[XP]netwerk. soms wel, soms niet.

Pagina: 1
Acties:

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Topicstarter
Ik heb een netwerk met 2 pc's die XP professional draaien. De pc's zijn via een hub met elkaar verbonden. En een pc staat via de kabel in verbinding met internet.

Via de netwerkwizzard heb ik de beide pc's ingesteld om als netwerk te fungeren. Alles loopt goed (beide pc's kunnen op het internet en gedeelde schijven benaderen, TOTDAT.....(en dan wordt het onduidelijk).

Nadat ik gisteren de pc's heb uitgezet en vanochtend weer aanzette kon de pc die niet direct op het internet staat aangesloten geen verbinding meer maken met de internet-pc en het internet.
Dit doet zich regelmatig voor, en hersteld zich weer net zo misterieus.

Ik heb verschillende zaken nagelezen, maar kom dit niet tegen. Heeft iemand een verklaring en/of oplossing?

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

Dit probleem had ik ook. Bij mij was het over toen ik de client een IP handmatig had toegewezen en het DNS server adres had ingevuld.

Hoe staan die bij jouw ingesteld?

• MrE

MrE

Topicstarter
Alleen mijn internet pc heeft een ip adres de ander krijgt het automatisch toegewezen.
Ik heb het al eens eerder handmatig ingevuld, toen deed 'ie ook niets. Ik kon toen wel pingen, maar niet de shared documents benaderen.

• MrE

MrE

Topicstarter
Aangezien het probleem niet is opgelost (zoals bleek toen na 4 dagen onafgebroken functioneren het netwerk en mijn internetverbinding op misterieuze wijze ophield met werken.(inmiddels werkt mijn internet verbinding wel, zonder dat ik iets heb gedaan)), wil ik het probleem toch nog eens onder de aandacht brengen.

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Is het niet gewoon je inet verbinding die brak is? Bij mij is chello afgelopen paar weken al bezig. Vooral dit weekend is een ramp (heb net weer 15mins zonder verbinding gezeten).

En weet je zeker dat het niet komt door een brakke UTP kabel? Zo eentje die in een bepaalde stand wel contact maakt en als je de pc een klein tikkie geeft hij verbinding verliest. Ik heb ervaring met dat soort kabels ;)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Heeft te maken dat de comps bij elkaar bekend moeten worden (zorg wel dat ze allebei een andere naam hebben en in dezelfde workgroup zitten) en dat doen ze door broacasten over het netwerk en dat gebeurt in een tijdsframe van krek 12 minuten, dus... doet i ehte niet ga de hobd uitalen of rook 2 sigarten en hij doet het weer

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• MrE

MrE

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 12:33 schreef MRic3 het volgende:
Heeft te maken dat de comps bij elkaar bekend moeten worden (zorg wel dat ze allebei een andere naam hebben en in dezelfde workgroup zitten) en dat doen ze door broacasten over het netwerk en dat gebeurt in een tijdsframe van krek 12 minuten, dus... doet i ehte niet ga de hobd uitalen of rook 2 sigarten en hij doet het weer
Als ze al een aantal dagen contact met elkaar hebben gehad neem ik aan dat de naam en de naam van het netwerk geen probleem moeten zijn.
En weet je zeker dat het niet komt door een brakke UTP kabel? Zo eentje die in een bepaalde stand wel contact maakt en als je de pc een klein tikkie geeft hij verbinding verliest. Ik heb ervaring met dat soort kabels
Alhoewel ik het had kunnen raden, heb ik daar nog niet naar gekeken, maar mij draden liggen redelijk stabiel dus leek het mij wel sterk dat het dat zou moeten zijn. Ik ga het in ieder geval even uitesten, zodra ik een andere kabel op de kop kan tikken.

Pagina: 1