Ik heb 2 tabellen:
1 met uitslagen van sportwedstrijden en een tabel met klassen die ook aangeeft wat de volgorde moet zijn van hoe de sportwedstrijden getoond moeten worden:
Nu had ik dus gedacht
dat ik gemakkelijk de wedstrijden zou op de goede volgorde zou kunnen tonen met behulp van de volgende query:
Dit toont wel de gesorteerde resultaten, maar wel het aantal keer dat er een klasse in de volgorde tabel staat. Dus bij 7 klassen laat hij alle wedstrijden 7 keer zien.
Wie weet hoe ik mijn query zó aan kan passen dat ie de wedstrijden slechts één keer toont?
1 met uitslagen van sportwedstrijden en een tabel met klassen die ook aangeeft wat de volgorde moet zijn van hoe de sportwedstrijden getoond moeten worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| CREATE TABLE wedstrijden ( id int(11) NOT NULL auto_increment, klasse varchar(4) NOT NULL default '', wedstrijdnummer varchar(5) NOT NULL default '0', datum date NOT NULL default '0000-00-00', tijd time NOT NULL default '00:00:00', thuisclub tinytext NOT NULL, uitclub tinytext NOT NULL, uitslag tinytext NOT NULL, PRIMARY KEY (id) ) CREATE TABLE klasse_volgorde ( id tinyint(4) NOT NULL auto_increment, plaats tinyint(4) NOT NULL default '0', klasse tinytext NOT NULL, PRIMARY KEY (id) ) |
Nu had ik dus gedacht
code:
1
2
3
4
5
| SELECT DISTINCT thuisclub, uitclub, uitslag
FROM wedstrijden, klasse_volgorde
WHERE datum = '$datum'
ORDER BY wedstrijden_klasse_volgorde.plaats,
wedstrijden_klasse_volgorde.klasse DESC |
Dit toont wel de gesorteerde resultaten, maar wel het aantal keer dat er een klasse in de volgorde tabel staat. Dus bij 7 klassen laat hij alle wedstrijden 7 keer zien.
Wie weet hoe ik mijn query zó aan kan passen dat ie de wedstrijden slechts één keer toont?