Denk het wel.. Als ik door W&L lees, is de helft metafysisch, de rest geroddel. (Deze draad is dus onder roddel terechtgekomen)
Ik mag misschien wat rigoureus zijn hierin, maar ik vind politiek een niet-ter-zake doende aangelegenheid. Dat is voor de rulers, de mensen die zich bezighouden met de aardse zaken op deze wereld, net als buzinessmen en dergelijke.
Wetenschap en Filosofie zijn Theoretisch van aard. Politiek is dat nooit geweest en zal het ook nooit worden. Beste voorbeeld vind ik nog steeds Bolkestein. Dat was een man met ideëen, maar die vertrok dan ook na 4 of 5 jaar. (Ja, schandaal, ik weet het, maar toch)
Filosofie hoort niet thuis in de politiek. Denk dat dat vrij algemeen aanvaard is. Waarom politiek dan wel in de filosofie? Filosofie is de grondslag voor de politiek, zoals geloof, wetenschap en kunst dat ook kunnen zijn. Politiek is dus een praktisch voortvloeisel uit het denken van de mens. Politiek is daarmee een praktijkwetenschap die de levensbeschouwelijke visies in de praktijk tracht te brengen.
Dan vind ik het niet zo'n gek idee om die dingen te scheiden; één topic voor de theorie (een discussie over de democratie vind ik bijvoorbeeld heel zinnig), één voor de discussie over de uitvoering ervan (Wie wil er nu nog LN stemmen?).
Toch?