2 wireless netwerkjes koppelen ?

Pagina: 1
Acties:

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
is dat mogelijk ?

aan de ene kant een access point met een switch eraan en een aantal pc's, aan de andere kant ook ?

kan ik die access points gewoon bridgen dan ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
met een bridge wel ja... (of router)

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
Er zijn wireless accespoints die dat gewoon kunnen, maar weet niet zeker of elke van ieder merk dat kan. Maar zoiets zetten ze zeker wel in de documentatie, dus gewoon opletten als je zoiets gaat kopen.

9worlds.net @ hattrick.org

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ok :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

Hebben er al forummers eens zoiets gedaan dan?.. Wat ervaringen lezen zou ik best interessant vinden :)

DatDus.DE --- DatDus!

Verwijderd

Bijvoorbeeld de linksys wap11 kan in 3 modes werken, access point of bridge of client mode, dus of of, het is niet zo dat je een access point hebt die gelijkertijd als bridge kan fungeren.

Maar met een goede antenne en line of sight zijn afzienbare afstanden te overbruggen (5km makkelijk haalbaar)

Binnenkort komt er een betaalbare oplossing op de markt wat een aantal modes tegelijk ondersteund en tevens als wireless router fungeert als er geen mogelijkheid is voor line of sight.

• Carny

Carny

DatDus!

Op woensdag 30 januari 2002 18:01 schreef Perplexer het volgende:
[..]
Binnenkort komt er een betaalbare oplossing op de markt wat een aantal modes tegelijk ondersteund en tevens als wireless router fungeert als er geen mogelijkheid is voor line of sight.
Hmm dat klinkt interessant.. waar heb je die info vandaan? (als je dat nog weet) :Y)

DatDus.DE --- DatDus!

Verwijderd

Het was een nederlands bedrijfje dat die dingen gaat produceren, deze routers draaien ipv een standaard firmware een zeer afgeslakte vorm van linux zodat je zelf extra features kan installeren als ssh (ipv standaard telnet via busybox)

Link heb ik zo gauw niet bij de hand, maar als iedereen die geinteresseert is me mailt (wvthoog@hotmail.com) zorg ik zodra ik die link weer tegenkom jullie op de hoogte stel.

Ook zal ik dit op het forum posten.

Nokia heeft trouwens ook zoiets, jammer dat ze geen 802.11b of a ondersteunen het is puur een eigen creatie.

http://www.wbs.nokia.com/download/demo.html

• Carny

Carny

DatDus!

Goh, als dat wat ze bij nokia hebben ook met 802.11b apparatuur te maken is is het natuurlijk binnen no-time mogelijk een leuk city-wan te maken.. :D en als dat er zou zijn, zou dat ook betekenen dat je gewoon midden in de stad op een willekeurige plek je laptop kan aanzetten en vanaf huis een filmpje kan streamen (ok, low res filmpje, want na zoveel hops gaat de haalbare snelheid vast richting 1Mbit o.i.d. maargoed het blijft een erg mooie vinding) :D

DatDus.DE --- DatDus!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 15:35

Ruudjah

2022

Ook zal ik dit op het forum posten.
Graag! Ik ben ook zeker geinterreseerd. Het lijkt me een erg interresante actie om meerdere draadloze netwerkjes te koppelen. Ik woon in een gebied met veel studentenhuizen. Als er iets is te maken als een WAN, weet ik zeker dat dit een interresant project gaat worden. Een PDA met een 802.11 kaartje erin, en er kan zelfs gratis (VoIP) gebeld worden...!

Stel je eens voor: 10 netwerken in studentenhuizen die gekoppeld worden met een draadloos accesspoint: een sneller/mobieler concept dan UMTS. Het enige wat eigenlijk dwars ligt is het bereik (alleen in dichtbevolkte gebieden) en het stroomverbruik van de 802.11 uitbreidingskaart.

TweakBlog

Verwijderd

Het leuke is natuurlijk dat de technologie ook niet stil staat, nieuwe standaarden staan alweer op de stoep zoals de 802.11a technologie (54mbits).

Maar deze techniek zou ideaal zijn voor het aanleggen van een city wan, vaak heb je geen line of sight en zou het via een wireless router dus mogelijk zijn om wel verbinding te krijgen, welliswaar via een omweg.

We zouden hier eigenlijk een nieuw draadje van moeten maken. *D
Pagina: 1