Toon posts:

Shop.tweakers.net survey nooit slecht of wel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen maar ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat shop.tweakers.net op een kunstmatige manier hoog wordt gehouden. Elke keer als iemand een survey laag invult is deze s'avonds wel verdwenen. (nu al de 2de keer dat ik weet)

De eerste keer kon ik me er iets bij voorstellen. (man was een beetje aan het zeuren over de levertijd) Maar nu las ik vanmiddag een survey van iemand die hem had ingevuld. (niet eens mega slecht 5en en 6en volgens mij) Hij had er ook een goede uitleg bij staan waarom ie de survey zo had ingevuld.

En nu zie ik net in op de frontpage de link naar een nieuwe shopsurvey van shop.tweakes.net, en klik er dus op. (8> Ik scrol omlaag en wat zie ik de slechte survey is WEG!!!! (De reactie dat de reactie weg was ook van die persoon :? )

En nu mag mij wel eens iemand uitleggen waarom........

Verwijderd

Dit was mij net ook al opgevallen en nog een persoon die al een reactie had geplaatst (iemand van de TUDelft kan ik mij nog herinneren)
Als er onzinnig lage cijfers worden gegeven kan ik het mij voorstellen dat een shopsurvey verwijderd wordt, echter in dit geval ging het mijns insziens om een redelijk onderbouwde survey welke toch om een of andere duistere reden verdwenen is.

Op een dergelijke manier krijg je toch wel enigszins een niet-waarheidsgetrouw van een shop en heeft de shopsurvey eigenlijk weinig nut....

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Verrek ja, die reactie heb ik ook zien staan :?. Ik weet het nog omdat ik dacht van: "Ha, een normale negatieve reactie, kunnen de bezoekers meteen zien dat er geen censuur is o.i.d."

Maarja.. hij is toch weer weg.. vaag.. ik weet niet wie dit doet, maar er wordt i.i.g. geen opdacht tot gegeven aan de crew. Zou ook ontzettend dom zijn.

MISSCHIEN dat iemand in de DB heeft gekeken en dat er toen is gebleken dat de invuller helemaal nooit iets besteld heeft, maar anders weet ik het ook niet.

Professioneel Hyves-weigeraar

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Er wordt niks kunstmatig hoog gehouden, als dat is wat je denkt :?
Nee de uitleg is vrij simpel en ook wel vrij kort :)
De shop survey is geen chatbox en ook geen plek om sitechecks over de website van de betreffende leverancier te plaatsen. Postings die niet relevant zijn voor de shop survey worden derhalve door Tweakers.net verwijderd
Dus reacties die niks of weinig te doen hebben met het doen en laten van een willekeurige shop worden verwijderd.
Of deze nou hoog zijn of laag doet niet ter zake, het lijkt misschien nu toevallig bij shop.tweakers.net dat alleen de lage scores verdwijnen, maar wees gerust er zijn ook daar al reacties verwijderd die hoog waren maar weinig toevoegen of niet op een redelijke wijze beargumenteerd waren.
En reactie met bijvoorbeeld allemaal vieren en een korte zin van de bezorging sucks of iets in die trant heeft niks met een shop te maken. Zulke reacties worden dan dus ook verwijderd.
Maar andersom als iemand zegt toppie shop en alles op 10 zet, gaat zo'n reactie er ook weer uit.
Een reactie hoeft niet perse een A4tje vol te zijn, maar een reactie mag best met een korte uitleg gepaard gaan.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Topicstarter
edit:

Gellie er is weer een iets minder goede maar wel met uitleg dus nu moet je hem eigenlijk wel staan laten:[quote]
Gepost door paitor - Maandag 28 Januari 2002 - 21:16 - Hostname: d26161.upc-d.chello.nl
- Algemene indruk: 6
- Service: 7
- Afhandeling bestellingen: 5

Duurde vrij lang voordat mijn 2x 64 MB binnen was, een week. Voor de rest is het allemaal goed ingepakt en zag het er oke uit. Kan het helaas nog niet testen omdat mijn cam er nog niet is
[/quote]

Ik dat zoals Wouter al zij (naja bijna) dat de mensen er zo niet echt vertrouwen in krijgen. Om dat er geen slechte dingen staan. (eigenlijk omdat ze er niet meer staan)

En euh... sorry dat ik het zeg maar dat is toch wel gel*l zoals jij het zegt gellie. Ik kan me best voorstellen dat je wat beter let op shop.tweakers.net (doe ik ook >:) ) maar je moet er wel aan denken dit niet te erg te doen.

