Toon posts:

[WinXP] Windows Explorer opent My Documents folder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedere keer als ik Windows Explorer start, wordt al eerste mijn My Documents folder geopent... en ik wil dat hij My Computer selecteerd (en dus in de rechterhelft opent).
Waar kan ik in hemelsnaam deze optie veranderen???

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Als je nu rechtsklikt op "My documents" dan "properties" en daarna stel je bij "Target" "My computer" in..

Dan ben je klaar toch :) ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dat schiet dus niet op, want die My Documents folder is op zich wel handig... alleen niet op die plek.
Dus z'n target veranderen is niet echt een optie.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Je kunt ook een link naar de explorer maken met een sub-dir er achter, die opent hij dan, of anders een working dir opgeven bij de eigenschappen van de link.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:28
open je explorer, zet de instellingen zoals jij ze wilt hebben, ga naar tools-options en selecteer het tabblad view. Klik nu op die grote grijze knop "like current folder".
sluit explorer en start hem weer. Als het goed is gaat hij nu direct naar je "my computer" ipv "my documents"
:P

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Verwijderd

hm weni of die laatste werkt in XP, bij mij ni. Als je echter bij de properties van de shortcut dit: C:\WINDOWS\explorer.exe /n,/e,c:\ als target invult, opent ie als Mijn Computer maar met C: ge-explored. Komt vrijwel op 't zelfde neer als wat jij wil denk ik.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 19:10

Beaves

Usque ad Finem

Gebruik Windows Commander ;)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Wat ook een mooie en handige vervanger is dat is 2X explorer. http://personal-pages.ps.ic.ac.uk/~umeca74/

%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, c:\

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt, thanx!

btw, als ik de c:\-path weglaat, komt hij wel op My Computer uit.
Pagina: 1