Toon posts:

Oud Bx-mb + Celeron 2 (900 / 1000Mhz)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een al wat ouder pctje staan.

Spec's:
soyo 6ba+ bx-chipset (geen pci-divider van 4) slot1
Intel P2 350
256MB cas2 geheugen 100Mhz werkt perfect op 155Mhz cas2 ;)

De overige onderdelen maken niet zo veel uit denk ik ;)

Ik dacht een relatief goedkope upgrade uit te voeren door de aanschaf van een snellere celeron.

Ik zelf dacht aan een celeron 900 of 1000Mhz. En een converter met voltage regeling, aangezien ik die niet op m'n moederbord heb.

Er is voor mijn moederbord echter geen bios-update verkrijgbaar voor "ondersteuning" van Coppermine-cpu's....

In andere woorden. Gaat deze upgrade wel werken. ;)

Is het bij bepaalde winkels (rotterdam) mogelijk om een converter + celeron tekopen. En indien mijn moederbord het niet ondersteund deze terug te brengen (geld terug)? :?

Iemand een idee? Of ervaring met een soortgelijke upgrade?

Alvast bedankt.

ps. Ik heb de search gebruikt. Maar daar staan vooral topics in met moederborden waarvoor er wel een bios-update is met ondersteuning voor coppermine cpu's

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt zelf ook de Coppermine microcode aan de BIOS toevoegen :) Overigens denk ik dat het op zich geen kwaad moet kunnen zonder een BIOS update. Je kunt de Coppermine wel op volle kracht gebruiken, maar hij wordt in de BIOS niet zodanig herkend als "Celeron FCPGA CPU" ofzo.

Zoek naar een Soyo BIOS'je met coppermine ondersteuning (bijv BIOS van een Soyo i810/i815 plankje) en rip mbv CBROM de CPU microcode ervan af. Dan kun je de BIOS van je Soyo BX plankje verrijken met deze microcode.

Iets soortgelijks is ook gedaan met de BIOS van de Abit BP6 (ook een BX plankje en je had ook een converter nodig om coppermines op te prikken). In de tijd dat men Coppermines erop wilden prikken hadden ze de CPU microcode van de Abit VP6 gejat en dat werkte perfect.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Gezien de bios-updates zou ik zeggen dat het wel mogelijk zou moeten zijn..
Maar toen kwam ik de volgende pagina's tegen:

http://www.soyo.com.tw/supp-faq-100fsbcpu.htm
http://www.soyo.com.tw/supp-faq-1gcpu.htm

Max 600MHz PIII dus.. Waarschijnlijk is het dus inderdaad een voltage-probleem.. Misschien dat de voltage-regulator niet de 1.75V kan leveren ofzo..

Je kunt het natuurlijk toch altijd proberen, maar het is dus geen gegarandeerd succes!

Theoretisch moet het kunnen.. De praktijk moet echter nog blijken :)

Verwijderd

Heb nu zelf een Celeron 800 (8 x 100MHz) op een Soyo 6BA+IV. Volgens de Soyo-site zou mijn mobo niet compatibel zijn met de 100MHz-Celly maar mijn pc werkt wel. Máár... 3DMark2001 laat m'n pc na een tijdje wel crashen. 3DMark2000 daarentegen werkt wel zonder crashes. Dat heb ik langdurig getest. Ook heb ik in m'n BIOS de L2 ECC Checking uit moeten schakelen.
De Abit BE6 is vgl. met de 6BA+IV en op die Abit blijkt die Celly wel degelijk goed te werken dus zou 't me verwonderen moest de Soyo 'm echt niet lusten. Ik ga alleszins nog eens goed uitpluizen wat 't preciese probleem is want nu draait m'n pc trouwens al een hele tijd zonder enige crash. ...maar ik kan misschien beter hierover zwijgen... :P

Verwijderd

Ik zou gelijk voor de tualatin 1200 celeron gaan, werkt ook met mod...
met een beetje geluk draait-ie 1600 mhz.