En om aan te geven dat er bij shop.tweakers dan wel heel goed op gelet wordt neem ik het voorbeeld informatique: (zijn nog tal van andere gevallen)
Gepost door Bally - Maandag 28 Januari 2002 - 17:01 - Hostname: 213-84-169-1.adsl.xs4all.nl
- Algemene indruk: 9
- Service: 9
- Technische kennis: 9
- Afhandeling bestellingen: 9

Heel goed bedrijf. Heb laatst computer besteld en ik ben heel erg lovend over ze.

Gepost door paus_j_p2 - Zaterdag 26 Januari 2002 - 12:09 - Hostname: ipd50adceb.speed.planet.nl
- Algemene indruk: 8
- Service: 9
- Technische kennis: 8

Ziet er erg netjes uit als je er binnenkomt. De service is perfect en het personeel is beleefd.

Gepost door punisher007 - Zaterdag 26 Januari 2002 - 11:14 - Hostname: cp30577-a.gelen1.lb.nl.home.com
- Algemene indruk: 9

Alles goed afgehandeld binnen 2 dagen in huis MET factuur :p

Netjes afgehandeld dus

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Zie nu ook [topic=394995/1/25] (met screenshots!)

edit:

Die gast van de TU Delft ben ik dus ;)

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-03 16:34
Op maandag 28 januari 2002 23:25 schreef Remy het volgende:
Zie nu ook [topic=394995/1/25] (met screenshots!)

edit:

Die gast van de TU Delft ben ik dus ;)
die post van jou is net weg gehaald :o

• Bu588
Ik zie het. Gelukkig heb ik inmiddels wel de aandacht getrokken van wat gebruikers ;)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik even een mailtje gestuurd naar de persoon van wie de shop survey was. Hij heeft vanmiddag al contact met ons gehad omdat er een probleem was met zijn bestelling (vorige week al verstuurd volgens order status maar nog niet ontvangen). Misschien dat zijn probleem al opgelost is en dat de survey met toestemming is verwijderd. Anders kan hij hem opnieuw plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
En weten jullie dan niet zeker wie het verwijderd heeft? Ik zou namelijk verwachten dat dit in de DB staat.

• Bu588
Op maandag 28 januari 2002 23:44 schreef Femme het volgende:
... omdat er een probleem was met zijn bestelling (vorige week al verstuurd volgens order status maar nog niet ontvangen)...
Klopt, ik kan me herinneren dat het inderdaad daarover ging.

Ik wist niet dat er postings konden worden verwijderd als er achteraf nog dingen geregeld worden met klanten. Ik kan me voorstellen dat bedrijven b.v. korting gaan geven om de klant te overtuigen zijn posting weg te laten halen. IMHO is het eerlijker om een negatieve ervaring niet meer weg te halen, het is tenslotte fout gegaan. Alleen als de posting echt onterecht is (liegende klant) mag er worden gecorrigeerd.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-03 16:34
Op maandag 28 januari 2002 23:57 schreef Remy het volgende:

[..]

Klopt, ik kan me herinneren dat het inderdaad daarover ging.

Ik wist niet dat er postings konden worden verwijderd als er achteraf nog dingen geregeld worden met klanten. Ik kan me voorstellen dat bedrijven b.v. korting gaan geven om de klant te overtuigen zijn posting weg te laten halen. IMHO is het eerlijker om een negatieve ervaring niet meer weg te halen, het is tenslotte fout gegaan. Alleen als de posting echt onterecht is (liegende klant) mag er worden gecorrigeerd.
of zet de oplossing erbij oid, maar nu lijkt het net alsof er niks fout ging :o

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

IMHO is het eerlijker om een negatieve ervaring niet meer weg te halen, het is tenslotte fout gegaan.
Dat ligt eraan wat er gebeurd is. Stel dat een bestelling al een week lang op het postkantoor ligt te wachten zonder dat iemand het weet, dan mag hij wel verwijderd worden.

