[site bckgrnd] plaatje of kleur

Pagina: 1
Acties:

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
was is jullie ervaringmet de achtergrond te definieren van een site?
of met een kleurcode in de html?
of met een 2x2px plaatje die repeteerd?
voor de betrouwbaarheid qua kleur lijkt mij het plaatje de beste keuze, voor de snelheid de code.

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:10
denk dat je het beste gewoon code kan doen.
er zijn zat webcolors die hartstikke mooi zijn...en het overal doen. dus waarom zou je met een plaatje klooie :D

Steam: CatBearCow

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08-2025
Zo moeilijk is het niet een plaatje als achtergrond toevoegen

kijk ff hier

• Bartjeuhz
nee hehe dat iz logisch....
maar waarom zou je met plaatjes gaan werken als je een behoorlijk ruime keuze hebt wat overigens nog sneller is ook.

• Bazyx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-03-2025
Met kleurcodes.

En dan zorgen dat je websafe colors gebruikt en zorgen dat je je plaatjes goed opslaat zodat de kleuren niet veranderen.

• Bartjeuhz
DOH :z

Verwijderd

Scanlines vindt ik suxors, vooral als je gaat scrollen. Dat ziet er niet uit. Ik gebruik zowat nooit *ahum* standaardcodes, behalve FFFFFF. wit is zakelijk en zakelijk is mooi.

• Karp
  • Laatst online: 23:00
en als je wit gebruikt, niet denken dat als je nix invult dat het dan goed wit is
er zijn mensen met een eigen windows kleuren schema en dan is het ineens een andere kleur

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Als je een mooie interface hebt gemaakt, en die kleur ook als achtergrond van je site wil gebruiken. Dan is het aan te raden een 1x1 plaatje te gebruiken wanneer het geen webcolor is. Wanneer het wel een webcolor is, maakt het weinig uit. Denk alleen dat kleurcode sneller is op sloome pc's.

Heb je geen interface met achtergrond, maar gewoon losse knoppen (vierkant of transparante gifs) dan is het denk ik beter toch voor kleurcodes te kiezen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

geen 1 x 1px gifjes gebruiken, neem dan een groter formaat.
Het renderen van al die kleine plaatjes legt overmatig veel beslag op je PC, en die performance gebruik je liever voor andere leuke dingen :)

meer hierover in dit draadje; onderaan bij een reply van RM-rf.
Alhoewel ik het vaker tegenkom.

www.jurgroessen.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:22

crisp

Devver

Pixelated

Op dinsdag 29 januari 2002 23:13 schreef Hangloozz het volgende:
geen 1 x 1px gifjes gebruiken, neem dan een groter formaat.
Het renderen van al die kleine plaatjes legt overmatig veel beslag op je PC, en die performance gebruik je liever voor andere leuke dingen :)

meer hierover in dit draadje; onderaan bij een reply van RM-rf.
Alhoewel ik het vaker tegenkom.
Volgens mij (weet het echter niet zeker) is er geen verschil in tijd tussen het downloaden van een 1x1 gifje van pak um beet 70 bytes en een 100x100 gifje van zeg maar 300 bytes. Dit omdat het TCP/IP protocol alles verstuurd in packets van een vaste grootte die meestal meer dan 300 bytes/packet is.
Als het zo is dat het opvragen van plaatjes van een webserver onafhankelijke requests zijn, dan kan je dus net zo goed een 300 byte gifje gebruiken.

Intentionally left blank

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

nee het downloaden boeit niet, hij gebruikt die gecachede wel om te tilen.
Nee het gaat juist over het tilen van die plaatjes; dat neemt veel CPU/GPU kracht.

Ik kwam eens een topic tegen waar Tom het had over:
'moet je eens een 1x1px als background gebruiken en bekijken op een 386 terwijl je met de scrollbar speelt'
dat bleek aardig zwaar te zijn.

Wat dat betreft zou ik dus voor een solid hexwaarde gaan :)

www.jurgroessen.nl

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:54
Ik vind bgimages klote, ik gebruik liever een mooie kleur zoals #336699 of #6666CC

Verwijderd

een paar html kleuren, makkelijk werken :)

http://www.geocities.com/blackeyerecordsflash/colorchart.html
Pagina: 1