"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
ja je verkort er de levensduur mee
maar ik d8 dat dat toch ergens in de 15 jaar lag
en laat dat met overklokken eens 8 jaar worden
[ken jij iemand die een 8 jaar oude computer heeft en gebruikt]

[ken jij iemand die een 8 jaar oude computer heeft en gebruikt]
edit:
nee he niet weer te laat

nee he niet weer te laat
Als je je temp's netjes binnen de perken houdt is er niks aan de hand.
=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.
Verwijderd
SearchOp maandag 28 januari 2002 22:34 schreef LoW.R1D3R het volgende:
hey peeps , ik heb een AMD XP 1700+ @ 1604MHZ en ik vroeg me dus af of overclocken wel goed is voor je processor? verkort je de levensduur van je cpu hiermee?
Het verkort de levensduur van je cpu ja, maar als je je cpu mooi onder de 65 graden houdt is er niets aan de hand!
En ik neem aan dat je binnen nu en 5 jaar wel een keertje upgrade ofzo.
De eene zegt van wel. de ander van niet (constante belasting is beter dan wisselende belasting), maar de technische levensduur van een processor is zo lang dat het niet boeit wat slechter is. Tegen de tijd dat een processor echt versleten is is er al een 20x zo snelle processor. (hoeveel 486'jes leven er nu nog bvb)
Nee, dit is niet goed voor de levensduur. Het is niet zo dat de processor nu 3 jaar eerder dood gaat, maar je vraagt meer van een proc dan waar hij voor gebouwd is en dat is nu eenmaal niet de bedoeling
Jah, wij moesten het tot 2/3 jaar geleden doen met een 286 met 30mb hdd en een monochrome "vga" monitor...Op maandag 28 januari 2002 22:36 schreef thijz het volgende:
ja je verkort er de levensduur mee
[ken jij iemand die een 8 jaar oude computer heeft en gebruikt]![]()
![]()
maar wp 5.1 werkte nog perfekt!
als ie toen geen nieuwe pc (brakke compaq) gekocht had zat ie er nu nog op te werken
Dit is idd wel een goede reden om te OCen, anders blijft dat kreng levenOp maandag 28 januari 2002 22:38 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
[..]
als ie toen geen nieuwe pc (brakke compaq) gekocht had zat ie er nu nog op te werken
Het enige nadeel wat ik kan ontdekken is dat het tijd en geld vreet
One of the animals has left its cage today.
Verwijderd
Sommige apperatuur kan niet tegen hogere snelheden en gaat gewoon kapot. Dus niet alleen lagere levensduur maar ook kans op kapotte hardware. Gelukkig kan veel hardware wel een stootje hebben. Maar mijn Kenwood 72 true X heeft er mooi de brui aan gegeven.
Het is zeker goed, maar alleen voor de snelheid van je systeem.
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
die van mij blijft rond de 51 a 52 (idle) en stressed max. tot nu toe 55 gehadSearch
Het verkort de levensduur van je cpu ja, maar als je je cpu mooi onder de 65 graden houdt is er niets aan de hand!
En ik neem aan dat je binnen nu en 5 jaar wel een keertje upgrade ofzo.
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Verwijderd
mijn amd xp 1800+ lopt op 1,68 ghz en word max 55 graden.
En ik koop toch elke 2 a 3 jaar een nieuwe processor
En ik koop toch elke 2 a 3 jaar een nieuwe processor
Dood gaat die proc toch wel, en of het nou 15 of 8 jaar is merken doe je het echt niet want dan is hij al weer verwerkt in wat anders
Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem
Verwijderd
de proc gaat iig wel wat minder lang mee, maar dat maakt dus niet echt uit. Ik zou het altijd, doen, veel langer dan een jaar doet een gemiddelde tweaker toch niet met zijn proc 
Hou wel de temp een beetje in de gaten, als hij 90 graden oid wordt, dan verkort het de levensduur wel heer erg ..
Hou wel de temp een beetje in de gaten, als hij 90 graden oid wordt, dan verkort het de levensduur wel heer erg ..
*zucht*
weer te laat, al 18 mensen voor me
(maareh, dat overclocken slecht is lijkt me nogal logisch... anders was het voor fabrikanten izi snellere procs uit te brengen
)
weer te laat, al 18 mensen voor me
(maareh, dat overclocken slecht is lijkt me nogal logisch... anders was het voor fabrikanten izi snellere procs uit te brengen
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Vergelijk het met een auto die je laat chiptunen.. De motor in die auto is vaak al wel in staat om meer prestaties te leveren dan af-fabriek, maar met een reden worden niet al die prestaties ter gebruik van de consument gesteld (bijvoorbeeld in warmere landen waar een motor al snel te heet zou worden als het volle potentieel gebruikt zou worden)..
Zodra je de auto laat chiptunen loopt je auto beter en sneller, maar omdat je nu meer vraagt van je motor wordt de levensduur hiermee verkort..
Zodra je de auto laat chiptunen loopt je auto beter en sneller, maar omdat je nu meer vraagt van je motor wordt de levensduur hiermee verkort..
Verwijderd
De levensduur van de cpu heeft ook erg te maken met het voltage. Als het voltage hoger is vindt er meer electromigratie plaats.
Kijk voor uitleg even bij deze thread.
Als je het voltage dus binnen de specs houdt (zeg: 1,8 v voor een Athlon) en hem een beetje koelt zou het geen (merkbare) negatieve invloed op de levensduur hebben.Op dinsdag 29 januari 2002 10:07 schreef muaddib het volgende:
De levensduur van de cpu heeft ook erg te maken met het voltage. Als het voltage hoger is vindt er meer electromigratie plaats.
Blijf dus gewoon lekker overklokken. Tegen de tijd dat je systeem verouderd is, is 'ie nog lang niet over zijn levensduur heen (en wat kost over 5 jaar een tweedehands athlonnetje nou, ALS 'ie al kapot gaat?)
Pagina: 1