Maar ik weet niet wat er gebeurd is.
En weten jullie dan niet zeker wie het verwijderd heeft? Ik zou namelijk verwachten dat dit in de DB staat.
De shop survey is gemaakt in een tijd dat het niet nodig was om te weten wie wat heeft verwijderd, omdat er maar een paar mensen waren die dat konden doen. Ook waren er nauwelijks schoonmaakacties terwijl er tegenwoordig veel meer slowchat, oneerlijke beoordelingen, offtopic reacties, sitechecks e.d. worden verwijderd.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 14:43
Ik vind het allemaal heel vreemd. Als je zoiets bij de overheid stopt noemen ze dat in de doofpoot stoppen. Worden die postings trouwens gratis weggehaald?

• Bu588
Op dinsdag 29 januari 2002 00:05 schreef Femme het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat er gebeurd is. Stel dat een bestelling al een week lang op het postkantoor ligt te wachten zonder dat iemand het weet, dan mag hij wel verwijderd worden.
[..]
Dat valt wel onder mijn definitie van 'liegende klant'. Al denk ik dat de posting dat beter gewoon aangepast kan worden:
[admin edit]
Pakket bleek week op postkantoor te hebben gelegen.
[/admin edit]

Zoiets dus. Als er postings verdwijnen ziet het er veel verdachter uit dan op deze manier.

De vele ongemotiveerde surveys bij b.v. Informatique (4x 10) worden trouwens niet gemodereerd zoals wel gezegd is ergens hierboven lijkt het. Ik geloof best dat Informatique goede service levert (ken er een paar mensen) en t.net regelmatig sponsort, maar als je belooft dat ongemotiveerde surveys verwijderd worden moet je dat ook doen, ongeacht welk bedrijf.

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dit is wat er aan de hand is:
Klant reageert in survey, en Floris geeft ook in die survey zijn reactie, dat hij het even voor hem zou uitzoeken.

Ik geef Eddy opdracht te vragen of 256MB pc2100 ECC Registered ook goed is, dan sturen we dat wel. Klant blij en opgelost, en communiceert weer vrolijk verder met Floris. Wat resulteerde in zijn vraag of de shopsurvey weggehaald of ge-edit kan worden, waarop floris hem maar helemaal heeft weggehaald, met de vraag de juiste posting nogmaals te doen. Alleen is dat nog niet gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 00:05 schreef Klaus_1250 het volgende:
Ik vind het allemaal heel vreemd. Als je zoiets bij de overheid stopt noemen ze dat in de doofpoot stoppen. Worden die postings trouwens gratis weggehaald?
[Oizo zegt stil]
daar heb je dan een abbo voor nodig... [topic=340119]
[Oizo is maar weer stil]

Nu femme hier toch zit, is het niet een beetje overkill met die shop.tweakers.net reclame? Eerst laat je bedrijven plaatsen kopen in de pricewatch. (op zich niets op tegen) En dan begin je snel zelf met megaveel reclame, (zie de hoeveelheid T.net banners en een extra shop.tweakers.net blok in de pricewatch) zo lijkt het voor de meeste mensen nogal snel dat je shop.twe..... te veel aanprijst.

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op dinsdag 29 januari 2002 00:09 schreef Remy het volgende:

De vele ongemotiveerde surveys bij b.v. Informatique (4x 10) worden trouwens niet gemodereerd zoals wel gezegd is ergens hierboven lijkt het. Ik geloof best dat Informatique goede service levert (ken er een paar mensen) en t.net regelmatig sponsort, maar als je belooft dat ongemotiveerde surveys verwijderd worden moet je dat ook doen, ongeacht welk bedrijf.
Op dinsdag 29 januari 2002 00:12 schreef Oizo het volgende:

[..]

[Oizo zegt stil]
daar heb je dan een abbo voor nodig... [topic=340119]
[Oizo is maar weer stil]
Tuurlijk...

Floris en Daniel houden zich bezig met de sponsoring deals en de pwmanager accounts. Zij hebben echt wel wat anders te doen dan de shop survey doorspitten. De mensen die zich bezighouden met het opschonen van de shop survey zoals gellie zijn daan onafhankelijk in en hebben niks te maken met de belangen van klanten van Tweakers.net.

