valse shop survey shop.tweakers.net

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
De shop survey van de Tweakers.Net geheugenshop doet IMHO nogal verdacht. Toen ik vanmorgen keek stond er een negatieve reaktie van iemand, had allemaal nogal lang geduurd (gaf minstens 1x een 4 als cijfer). Toen ik later vanavond keek was deze posting weg, dus toen deed ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.wbac.nl/remy/shopsurvey-eerst.jpg

Later keek ik weer, en tot mijn verbazing:

Afbeeldingslocatie: http://www.wbac.nl/remy/shopsurvey-later.jpg

Verdacht, niet waar? Ik dacht toch echt dat de Shop Survey zo eerlijk mogelijk moest zijn, maar dit vind ik echt niet kunnen! Verklaring van een moderator/admin graag?

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

->TFF

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dit is iets voor de t.net crew, moved naar [forum=43]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit ben ik werkelijk ook al MEERDERE malen tegengekomen. Het valt me op dat alleen de negatieve reacties worden weggehaald. Zo ook bij mij zijn er al enkele verwijderd. Ik moet zeggen dat ik dit zeer vreemd vind, aangezien dit nu al een paar weken aan de gang is. Ik ben benieuwd wat de crew hierop te zeggen heeft. Het lijkt wel alsof ze berdrijven proberen te beschermen(dit is geen beschuldiging, maar het komt echt zo vaak voor dat je er wel bepaalde dingen over moet gaan denken).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:07

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik haal ze in ieder geval niet weg, en heb ook niemand opdracht gegeven het wel te doen....

Verwijderd

zie ook [topic=394921/1/40] voor de uitleg (naja uitleg kan ik het nog niet echt noemen, meer verdraaien van feiten)

Verwijderd

Dit gebeurt bij enkele anders shops. Rarara !! heo kan dit.

Lekker objectief allemaal

• Femme
  • Laatst online: 22:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik weet ook niet wat er gebeurd is. De persoon van wie de negatieve reactie was heeft contact gehad met mij en ook met Floris. Misschien dat het probleem is opgelost, anders kan ik me niet voorstellen dat iemand die beoordeling heeft weggehaald. Helaas kan ik niet hoe dat gebeurd is.

Verwijderd

Nou ik wel : (is een quote van gellie uit http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/394921/1?limit=40)
Er wordt niks kunstmatig hoog gehouden, als dat is wat je denkt
Nee de uitleg is vrij simpel en ook wel vrij kort
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
De shop survey is geen chatbox en ook geen plek om sitechecks over de website van de betreffende leverancier te plaatsen. Postings die niet relevant zijn voor de shop survey worden derhalve door Tweakers.net verwijderd
--------------------------------------------------------------------------------

Dus reacties die niks of weinig te doen hebben met het doen en laten van een willekeurige shop worden verwijderd.
Of deze nou hoog zijn of laag doet niet ter zake, het lijkt misschien nu toevallig bij shop.tweakers.net dat alleen de lage scores verdwijnen, maar wees gerust er zijn ook daar al reacties verwijderd die hoog waren maar weinig toevoegen of niet op een redelijke wijze beargumenteerd waren.
En reactie met bijvoorbeeld allemaal vieren en een korte zin van de bezorging sucks of iets in die trant heeft niks met een shop te maken. Zulke reacties worden dan dus ook verwijderd.
Maar andersom als iemand zegt toppie shop en alles op 10 zet, gaat zo'n reactie er ook weer uit.
Een reactie hoeft niet perse een A4tje vol te zijn, maar een reactie mag best met een korte uitleg gepaard gaan.

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Heb je geen logs (ik kan me voorstellen dat die bij een site als tweakers.net vrij groot worden, maar toch)?

In mijn geheugen staat nog vrij duidelijk dat de betreffende survey niet opvallend slecht gemotiveerd was. In ieder geval een stuk beter gemotiveerd dan de gemiddelde Informatique-survey (zie die andere thread die hierboven genoemd is)!

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

laten we het dan maar bij 1 draadje houden: [topic=394921/1/40]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:07

Daniel

Kapitein NCC-1701
Even wat info ingewonnen:

Het ging om een klant wiens bestelling niet tijdig afgehandeld was. Dit is naar tevredenheid met de klant opgelost en dientengevolge is in overleg met de klant de beoordeling verwijderd.

Er is dus geen sprake van censuur of iets dergelijks :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.