irc fserve ook makkelijker??

Pagina: 1
Acties:

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
he!

misschien dat ik de enige ben die me eraan erger.. maar als ik op irc een fserve aanga, bestaat er dan niet ergens een programma ofzo waarmee ik dat een beetje grafisch kan doen.. net zoals bij ftp zegmaar. Een beetje verslepen enzo, ik krijg er echt een beetje de *%%$&^ van om steeds AL die bestandsnamen in te typen..

of zie ik nu iets heel erg over het hoofd?

greetz

Verwijderd

Welkom op IRC (Internet Relay Chat).

IRC is al een heel oud protocol wat jaren en jaren terug geschreven is. Programma's als mIRC en Pirch hebben er enigzins een grafische vorm aan gegeven om het voor de gemiddelde gebruiker aantrekkelijker te maken. De die-hard fans gebruiken dingen als BitchX, ircII of Irssi.

IRC is opgezet om te chatten. Het draait dus vooral om het babbelen met elkaar. Alles wat er extra in is gebouwd is leuk, maar niet nuttig. Daar draait het niet om. Net als chatten via het HTTP protocol ook alles behalve handig is (zoals TMFChat).

Voor file overdacht hebben ze FTP bedacht.

Kortweg: gebruik protocollen waarvoor ze zijn.

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
jaa dat vind ik ook dat je protocollen moet gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn maar heeeel veel nature-pics irc channels zegmaar :) die bieden alles via fservers aan.. en dat is echt beroerd zo.. kan dat niet anders?

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 23:46 schreef Rodyman het volgende:
jaa dat vind ik ook dat je protocollen moet gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn maar heeeel veel nature-pics irc channels zegmaar :) die bieden alles via fservers aan.. en dat is echt beroerd zo.. kan dat niet anders?
Nee dus :)

Je moet er maar lekker moeite voor doen >:)