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op dinsdag 29 januari 2002 00:12 schreef Oizo het volgende:

Nu femme hier toch zit, is het niet een beetje overkill met die shop.tweakers.net reclame? Eerst laat je bedrijven plaatsen kopen in de pricewatch. (op zich niets op tegen) En dan begin je snel zelf met megaveel reclame, (zie de hoeveelheid T.net banners en een extra shop.tweakers.net blok in de pricewatch) zo lijkt het voor de meeste mensen nogal snel dat je shop.twe..... te veel aanprijst.
Tweakers.net en al zijn medewerkers stoppen een enorme hoeveelheid manuren in het onderhouden van deze site. Dan mogen we toch zeker wel gebruik maken van onze eigen advertentieruimte? Gelukkig werk 't, want de Geheugenshop is nu al een groot succes.

En een shop waar je alleen geheugen kunt bestellen is geen concurrent voor een full blown hardware shop die een paar duizend producten op de prijslijst heeft staan. Tweakers.net zal geen concurrende hardware shop op shop.tweakers.net geen exploiteren. Wel zijn er nieuwe onderdelen te verwachten die zich specifiek richten op een bepaalde categorie hardware. We werken daarbij samen met verschillende leveranciers dus niet alleen Hardware.nl. Bedrijven die met ons willen samenwerken kunnen hun geniale idee kenbaar maken, maar als ze dat niet doen komen ze nooit op shop.tweakers.net terecht.

• Floor-is
  • Laatst online: 14-03 17:49

Floor-is

5.2

Ik zal even de mails plaatsen van Joris Leermakers, van wie ik de shopsurvey verwijderd heb, dan zie je dat dit in overleg heeft plaatsgevonden. Ik weet niet hoe de andere SS "verdwenen is".

Eerst kreeg ik deze mail:
Hallo Floris,

Ik had vandaag die melding bij de shopsurvey gemaakt over de geheugenshop. Ze zeiden vanochtend aan de telefoon dat die orderstatus door jullie
(t.net)
onderhouden wordt. Ik hoop dat het geheugen nu snel opgestuurd wordt, anders ga ik het bij een ander bestellen en zeg ik hier mijn bestelling op.

Joris Leermakers
En toen kwam de volgende mail-conversatie (begin onderaan ajb ;)):
OK. En bedankt hoor.

tot GoT

-----Original Message-----
From: Floris Diemel [mailto:floris@tweakers.net]
Sent: maandag 28 januari 2002 16:04
To: 'Joris Leermakers'
Subject: RE: Geheugenshop / Shop survey

Je krijgt hem voor dezelfde prijs hoor :)

Ik sloop ons beider SS-posts wel weg :)

Met vriendelijke groet,

Floris Diemel

From: Joris Leermakers [mailto:iemand]
Sent: Monday, January 28, 2002 3:57 PM
To: 'Floris Diemel'

Hoeveel ben ik dan nu kwijt voor dat geheugen??
Ben even de tel kwijt.

Je mag mijn SS-Post wel aanpassen ja.
Anders verwijder hem maar, dan maak een nieuwe,
positievere aan :-)

Sent: maandag 28 januari 2002 15:56

Tjo, was ik weer :)

Het ging stiekem anders hoor ;)
Jan (van hardware.nl) vroeg of hij dan niet beter een ECC Reg. Reepje op kon sturen, dus ik moest even overleggen met je natuurlijk.

Maar hij komt er aan hoor :)

Moet ik dan je SS-post aanpassen ofzo?

Met vriendelijke groet,

Floris Diemel

Sent: Monday, January 28, 2002 3:48 PM

Ja graag, bedankt man echt tof.

Sent: maandag 28 januari 2002 15:49

Hej Joris,

Zal ik je eens matsen? ;)
Ik kan regelen dat je een CC Registered 256MB DDR reep krijg ipv de normale. Wil je dat?

Laat ff snel weten, dan kan hij vandaag nog met de post mee :)

Met vriendelijke groet,

Floris Diemel

Sent: Monday, January 28, 2002 3:23 PM

OK, bedankt voor het uitzoeken. Ik zie mijn geheugen wel tegemoet komen. Gelukkig heb ik een ECS K7S5A en kan ik dus mijn "oude" SDRAM ook nog gebruiker ;-)

Joris Leermakers

Sent: maandag 28 januari 2002 15:22

Hoi Joris,

Ik zag het net staan, dacht: eens kijken enzo

Ik zit in het zelfde pand als Hardware.nl met mijn kantoortje, dus ik zal zo wel even langslopen en vragen hoe het nou zit.

