We hebben even een testje gedaan bij m'n ouders. We hebben ff zo'n meterding geplaatst om te kijken hoeveel stroom het meer kost als je processor 100% belast wordt ipv 3%. We praten over een AMD K6-2 450 MHz met daarop Windows 2000. Alleen de kast zit via het dingetje geschakeld, niet met monitor erbij ofzo.
Toen er geen programma's draaiden (3% processorverbruik) verbruikte de kast 28 Watt.
We starten Folding@home en het processorverbruik schiet uiteraard naar 100%. De meter geeft aan: 46 Watt. Een toename van 18 Watt dus. Folding weer uit en de meter zakt weer keurig terug naar 28 Watt.
Wat betekent dat voor je banksaldo? (als je ouders tenminste niet je stroomverbruik betalen
) Bij mijn weten kost een KWh 25 cent (correct me please if I'm wrong) en dan kom ik op een kostenplaatje van 18 watt * 24 * 365 * 0.25 / 1000 = ongeveer 40 harde guldens. Maarja.... da's bij iedereen weer anders. En dat is dus als je pc dag en nacht aan staat.
Affijn, het is even een richtlijn. Dat wilde ik even delen
Toen er geen programma's draaiden (3% processorverbruik) verbruikte de kast 28 Watt.
We starten Folding@home en het processorverbruik schiet uiteraard naar 100%. De meter geeft aan: 46 Watt. Een toename van 18 Watt dus. Folding weer uit en de meter zakt weer keurig terug naar 28 Watt.
Wat betekent dat voor je banksaldo? (als je ouders tenminste niet je stroomverbruik betalen
Affijn, het is even een richtlijn. Dat wilde ik even delen