Ik ben van plan een fileserver (die ik nog moet overnemen) te gaan maken, maar eerst heb ik nog een paar vragen.
1: De harde schijf.
Er zit een Topgun pentium MMX moederbord in (precieze specificaties weet ik niet, kan ik wel achterkomen) en een Pentium 166.
Wat is de maximale grootte van de harde schijf die ik hierin kan doen?
2:
Hoeveel geheugen heb ik ongeveer nodig?
Er zit nu 16 MB EDO ram in.
- Is windows 2000 überhaupt een beetje te doen met een pentium 166? Volgens de Microsoft site is 133 het minimum, dus dat moet kunnen. Het zal me worst zijn of ie er 5 minuten over doet om op te starten, als ie maar draait. Minimum RAM is 64 MB, als volgens jullie 2000 draait volstaat het dan er 64 bij te doen of kan ik er beter iets meer in doen? Zelf lijkt me 64 erbij voldoende, aangezien windows toch niet veel meer hoeft te doen als ie eenmaal loopt. Dit wordt in ieder geval wel goedkoper, hoef ik alleen maar 2x 32 erbij te stoppen, anders moet ik die 2x 8 ook vervangen).
- Wat ik erop wil draaien is een ftp-server prog (maximum load van 10 Mbit), een virusscanner (lijkt me wel handig
) en een progje om m met m'n workstation te kunnen benaderen. (Wat zijn zo licht mogelijk progjes hiervoor?)
- Als NT 4 toch beter is i.v.m. de CPU, volstaat 80 MB ram dan voor dit alles?
<misschien komen er later nog meer vragen naar boven, maar voor nu niet :)>
1: De harde schijf.
Er zit een Topgun pentium MMX moederbord in (precieze specificaties weet ik niet, kan ik wel achterkomen) en een Pentium 166.
Wat is de maximale grootte van de harde schijf die ik hierin kan doen?
2:
Hoeveel geheugen heb ik ongeveer nodig?
Er zit nu 16 MB EDO ram in.
- Is windows 2000 überhaupt een beetje te doen met een pentium 166? Volgens de Microsoft site is 133 het minimum, dus dat moet kunnen. Het zal me worst zijn of ie er 5 minuten over doet om op te starten, als ie maar draait. Minimum RAM is 64 MB, als volgens jullie 2000 draait volstaat het dan er 64 bij te doen of kan ik er beter iets meer in doen? Zelf lijkt me 64 erbij voldoende, aangezien windows toch niet veel meer hoeft te doen als ie eenmaal loopt. Dit wordt in ieder geval wel goedkoper, hoef ik alleen maar 2x 32 erbij te stoppen, anders moet ik die 2x 8 ook vervangen).
- Wat ik erop wil draaien is een ftp-server prog (maximum load van 10 Mbit), een virusscanner (lijkt me wel handig
- Als NT 4 toch beter is i.v.m. de CPU, volstaat 80 MB ram dan voor dit alles?
<misschien komen er later nog meer vragen naar boven, maar voor nu niet :)>