actie spellen zoals UT en Q3, maar ik mis toch een beetje het "gevoel" van toen. Zoals de humor van de space quest serie van sierra. Nu ben ik een beetje op i-net gaan rond neuzen en kom ik tot de conclusie dat sierra de space quest serie uit zijn programma heeft gekicked en dat is jammer.....Weer een goede game series om zeep geholpen. Nu lees ik dus ook dat er door een stel fans alsnog een sq7 wordt gemaakt, alleen kan ik maar geen release date vinden. Iemand enig idee? Hoe dan ook, op GOT stond maar wat weinig over deze SQ serie en ik ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die goede herrineringen aan deze, en andere quest games van sierra hebben over gehouden.
Aaaah, de goede oudie SCIDHUV (was het toch?) engine, it brings back memmories 
Larry 1
Polie Quest 1
Kings Quest 1
Space Quest 1

Ik moet zeggen dat ik Larry en Police Quest het leukst vond. Kings Quest heb ik ook wel gespeeld maar Space Quest heeft mij nooit kunnen boeien.
When it's done dus
Larry 1
Polie Quest 1
Kings Quest 1
Space Quest 1
Ik moet zeggen dat ik Larry en Police Quest het leukst vond. Kings Quest heb ik ook wel gespeeld maar Space Quest heeft mij nooit kunnen boeien.
http://www.sq7.org/sqfaq.php[A9) When will it be finished?
Perhaps the most common question we get in our in-boxes is "When will it be finished?" The main problem with answering this question is we don't really know. For many of us, this is the first time we have undertaken such a big task, and even Josh Mandel has argued time and time again that a game requires hours of painstaking work just to get the bare essentials. Before we can write the "program" to the game, we need a plot. At the time of this release, the plot is just been finished in its final draft before the fleshing out begins.
We have been way laid by Josh's ascension into wedlock, but thankfully the ordeal is over and he has come out the other side hopefully unscathed. Now we can begin serious work on the plot.
Another major problem is this is a PART-TIME project. We are not getting paid, a few of us are in full-time education, and we do not simply have the time (nor the inclination) to spend 12/15 hours a day on the project. It is unreasonable and unfair to expect us to do so. Do not think this means we do not try! We put in 100% effort into this project, and hope to finally produce a top quality game.
When it's done dus
Verwijderd
Spacequest vond ik de quest der questen wat vond ik die vet zeg. Alleen na sq4 vond ik dat het spacequest gevoel een beetje uit de spellen ging.
Sq3 is mijn alltime favoriet ik hoop maar dat die sq7 uitkomt en dat het allemaal lukt maar ik moet het nog maar zien
Sq3 is mijn alltime favoriet ik hoop maar dat die sq7 uitkomt en dat het allemaal lukt maar ik moet het nog maar zien
Nou ik dit lees... ik heb thuis de Police Quest collectie liggen (t/m SWAT), maar ja helaas wil dat niet echt meer werken op een systeem zonder een ISA geluidskaart... mijn Terratecje werkt niet echt fantastisch onder DOS helaas...
Larry was echt VEET (toch vreemd dat ik door die 18-vragen heen kwam toen ik 7 was
)
Space Quest heb ik ook wel gespeeld, king's quest en police quest niet echt.
Black Cauldron is trouwens ook wel cewl, maar da's nog ouder
De eerdere Police Quest, Larry, Kings Quest en Space Quest afleveringen waren ouder dan The Black Cauldron hoorOp dinsdag 29 januari 2002 11:31 schreef Masterdam het volgende:
Larry was echt VEET (toch vreemd dat ik door die 18-vragen heen kwam toen ik 7 was)
Geen idee welke het oudst is eigenlijk. Space Quest I gebruikte volgens mij een andere engine dan Larry I, KQ1 en PQ1. SQ2 gebruikte pas dezelfde engine als L1, KQ1 en PQ1.
Zelf kon Kings Quest me niet zo boeien, ik vind L1 ook wel leuk maar in PQ1 en de SQ-series kon ik echt helemaal op gaan.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Oude dingen als LSL 1 en KQ 1 en PQ 1 draaien op AGI, niet op scidhuv...
als je trouwens lekker geluid onder je oude dos spelletjes wil horen moet je VDMSound eens proberen... Windows-emu voor het poorten van dos naar directx
als je trouwens lekker geluid onder je oude dos spelletjes wil horen moet je VDMSound eens proberen... Windows-emu voor het poorten van dos naar directx
Voor de liefhebbers, Space Quest-The lost chapter!
Dze game speelt zich af tussen space quest 2 en 3. Wel grappig gedaan, en het werkt nog met good 'ol agi.
Dze game speelt zich af tussen space quest 2 en 3. Wel grappig gedaan, en het werkt nog met good 'ol agi.
Serieus???? Als dat echt zo is, zou ik dus veel oude games weer kunnen draaien!!!Op dinsdag 29 januari 2002 12:26 schreef Sabbi het volgende:
[..]
Verwijderd
HET WERKT!!!! Ik heb dat vdmsound geinstalleerd, en een dosgame opgestart (dbz-mugen kloon
) en het geluid klinkt nu tenminste normaal!! Y E A H !! Jammer dat het spel zelf niet helemaal vloeiend loopt maar dat zal ook wel aan het dos gedeelte liggen dan.
Pagina: 1