Ik heb je bestelling gevonden, je hebt nummer 178.
In het systeem staat dat het inderdaad verzonden is, maar dat is niet correct. Het is namelijk nog niet binnengekomen (Grrrr :-( ). Het zal worden aangepast en zodra het binnen is, zal het worden verstuurd uiteraard.

Ik hoop het leed zo een beetje verzacht te hebben.

Met vriendelijke groet,

Floris Diemel

Sent: Monday, January 28, 2002 3:11 PM
To: 'floris@tweakers.net'
Subject: Geheugenshop / Shop survey

Ik had zoals je waarschijnlijk al hebt gezien net al een mailtje gestuurd. Toen had ik deze toevoeging nog niet gelezen "Kan jij me je naam+e-mail adres ff mailen? Dan kan ik er echt achteraan, ik kan nml een overzicht van de bestellingen zien, maar er zijn er meer die 256MB DDR hebben besteld."

Mijn naam is Joris Leermakers,
email: [geef ik niet]
ordernummer is 178
Zo is het dus gegaan en niet anders. 100% in overleg en samen besloten.

Bericht hierboven

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vind dat alle posten daar moeten blijven staan, ookal zijn ze slecht beargumenteerd.

Als ik wat bestel bij bv Informatique, dan lees ik de laatste surveys ff door.
En als daar allemaal 10en staan en weinig uitleg maar bijvoorbeeld alleen "Heel goed bedrijf. Heb laatst computer besteld en ik ben heel erg lovend over ze."
Dan geef mij dat wat meer vertrouwen in de shop.

Daarom zou ik nu al niet snel bij T.net bestellen. Omdat de ervaringen verwijdert word.
Zo lijkt met voor mij ook dat er weinig mensen dingen bestelt hebbben. En dus weinig ervaring met de shop.

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als iemand aan ons vraagt of z'n eigen posting verwijderd kan worden dan werken wij daar aan mij ongeacht welke shop het is.

De beoordeling in kwestie was niet meer juist om de situatie was veranderd. Het lijkt me de bedoeling om zoveel mogelijk te voorkomen dat er foutieve informatie in de shop survey staat.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Voor gedeelte mee eens, echter de surveys van andere shops hebben geen last van belangenverstrengeling. T.net wel. Op deze manier gaat men twiojfelen aan de objectiviteit van de survey.
Eigenlijk zouden jullie de survey van je eigen shop helemaal niet noeten editen.
Niet alleen om verwarring te voorkomen, maar ook dat deze vragen vaker gepost worden op het forum, want elk geval is specifiek en vraagt weer om zijn eigen uitleg.
Zo blijf je aan het reageren.

• PcDealer
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Ik denk dat het beter was/is om de reactie te editten.

Je laat de oude staan, maar de punten tellen niet meer en plaatst de nieuwe beoordeling onderaan. Iedereen blij.

Ik hoor nu twee dingen: het lag een week op het postkantoor en het was nog niet aangekomen bij shop/hardware. Wat is het nu?

LinkedIn WoT Cash Converter

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 08:07
Hier dan de persoon die de reactie op de SS had gepost.
Het is dus allemaal, zoals je hierboven ook al uit de reacties van Floris en Femme kunt lezen, in overleg met mij gebeurd. Vandaag komt mijn geheugen als het goed is binnen en dan zal ik morgen zodra ik het op het postkantoor op heb gehaald een nieuwe beoordeling in de SS zetten.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:07

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op dinsdag 29 januari 2002 13:53 schreef PcDealer het volgende:
Ik denk dat het beter was/is om de reactie te editten.

Je laat de oude staan, maar de punten tellen niet meer en plaatst de nieuwe beoordeling onderaan. Iedereen blij.

Ik hoor nu twee dingen: het lag een week op het postkantoor en het was nog niet aangekomen bij shop/hardware. Wat is het nu?
Het was nog niet geleverd bij hardware.nl

Dat "lag een week op het postkantoor" was een voorbeeld :)

• PcDealer
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Op dinsdag 29 januari 2002 17:16 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

Het was nog niet geleverd bij hardware.nl

Dat "lag een week op het postkantoor" was een voorbeeld :)
ok

LinkedIn WoT Cash Converter

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Zo das flink relaxed, voor dezelfde prijs als 256MB pc2100 een 256MB pc2100 ECC registered staafje....
Das alleen maar positieve reclame voor de shop, dus KEEP UP THE GOOD WORK :)

|Specs|

Pagina: 1