Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Search] nav opmerking van JvS

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Naar aanleiding van de laatste post van het topic van JvS in [topic=394911/1]
Mensen moesten eens leren om op "titel en inhoud te gaan zoeken .
Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn om bij het aanklikken van de search niet zoeken op [Topictitel] maar zoeken op [Topictitel en inhoud] als standaard op je scherm te krijgen.

Ik heb zo'n vermoeden dat dan inderdaad (zoals JvS al suggereert) heel wat search-topics minder geopend zouden kunnen worden (uiteraard blijven er ook luie mensen bestaan)
Misschien een idee om dit aan te passen op GoT?? lijkt me niet zo'n heftige ingreep.... toch?

Bovendien ben ik benieuwd naar het volgende:
Als ik iemand op de search wijs, gebruik ik vaak een regel die vergelijkbaar is met de volgende:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=msn+outlook+express&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=msn+outlook+express[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart

Hoe zoekt deze dan? op topictitel, inhoud of beide? of op een nog andere manier?

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik zou zowiezo graag willen dat die selected op titel en inhoud komt te staan :{

in search.php dan

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
code:
1
[search=blaat]

is handiger denk ik :)

Dan zoekt hij op titel en inhoud (geloof ik)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

doe je dat met [ search=msn pc speaker xp] ? en dan de link kopieren? Dan is het titel in inhoud. Alleen worden veel dingen ook gevonden met alleen topictitel, en als alle simpele dingen automatisch ook op inhoud gaan zoeken, dan raken de servers zwaar overbelast.

En beter een forum met wat slotjes extra, dan een forum wat voor geen meter draait. Een andere search zou wel al helpen BTW, en daar wordt dus aan gewerkt :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op maandag 28 januari 2002 22:45 schreef JvS het volgende:
doe je dat met [ search=msn pc speaker xp] ? en dan de link kopieren? Dan is het titel in inhoud. Alleen worden veel dingen ook gevonden met alleen topictitel, en als alle simpele dingen automatisch ook op inhoud gaan zoeken, dan raken de servers zwaar overbelast.

En beter een forum met wat slotjes extra, dan een forum wat voor geen meter draait. Een andere search zou wel al helpen BTW, en daar wordt dus aan gewerkt :).
Hmmz, serverload of niet. ik denk zowiezo wel dat veel mensen die dropdown eentje hoger zetten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

veel wel, maar nog meer niet :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op maandag 28 januari 2002 22:52 schreef JvS het volgende:
veel wel, maar nog meer niet :).
ok jij je zin :P

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 22:48 schreef bolk het volgende:

[..]

Hmmz, serverload of niet. ik denk zowiezo wel dat veel mensen die dropdown eentje hoger zetten.
vette indeed..... ik kan me niet herinneren wanneer ik gewoon op topictitel heb gezocht of één van de andere opties... ik ram hem ook direct op onderwerp en inhoud.

en blijkbaar is dat dus ook wat ik anderen laat doen op het moment dat ik ze een search-url-met-termen toeschuif.....

Jammer dat dat niet standaard ingesteld gaat worden... nja.. misschien met de nieuwe/verbeterde search wel :?

weer wat wijzer geworden.
Pagina: 1