Toon posts:

Plastificereing & virtualisering van onze maatscha

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kent hier (niet) het gevoel steeds meer vanuit zijn eigen aquarium naar de buitenwereld te (mogen) kijken?

Glas is ondertussen vervangen door duurzaam plastic, een menselijk product ipv natuurlijk fabricaat. De glazenwasser (wie dan ook, aan de andere kant van de kom) lapt & zeemt niet meer de ramen, maar glanst en schuurt en sponst ze, om je het uitzicht onmogelijk te maken. Plastic biedt die mogelijkheid nu eenmaal. Glas of niet. |:(

En de enige manier om hem/haar te bereiken is via SMS, omdat je hem ook hebt ingehuurd via de mobiel en dat het enige is wat je nog van hem weet, behalve dan zijn bankrekeningnummer. :r

Ik sta bij de PTT een betaling bij te wonen en ik zie 2 mensen aandachtig naar een beeldschermpje kijken, ieder op zijn eigen zijde van de balie, ieder op zijn eigen variant van een beeldscherm. De monitor is voor de kassameneer, de pin-LCD voor de betalende klant. Vroeger keek je de kassajuffrouw of -meneer nog even recht in de ogen als daar de kans toe bestond. Nu is zelfs die causualiteit ontnomen. :(

En zeg ik er dan wat van, is het enkel één vrouw in lijn die dit weet te beantwoorden met een, enigszins vragende, glimlach.. >:)

Is zakelijk verantwoord. "Ook politiek correct geworden?" |:(

Ik fiets naar mijn werk en zie allemaal overstresste auto's voorbij flitsen, in alle soorten en maten. Maar weinig auto's die een uitstraling van vrolijkheid bij zich dragen, ook niet de nieuwe kever of kia van Ford. ;(

Ik denk bij mijzelf, terwijl ik achter mijn computer zit, dat ik het zo slecht niet heb gedaan. Terwijl ik langzaamaan de mensen die mij niet bevielen heb vervangen door virtuele vrienden en vriendinnen.. Nog nooit zo alleen geweest als de afgelopen 5 jaar (de periode van overname door de PC in mijn leven). Plastic & metaal op zand ipv katoen op koolstofverbindingen.. :+

Uit stof (sterrenstof zo u wilt) zijt gij geboren, tot stof zult gij wederkeren. Zullen er ook mensen gaan ontstaan die geloven dat hun oude PC'tje op zolder de reïncarnatie van -wie dan ook- is? :o

Zomaar wat dingetjes, om klokslag 12 uur 's nachts, alvorens ik geneigd ben te gaan slapen, maar dit weer eens niet kan vanwege het gebrek aan zonlichtvitaminen in dit kikkerlandje.

O+

Verwijderd

Ja Venice, da's inderdaad een leuke 'nachtoverpeinzing';
een filosofische en stimulerende gedachte voor ik mij te rusten leg... ;)

Indien het waar is dat je in de afgelopen vijf jaar je échte vrienden hebt vervangen door virtuele vrienden en je de eersten nu kwijt bent is het niet de maatschappij die je daarvan in de eerste plaats de schuld moet geven maar zou je eerder jou omgang met dit medium eens nauwkeuriger onder de loep moeten nemen...

Ikzelf heb namenlijk de omgekeerde ervaring en heb er juist échte vrienden bijgekregen terwijl de 'geplasticifiseerde-vrienden' zich niet meer laten zien... ;)

Verwijderd

ik snap werkelijk niet wat er mis is aan het moderniseren van de wereld. dat er altijd mensen zullen zijn die denken dat vroeger alles beter was weet ik wel maar snappen doe ik het niet. als dat moderne allemaal zo slecht is waarom gaat er dan niemand een kolonie oprichten waar je geen machines mag gebruiken, maatr nog gewoon ouderwets dood gaat van de honger als de winter een keertje goed tegenvalt?

dít vind ik nu eens kortzichtig.
:Z

Verwijderd

Allereerst ben ik niet iemand die tegen vooruitgang is ofzo, maar ik vind wel dat je er mee moet oppassen. De wereld is namelijk nog nooit zo snel veranderd als de afgelopen paar jaar. We weten gewoon nog niet wat de gevolgen hier van zijn. We moeten dus wel opletten en niet alles wat nieuw is zomaar aannemen.